"Lari dan sembunyilah Jung Hee!"
Andai aku diberi kesempatan untuk mengulang kembali semuanya dari awal, apakah aku akan melupakan semuanya?
"Kita berteman saja, aku rasa hubungan ini terlalu jauh buat kita berdua."
"Kau datang...menenangkan ku dan sekarang aku tidak dapat lari lagi kerana aku menyayangi kau sampai titik di mana aku tidak tahu caranya untuk berhenti."
"Aku sudah meluat denganmu."
"Aku sangat senang dapat bertemu
denganmu. Sangat, terima kasih."***
Melupakan teman-temanku...
"Kau tak rasa ini perangkap?"
"Kejar mereka! Jangan bagi mereka terlepas.Biar aku tunjuk cara bagaimana seorang Min Hoon membalas orang yang berani menentang aku."
"Jangan tinggalkan aku, Jung Hee."
Melupakan dia.
***
Aku mungkin bukan seorang kakak yang cukup baik, tapi aku mendapatkan teman-teman yang baik.
"Apa yang kau buat! Pergi dari sini!"
"Apa yang ibunya mengidam semasa mengandung?Keras kepala sekali!"
"Dong Sun!"
"Hyun Jae buat lah sesuatu!"
"Habislah kita."
***
Mereka selalu ada buatku.
"Berhenti!Atau kujamin kau akan tidur denganku malam ni jika kau tak mahu berhenti. Aku tidak sedang bergurau!"
"Astagfirullah gay!"
"Bukan itu maksudku tolol !"
***
Meski aku melibatkan mereka, mereka tidak pernah membenciku.
"Kenapa baby boy?"
"Kau fikir kami budak darjah 5 ke nak tipu?Kalau begitu balik ke plan asal."
"TANGKAP MEREKA!"
"SETAN KAU !"
***
Kadang aku terfikir apa ada sesuatu yang disembunyikan adikku?
"Aku mencintai seseorang yang tak seharusnya aku suka."
"Dasar kucing-kucing nakal tu!Aku bersumpah akan menghajar mereka."
"Sialan kau Min Hoon! Jangan pergi!"
"Lepaskan aku Jung Hee! Jangan paksa aku berbuat kasar padamu."
***
Hingga aku bersimpati pada 'Dia' yang seharusnya tidak kutemui sejak awal.
"Aku tidak bisa kehilanganmu.Aku sudah kehilangan dia...aku juga tidak bisa kehilanganmu."
"Aku bukan apa Jung, aku kadang terfikir juga macam mana nanti kalau Min Hoon...kalau dia benar-benar terluka.Apa aku seorang yang jahat?"
"Aku heran...kenapa dia begitu suka padamu Jung Hee? Apa yang sudah kau lakukan padanya?"
***
Aku mungkin terlalu ikut campur kehidupan adikku hingga membuka banyak rahsia.
"Aku tahu tapi bolehkah sekali saja aku ingin egois?"
"Aku tak peduli perasaannya kerana dia sendiri tidak peduli perasaan aku."
"Kuulang sekali lagi.Siapa yang kau cinta?Ha Jeyin atau aku? Atau apa mungkin itu...kakakku?"
***
Tapi tak dinafikan...
"Kau menyentuhnya, aku akan menghajarmu!"
"Heh, tentu saja aku ada hak.Dia juga milik Nova."
"Aku tidak akan berlembut lagi,kau fikir aku melakukan ini demi siapa?"
"Tapi kau memperlakukan aku seperti kau mahu membunuh ku saja sialan!"
***
Hatiku turut ikut campur.
"Semua ini..! Semua ini salah dia!"
"Sampai bila aku akan bertahan?! Eonni rasa sampai bila? 2 minggu saja eonni sudah tidak sanggup,apa khabar aku yang sudah dikejarnya selama 3 bulan?"
***
Sampai aku tanpa sedar telah melibatkan perasaan orang lain.
"Tiada apa, aku hanya tertanya-tanya kenapa lelaki bisa memiliki wajah secantik ini."
"Kalau kau masih tidak mempercayai bulan, setidaknya percayalah padaku."
"Jangan lepaskan tanganku."
***
Hati yang sudah dimiliki kenapa berdetak cepat setiap kali aku melihatmu?
"Cinta itu bukan apa-apa, tapi rasanya seperti segalanya."
"Kenapa kau begitu mencintaiku?"
"Please dengarkan aku, aku cinta kau."
Tapi aku bukan dia.
Pliss ya tolong bca sinopsis dengan jelas..
Ini bukan sepenuhnya BL/Gay, Sang Hee itu PEREMPUAN dan dia mengantikan (alias menyamar) adik lelakinya buat menjauhkan Min Hoon dari adiknya.TAPI dalam ni dah Ara bilang dari awal, akan ada side couple (BL)
Dae Ho/ Hyun Jae
Seo Jun/ Dong Sun
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...