41:Jaga diri

4 2 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

Jung Hee POV

"AKU PULANG!"

Terdengar pintu dibuka dari depan.

Aku yang sedang menonton TV mematikan saluran dan menoleh pada kakak kembarku--Sang Hee.Dia baru pulang dari kem yang diadakan di sekolahku, seperti yang kalian tahu selama 2 minggu ini kami berganti peran.

Aku menjadi dirinya manakala dia pula menjadi diriku, dengan beberapa syarat yang sudah disepakat, aku akan mengurus semua kerja sekolahnya sedangkan Sang Hee pula akan menyamar sebagai diriku untuk tujuan memutuskan seseorang yang mengejarku.

Min Hoon.

Lelaki aneh yang kutemui 3 bulan lalu, menjadi mimpi buruk setelah lelaki setengah tidak waras itu menunjukkan tanda-tanda menyukaiku yang notabenenya adalah lelaki tulen.

Tidak masalah jika dia memiliki perasaan padaku, yang jadi masalahnya dia mengangguku setiap saat.Kemana aku pergi, dia akan ikut.Aku seolah merasa diekori dan itu membuatku tidak nyaman.

Meminta bantuan daripada kakakku yang kini duduk di hadapanku bukanlah rencana asal. Kerana aku sendiri tidak yakin apa Sang Hee dapat menghentikan Min Hoon yang tergilakan padaku atau tidak.

Namun seiring berjalannya waktu, Min Hoon semakin menjadi-jadi.

Dia akan melakukan apa saja untuk menghabiskan masa berdua denganku, tidak peduli akan menipu atau memaksaku.Aku seperti berbicara dengan orang tuli, setiap kali aku menolaknya dia tidak pernah mahu mendengarkan ku.

Sampai suatu masa aku tidak tahan lagi, aku pun meminta bantuan daripada Sang Hee. Aku percaya Sang Hee dapat mengubah perasaan Min Hoon padaku kerana dia tidak jauh beza denganku, hanya saja aku tidak dapat melakukannya sendiri.

Bukan apa, aku cuma masih dihantui rasa kehilangan Ha Jeyin.

Berada disisi sosok yang dicintai Ha Jeyin membuat aku hampir gila.Apalagi melihat Min Hoon yang bersikap acuh tak acuh pada kehilangan teman wanitanya dan memilih mengakhiri hidupnya, membuat banyak pertanyaan timbul dibenakku.

Aku sudah berusaha mencari adik Ha Jeyin untuk menanyakan keberadaannya tapi keluarganya sudah berpindah jauh.

Aku tak percaya Ha Jeyin pindah rumah kerana telefonnya tidak pernah aktif setelah pesan malam itu dikirim padaku. Kehilangan Ha Jeyin menjadi misteri terbesar dalam hidupku sampai sekarang.

"Apa yang kau tonton?" Tanya Sang Hee heran, TV tidak dinyalakan.

Aku menatap kakakku serius, "Bagaimana?Apa eonni sudah berhasil?" Tanyaku to the point, aku malas buang masa lagi, sebentar lagi Sang Hee akan dimasukkan kembali ke sekolahnya.

Sang Hee yang sedang memakan buah milik Jung Hee menghentikan kegiatannya.Dia tidak langsung menjawab sebaliknya menghela nafas.Sekali lihat aku sudah tahu apa jawapannya.

"Maafkan aku, aku tidak berhasil.Tapi! Kau pasti tidak percaya ini, Min Hoon sudah tidak lagi mengejar mu!"

Aku bingung, "Maksud eonni?"

"Kau sendiri tahukan aku buat kesepakatan dengan Min Hoon, tapi kerana dia melanggar syarat yang kubuat, jadi posisi kalian berdua sekarang ini masih dalam sesi break.Tapi jangan risau, Min Hoon sendiri beritahu aku dia tidak mahu lagi memaksamu mencintainya."

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now