16:Jangan tinggalkan aku!

8 2 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.


I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

Malam sudah semakin larut, tapi bulan
dan bintang tak sedikitpun terlihat menghiasi langit,seakan membiarkan bumi menyadari kehampaan di atas sana.

Dalam kondisi seperti ini, semua
manusia yang hidup pasti akan
memilih bergelut dalam selimut
mereka lalu menikmati mimpi yang
indah.Mengenyahkan segala keinginan
untuk terjaga apalagi bergadang.

Tapi semua itu tidak berlaku bagi kedua remaja lelaki yang kini berlari tidak tentu arah disebuah rumah usang. Betapapun mereka ingin keluar dari sana dan pulang, pada kenyataannya mereka hanya mampu berlari dan bersembunyi.Dalam artian lain, mereka tersesat.

"Bagaimana kita boleh terjebak di sini?"

Dong Sun tidak habis fikir bagaimana mereka berdua boleh berakhir di sana dan terjebak di sebuah rumah 2 tingkat yang terbengkalai di hutan.

Pada awalnya mereka hanya mencuba menyelamatkan diri masing-masing setelah teman mereka alias Jung Hee dengan rela hati mengobarkan dirinya demi mereka.Tapi entah kerana panik atau karma, mereka malah berpapasan dengan Seo Jun yang sedang sendirian di jalan.

Auto kelam kabut mereka sehingga tanpa sedar berlari masuk ke rumah tersebut.

Mereka terlalu panik apalagi dengan Seo Jun yang mengejar mereka seperti anjing kerasukan membuat mereka harus terpaksa membuang jauh-jauh perasaan takut dan memberanikan diri masuk ke dalam sana.

Dan di sinilah mereka sekarang, bersembunyi di sebuah ruang yang berkemungkinan adalah bilik tidur.

"Tch, yang kau ikut aku kenapa?Kalau kita berpecah semua ni takkan terjadi." Jika dari awal mereka berpecah,mereka pasti dapat mengelirukan Seo Jun tapi semuanya sudah pun terlambat kerana bukan mereka berdua saja yang ada di dalam rumah itu.

Ya, Seo Jun melihat semuaya.Jadi ia putuskan untuk mengekori mereka masuk ke dalam sana.Tidak lupa memberitahu lokasi target mereka pada Dae Ho.

"Baik, kalau begitu kau saja yang keluar."

"Aik kenapa aku pula?"

"Ya,ini tempat persembunyian ku.Aku yang menemukannya lebih dulu dari kau. Jadi kenapa tidak kau saja yang mencari tempat persembunyian yang lain,tuan muda?" Ejeknya.

Mengingat ia yang dahulu memilih untuk bersembunyi di dalam sana sedangkan Hyun Jae hanya mengikutinya.

"Terlambat bodoh! Jika aku keluar pun itu tidak akan berhasil,dia pasti sudah melihat kita masuk ke dalam sini."

"Huh kalau kau sudah tahu lebih baik kau diam saja!Kau hanya akan membuat persembunyian kita terbongkar." Kesal Dong Sun.Menyuruhnya pergi tapi Hyun Jae sendiri yang membebaninya.

Srak!

"Hantu!"

Secara seorang yang takut dengan gelap, Dong Sun spontan memeluk temannya. Meskipun diantara mereka bertiga ia yang paling jago bela diri namun tak dapat dipungkiri kelemahannya cuma satu iaitu kegelapan.

"Haisssh lepaskan aku!" Tak terima dijadikan bantal peluk,ia menolak Dong Sun menjauh tapi lelaki itu bukannya menurut malah memeluknya lebih erat.

"Bunyi apa itu tadi?"

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now