CHAPTER#65

20 6 0
                                    

Keith: Tch!

Keith memandang skrin hologram di kiri dan kanannya. Kesatria Magiknight dari Rindaria,Marnia, Clover Union dan para Demon Lord bergabung tenaga melawannya.

Keith: Ini memang menyusahkan. Tapi aku tak boleh duduk diam je walaupun Cybermera ni kebal. Aku perlu uruskan sendiri.

Keith tetapkan Cybermera mod auto-pilot dan turun dari Hood. Tangannya diselubungi api dan dia berjalan keluar.

Di luar,keadaan seperti ribut. Magiknight bertempur dengan robot ciptaan Keith dan orang bawahannya Velt dan Anne.

Velt: Haaa...!!

Velt menerkam Magiknight di hadapannya dan koyakkan jadi dua. Dia memecut laju memusnahkan Magiknight lain.

Velt: Siapa berani halang aku?!!

Olwen: Kau terlupa pasal kami?!

Olwen meluru ke arah Velt dengan pantas. Tangannya mengumpul udara dan menukarkannya menjadi serangan berfokus.

Olwen: Storm..

Velt: Heh! Kau pun pengguna Wind Art?! Marilah!

Olwen: Fist!

Tumbukan Olwen menyebabkan Hunter terseret ke belakang. Tumbukannya meningkatkan lekuk di badan Hunter.

Olwen: Kau ingat kau seorang saja yang ada kelebihan sendiri? Pengkhianat!

Velt: *spit* Cakap besar untuk orang macam kau!!

Velt terus menyerang Olwen tapi dia tak perasan Magiknight yang datang dari kirinya.

Damian: Black Claw!

Damian mencakar badan Hunter tetapi Hunter lebih pantas,menyerang balas dengan menendang Damian ke belakang.

Damian: Eegh...!!

Anne: Heat Wave!

Libasan berapi Anne memusnahkan beberapa Magiknight serentak. Dia terus memotong Magiknight yang datang ke arahnya.

Anne: "Mereka semua tak jadi masalah untuk aku! Tapi apa yang gergasi tu nak buat?"

Anne memandang Punk King yang berdiri di hadapan Cybermera. Kedua-duanya tak bergerak, menunggu salah seorang ambil langkah pertama.

Sementara itu,Fang dan yang lain berjaya buat lubang kecil pada kaki Cybermera.

Ace: Berjaya!

Yuyu: Tapi kecik sangat! Kita tak muat nak masuk!

Fang: Untuk korang. Aku boleh masuk.

Shinobu: Kau yakin kau seorang je boleh kalahkan Keith?

Fang: Aku tak berani cakap. Tapi aku perlu cuba dulu.

Gear: Fang.

Gear pegang tangan Fang dan lapisan lutsinar melekat di tangannya.

Gear: Aku berikan kau pelindung untuk elak bayang kau dari disedut masa kau ambik teras tenaga benda ni.

Fang: Terima kasih!

Ace: Dan ini dari aku!

Ace berikan bekas berisi pil hijau lumut.

Ace: Pil ni akan bantu tingkatkan tenaga kau untuk seketika. Sebaik saja kesannya tamat,kau akan alami sakit badan dan sendi.

Fang: Kenapa kau buat benda ni?

Ace: Aku berikan pada kesatria Magiknight yang lain untuk mereka gunakan. Kita perlu gunakan segala yang kita ada.

Fang: *angguk* Kalau macam tu,aku pergi dulu.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now