Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
Angin berhembus dengan cukup kencang
membuat rambut Min Hoon mulai naik turun karena angin itu. Min Hoon tidak terlalu peduli dan hanya fokus mencari Jung Hee dan Jungkwon.Hari sudah berganti malam tapi dia masih tidak menemukan keberadaan mereka berdua dimana-mana.Ia khawatir, jangan sampai orang-orang Siwon menemukan mereka lebih dulu darinya.
Ia juga telah berpisah cukup jauh dari jangkauan Seo Jun dan Dong Sun dan entah dimana mereka sekarang. Fokusnya pada Jung Hee seorang. Siwon menargetkan Jung Hee,jadi ia tidak boleh bermain-main lagi.
Namun tanpa ia sadari jarak keberadaan Min Hoon dengan Jung Hee tidak terlalu jauh.Hanya berjarak beberapa km saja tapi tidak disedari oleh Min Hoon dikeranakan kedua-dua dari mereka ditutupi kegelapan.
Beralih ke tempat Jung Hee,ia masih bersama Jungkwon.Penampilan mereka masih sama seperti terakhir kali, tanpa luka di mana-mana.Walaupun sempat dikejar orang-orang Siwon tapi mereka lebih dulu bersembunyi.
Dan sekarang mereka masih belum bebas dari kejaran geng Nova.
"Jung Hee, kau tak apa-apa?" Tanya Jungkwon khawatir melihat kondisi Jung Hee yang tampak lelah.
Bagaimana tidak, mereka seperti terjebak di hutan ini.Kemana pun mereka pergi selalu berakhir di tempat sama berulang kali.Entah mereka sesat atau terlupa, waktu banyak dihabiskan di atas sini.
Sungai yang dicari-cari pun tidak ketemu sejak tadi, padahal mereka ingin menuruni bukit mengikuti arus sungai.
"Aku okey."
Tak, sebenarnya aku tak okey.
Aku merasa ada yang aneh dengan tubuhku. Rasa sakit yang tiba-tiba menjalar di seluruh tubuh terutama disekitar area perutku membuat aku tidak henti-hentinya berdoa dalam hati agar apa yang aku fikirkan tidak benar.
"Hey kau kelihatan pucat, kau yakin baik-baik saja?Kau terlihat macam tengah menahan sakit, beritahu aku dimana yang sakit." Jungkwon masih bersikeras memeriksa tubuhku.
Tapi aku menolak, "Aku hanya lelah kerana belum makan,kau tak perlu risau."
Sialan, jangan hari ini kumohon. Aku tidak membawa apa-apa peralatan jika periodku datang.Dengan situasi aku yang seperti pelarian mana mungkin aku ada masa buat bertenang atau mencari bantuan untuk situasi darurat ini.
(Njir code merah awokawok)
"Mahu kugendong?" Tawar Jungkwon.
"Ah, tidak perlu.Sebentar lagi juga akan membaik, aku sudah biasa tidak makan berhari-hari, mungkin sebab dikejar." Tolakku segan.
Jungkwon sudah cukup kelelahan, aku tidak mahu menyusahkannya lagi dengan membawa tubuhku.Apalagi hembusan angin malam seakan menusuk tulang kami berdua, sangat dingin.
"Dimana mereka?"
"Disana! Aku yakin melihat mereka ke arah sini tadi."
Pelan namun terasa dekat, Jungkwon dapat mendengar suara asing tersebut yang tidak jauh dari mereka.Entah bagaimana mereka boleh menemukannya tetapi ia yakin itu orang-orang Siwon yang sedang bergerak kemari.
"Ayo!" Aku tersentak kecil apabila Jungkwon tiba-tiba menarik tanganku dan berlari mengikutinya.
"Kenapa? Ada apa?!"
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...