CHAPTER#2

132 14 2
                                    

Wendy,Wendell dan Ivy berdiri di hadapan papan kenyataan sekolah, mencari nama mereka.

Ivy: Weh! Aku kat kelas A! Korang berdua kelas mana?!

Wendy: Sama macam kau.....!!

Wendell senyum gembira,dapat bersama Wendy dan Ivy. Selepas memastikan nama mereka,para pelajar berhimpun di hadapan pintu masuk sekolah yang juga perkarangan sekolah. Pengetua sekolah memberikan sepatah dua kata sebelum pelajar masuk ke kelas.

Wendell: Lama betul pengetua berucap. Aku rasa hampir 1 jam.

Wendy: Haha. Betul tu....

Tiba-tiba ada seseorang memanggil mereka berdua dari jauh.

Velt: Oi! Nak ke kelas ke tu?! Kelas korang sepatutnya dekat tepi longkang!!

Wendell bepura-pura tak dengar dan teruskan berjalan ke kelas. Wendy menjeling seketika marah sebelum mengikuti Wendell ke kelas.

Ivy: "Alamak,baru hari first diorang dah marah."

Mereka bertiga masuk ke kelas dan duduk di tepi tingkap. Wendy duduk di hadapan,Wendell di tengah dan Ivy di belakang. Cikgu mereka masuk dan memulakan pelajaran.

Peiro: Baiklah murid-murid. Hari ni saya akan jadi guru kamu semua. Dan saya akan ajar tentang jenis-jenis Art yang ada dan ciri-cirinya.

Wendy mengangkat tangan,menarik perhatian Peiro.

Peiro: Ya anak muda?

Wendy: Art yang ada terdiri dari elemen air,api,angin dan tanah kan?

Peiro: Betul! Tapi ada dua elemen khas iaitu cahaya dan gelap. Dan kedua-dua elemen khas ini berkait rapat dengan empat elemen asas yang disebutkan tadi.

Kali ni giliran Ivy angkat tangan.

Ivy: Cikgu,apa ciri-ciri setiap Art yang dikenali ramai?

Peiro: Soalan yang bagus. Art terbahagi kepada enam dan setiap satunya mempunyai ciri-ciri yang unik. Antaranya:

Fire Art:
Mengawal api dan haba tinggi

Wind Art:
Mengawal aliran dan peredaran angin

Water Art:
Mengawal aliran dan peredaran air

Earth Art:
Mengawal tanah

Light Art:
Mengawal cahaya

Dark Art:
Mengawal kegelapan

Peiro: Ini hanya ringkasan saja. Apa yang kamu semua akan belajar tentang Art akan diterangkan dalam kelas pendidikan jasmani.

SKIP TIME

Peiro: Baiklah. Masa untuk pendidikan jasmani.

Semua orang diminta ke padang di mana ada beberapa patung diletakkan di hujung padang.

Peiro: Nampak patung di hujung sana? Kamu semua gunakan Art masing-masing untuk serang patung tersebut.

Beberapa orang pelajar mencuba terlebih dulu. Wendy dan Wendell menunggu giliran mereka. Semasa menunggu,Wendy perasan yang Velt dan geng dia berkumpul di tepi padang,memerhatikan mereka.

Wendy: "Buat tak nampak je. Buat tak nampak je...."

Velt: Hei anak angkat! Lebih baik kau angkat kaki pergi dari sini!!

Mereka gelak ketawa besar. Wendell hanya menjeling mereka manakala Wendy berasa segan dengan perbuatan mereka. Ivy rasa macam nak hempuk mereka tapi dia takut dia akan dipanggil ke bilik pengetua.

Peiro: Seterusnya,Wendy dan Wendell!!

Mereka berdua berdiri agak jauh dari yang lain. Wendell rapatkan tangan dan udara mula mengelilinginya dan membentuk sfera di telapak tangannya.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now