12:Singa mengamuk

8 3 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

Klik!

Aku selesai membersihkan diri ketika kulihat Hyun Jae yang sedang merenung di balkoni kamar seorang diri.Terlihat wajahnya seperti sedang memikirkan sesuatu.Kerana bingung,segera aku mendekatinya sambil mengusap rambut basahku.

"Yo kau kenapa?Tadi kau bukan main semangat." Tegurku memandang ke arah pandangan Hyun Jae.

Ternyata tidak salah ia memilih resort ini sebagai penginapan mereka kerana bukan sahaja jaraknya yang dekat dengan pantai,tapi mereka juga dapat melihat di bawah sana,beberapa orang yang sedang bermain air mengingat tempat mereka berada sedikit tinggi.

"Oh Jung Hee, aku ingatkan siapa tadi." Tersentaknya kerana dikiranya temannya itu belum selesai.

"Hanya kita bertiga saja di rumah ni.Jika bukan aku, tentu saja itu Dong Sun.Oh btw di mana dia?Aku langsung tidak melihatnya sejak tadi."

Hyun Jae mengangkat bahu tidak tahu.

"Entah dia tu, selepas kita selesai makan dia terus hilang.Aku rasa dia mungkin pergi berenang dan lemas di suatu tempat." Kekehnya membuat aku turut ketawa.

"Aku lihat tadi kau sedang melamun. Memangnya ada apa?Kau masih memikirkan mereka lagi?" Kembali ke topik awal kami.

"Aku tidak pasti tapi entah kenapa tiba-tiba saja aku merasa tidak sedap hati."

"Kau kurang bersosial ni. Malam nanti kita enjoy, kudengar diseberang resort ada sebuah cafe ada banyak juga wanita cantik dan seksi di sana." Pujukku agar Hyun Jae berhenti memikirkan Min Hoon dan kedua temannya.

Bukan bermakna aku telah melupakan fakta bahawa kami tidak bertiga di sini melainkan Min Hoon berserta teman-temannya masih berkeliaran di sekitar tempat percutian kami.Hanya saja aku tidak terlalu memikirkan itu semua.

Bagiku selagi mereka tidak membuat masalah, aku tidak harus ikut campur.

"Ceh, kata saja kau ingin pergi ke bar di bersebelahan cafe dan menggoda beberapa wanita seksi di sana kan?" Usik Hyun Jae kembali membuat aku seketika merona malu.

Lantas aku menyikunya, "Kau ini! Kita kan masih dibawah umur.Aku rasa belum juga kita sampai di depan pintu masuk, kita sudah ditendang keluar."

Bar di sini sangat ketat.Berbeza jauh dengan bar langganan yang biasa kami kunjungi kerana bar di sana dibuat sebagai kedai biasa diluar namun di dalam atau lebih tepatnya di tingkat atas, karaoke dan apapun disediakan.Dan yang lebih menarik tiada siapa yang berjaga di depan pintu masuk.

"Hahaha jangan risau, kitakan ada ini."

Aku terpesona saat Hyun Jae kembali mengeluarkan kad emas, kad yang dapat membuat kami mencapai apapun yang kami inginkan termasuk memasuki tempat yang tidak sepatutnya budak seumuran kami menjejakkan kaki.

"Kau biar betik Hyun Jae! Serius ah kau mahu masuk dalam sana?" Tanyaku panik, kerana setahuku bar orang dewasa itu mengerikan.

"Aku bergurau saja, gila apa kita nak masuk dalam sana.Dikeluarkannya namaku dari senarai keluarga jika sampai ke telinga atokku." Merinding Hyun Jae membayangkan jika hal tersebut benar-benar terjadi.

Aku hanya menertawaakan Hyun Jae.

BRAKK!

Bunyi sesuatu yang kuat tiba-tiba mengejutkan kami berdua.Hampir saja kami berdua berpelukan sebelum aku buru-buru berlari turun ke bawah.Aku khawatir jika itu mungkin saja Dong Sun yang terjadi apa-apa padanya.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now