Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
.
"LARIIII!!" Hanya itu yang melintas di kepalaku
Otot-otot pada kedua kakiku masih mau menuruti perintah dari otakku namun lain halnya dengan paru-paruku yang semakin sesak dan sulit untuk menarik napas. Belum pernah aku berlari seperti ini karena memang belum pernah aku merasakan nyawaku dihujung tanduk!
"Kurang asam kau Jung Hee!Jangan tinggalkan aku !"
Dong Sun tidak kalah panik meninggalkan Hyun Jae yang terpinga-pinga di belakang sebelum turut mengejar.
"Woii! Teman dajjal malah tinggalkan aku sendiri." Bergegas Hyun Jae mengimbangi langkah kedua temannya.Tidak peduli yang kini mereka sudah masuk ke dalam festival yang sesak dengan orang ramai.
"Mati kau sana!" Dong Sun masih berdendam dengan Hyun Jae kerana membiarkan dirinya yang suci dinodai.
"Merajuk lain waktu saja goblok!Kita lagi dikejar ni. Ketepi!"
Kami berdua silap besar mengira telah berjaya meninggalkan Hyun Jae,kerana dia lebih dulu memotong kami sebelum memecut laju.
Keadaan berubah total dengan kami pula yang memanggilnya minta tolong.
"Hyun Jae setan!"
Tak terima aku.Aku tidak berani menengok ke belakang dimana beberapa orang aneh dengan Min Hoon dan teman-temannya tengah mengejarku.Mati aku kalau sampai tertangkap!
Di tengah upayaku melarikan diri dari kejaran dua kelompok orang itu.Aku tidak tahu sudah berapa lama aku berlari atau apakah sekumpulan orang-orang itu masih mengejarku atau tidak.Membuat jarak sejauh mungkin dengan mereka adalah prioritas utamaku sekarang ini.
Namun kerana terlalu fokus berlari aku sampai tidak sedar Dong Sun tidak lagi bersama denganku.
"Dong Sun? Dong Sun!Mana kau!Ya elah hilang ke mana pula budak ni?"
Kami berdua mungkin saja tidak sengaja berpisah ketika memasuki kerumunan orang ramai.Ini gawat!Kami bertiga telah berpecah, itu mungkin jadi kesempatan buat mereka menangkap kami.
Aku meraung memangil nama kedua temanku berharap salah satu dari mereka ada yang menyahut.Tapi alih-alih menemukan Dong Sun dengan Hyun Jae,aku malah dipertemukan dengan Min Hoon yang mengejarku bab harimau.
Hah mampus.
Langsung saja aku meneruskan kembali larianku ke penjuru arah tidak tahu harus sembunyi di mana.Kerana ini festival tertutup,aku terperangkap di sini kerana jalan keluar hanya satu yakni pintu masuk.Tapi meskipun tertutup, luasnya minta ampun.
"Kemana kau mahu lari lagi hah Jung Hee?Sudah kukata kan!Jangan buat aku mengejarmu lagi!"
Min Hoon sedang tidak bergurau.Ia masih tidak terima Jung Hee masuk ke tempat seperti itu.Tolong ingatkan dia untuk mengikat kedua teman Jung Hee setelah ini.Pasti mereka yang mengajarnya yang bukan-bukan.
Aku menegang merasakan suara Min Hoon tidak jauh di belakangku.
"Kalau begitu berhenti mengejar ku juga bodoh! Apa yang kau mahu dari aku?Aku tiada urusan dengan kau!" Yeah kerana sesungguhnya aku tengah lari dari para penculik.Min Hoon hanya bonus.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...