19:Membantu eonni

6 2 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

BRAKK!!

"OPOCOT MAK KAU HIJAU !!"

Jung Hee yang sedang kusyuk menonton perlawanan bola sepak di ruang tamu terlompat kaget apabila dikejutkan dengan suara dobrakan yang berasal dari pintu depan.Dia bangun dari jatuhnya dan berdiri setelah mendapati kehadiran kakaknya dari balik pintu.

"Oh eonni dah balik? Bagaimana percutian eonni bersama mereka berdua? Menyenangkan?"

Jung Hee pasti terlalu teruja dengan kepulangan kakaknya sehingga ia tidak memperhatikan wajah Sung Hee yang menatapnya tajam.Aura disekelilingnya juga mulai mengelap dan Jung Hee yang baru menyadari itu ketawa kekok.

"E-ehh eonni?Kau kenapa?" Tanyanya takut.Rasanya ia tidak pernah berbuat kesalahan apapun pada kakaknya tetapi kenapa sekarang kakaknya kelihatan begitu marah?

"Jung...Hee...INI SEMUA KAU PUNYA PASAL !!"

Aku melempar beg pakaianku ke samping lalu menyerbu masuk ke dalam untuk menangkap adikku.Jung Hee yang shock setengah mati buru-buru bersembunyi dan mengelak setiap kali tubuhnya hampir digapai olehku.

Aku sangat marah.

Kejadian yang terjadi pagi tadi masih berputar di kepala aku.Bangun pagi disuguhi pemandangan Min Hoon yang memelukku dalam tidurnya membuat aku kesurupan.Aku terus keluar dan meminta agar Hyun Jae dengan Dong Sun segera mengemas barang-barang mereka.

Bodo amat dengan Min Hoon dan teman-temannya.Kami bertiga langsung pulang dan selama perjalanan,kami bertiga tidak banyak membuka suara kerana terlalu banyak masalah yang kami fikirkan.

Kami tidak berjaya merampas telefon milik Dae Ho kerana dia menyembunyikannya.
Hyun Jae sudah cuba cari di seluruh bilik, tapi tidak juga ketemu.Kerana tidak mahu membuang masa sebelum Min Hoon menyedari ketiadaanku di samping tidurnya,aku terus memaksa pulang saja.

Berharap di dalam perjalanan pulang, salah satu dari kami menemukan cara tapi nyatanya kami hanya diam selama perjalanan.

"Eh ehh ampun! Eonni kenapa sih?Baru pulang saja sudah mengamuk tak tentu pasal. Aku kan tak salah apa-apa!"

Jung Hee tak terima tiba-tiba dituduh.Kini sofa menjadi penghalang antara mereka berdua.

"Ceh tak salah kau kata?Ini semua bermula dari kau--dari permintaan bodoh kau itu!Jika dari awal aku tak setuju membantumu semua ini takkan terjadi !"

Kulihat dahinya berkerut bingung."Maksud eonni apa?Apa yang sudah terjadi selama eonni menjadi aku?"

Aku membuang muka.

"Aku meminta bantuan daripada kedua temanmu.Okey-aku tahu aku salah kerana libatkan mereka sekali dalam rencana kita tapi aku tak boleh lakukan semua ni seorang diri.Aku tersudut!Tanpa mereka aku tak mungkin dapat melawan Min Hoon dan kedua teman gilanya."

"Wait, teman dia?Siapa?" Tidak pula ia ingat Min Hoon ada kawan di sekolah, kerana pada dasarnya Min Hoon itu sosok yang dingin dan pendiam.

Yeah itu yang ia dengar dari semua orang. Tapi yang ia lihat pada diri Min Hoon,lelaki itu tidak sepenuhnya tertutup.Selalu terbuka padanya dan akan melakukan cara apapun agar ia luluh.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now