Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
"JUNG HEE!!" Panggilan seseorang membuat aku yang sedang membenamkan kepala di atas meja dengan tumpuan tangan kanan sedikit terkejut namun aku tak bergerak sedikitpun.
Hyun Jae yang berteriak itu pun menghampiri temannya yang masih dengan posisinya."WOI! Bangun kau!"
"Apa bangsat, ganggu saja kau!" Kataku
emosi saat kepalaku di pukul kencang.Melihat Jung Hee sudah bangun,Hyun Jae pun buru-buru duduk di hadapan lelaki itu dengan raut wajah tersenyum lebar."Kau sudah putuskan Min Hoon kan?"
"Belum."
"HAH!"
"Bising bodoh!" Aku mengebrak meja.
"Kenapa kau tak putuskan dia?Ini bukan seperti yang kita sepakatkan kelmarin." Kecewanya kerana ia sudah berharap banyak setelah ini mereka akan bebas dari pengaruh buruk Min Hoon dan teman-temannya.
Aku memijit pangkal hidung, "Aku tak boleh."
"Apa maksud mu tak boleh?" Bingungnya dan menatap Jung Hee yang kelihatan suram dengan penuh selidik.
"Ini...ini berhubungan dengan kehidupan silam Min Hoon." Dari awal aku sudah merasa ada yang tidak beres dalam hubungan adikku dengan Min Hoon.
Min Hoon yang begitu taksub dengan adikku dan Jung Hee yang seperti tengah menyembunyikan sesuatu dariku.
Aku tidak tahu atas alasan apa dia menyembunyikan ini semua, beruntung saja Min Hoon sudah meluahkan semua kekesalannya padaku kemarin sehingga aku sedikit mengetahui masa lalu sosok perempuan yang bernama Ha Jeyin itu.
Dan dilihat dari gelagat Hyun Jae dan Dong Sun,mereka sepertinya tidak tahu apa-apa mengenai ini.Jung Hee juga turut merahsiakan pertemuan pertama dia dengan Min Hoon pada mereka dan memutar belitkan semua.
Jadi apa tidak apa-apa jika aku memberitahu mereka?
"Min Hoon tampaknya begitu tergilakan aku dan bila-bila masa saja dia boleh hilang akal.Semua itu dikeranakan masa lalunya yang terus menghantuinya."
"Wait, jangan kata yang kau tak putuskan dia kerana kau merasa kasihan?" Hyun Jae berpeluk tubuh.
"Dengarkan aku dulu, Hyun Jae.Ada alasan kenapa aku masih meneruskan hubungan kami.Pertama, ini mengenai Ha Jeyin--cinta pertamanya yang meninggalkannya 2 tahun lalu. Makanya dia mengalami depresi berat selama hidupnya dan tidak mahu dekat dengan mana-mana perempuan."
"Halah benda begitu kau percaya? Setakat kena tinggal dengan teman wanita tidak mungkin boleh jadi gila sampai mengalami trauma macam tu sekali, aku yakin dia pasti membohongi mu."
"Wanita tu membunuh keluarganya."
Deg!
Mata hitam Hyun Jae membulat besar beriringan dengan keringat yang mula muncul di pelipisnya."A-apa?Ka..kau bercanda kan?Dari mana kau tahu?"
"Min Hoon sendiri yang memberitahu ku kemarin.Aku percaya kerana sebelumnya aku pernah menyelamatkan Min Hoon dari bunuh diri beberapa bulan yang lalu sebelum pertemuan kami di sekolah. Maaf,aku baru memberitahu mu soal ini."
Dan maaf juga Jung Hee,aku terpaksa memberitahu semuanya.Jika aku masih bersikeras merahsiakan semua, masalah ini tidak akan selesai dengan sendirinya jika hanya aku seorang yang tahu inti dari permasalahan ini.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...