CHAPTER#63

20 7 3
                                    

Kerajaan Rindaria. Rayden sedang membaca buku di perpustakaan seorang diri. Ketenangannya diganggu oleh C.Lextun yang muncul dengan mesej dari Giant Secluded Territory.

C.Lextun: Tuanku!! Kita ada masalah yang sangat besar!

Rayden: Apa dia?

C.Lextun tunjukkan mesej tersebut pada Rayden. Serta merta wajahnya memucat.

Rayden: Oh tidak.....

Di Giant Secluded Territory,semua orang bersiap sedia untuk mengejar Keith dan hentikan dia.

K.Otto: Ayahanda harap kamu berdua tak apa-apa.

K.Otto memeluk Karira dan Lussario sebelum menghantar mereka pergi bersama kesatria Magiknight Rindaria.

Fang berbincang tentang keadaan Keith dan sedang memikirkan cara untuk kalahkan dia.

Gordon: Susah ni.

Fang: Ya. Dia boleh tiru kebolehan seseorang dengan sekali pandang je.

Ace: Maknanya dia boleh gunakan kelebihan kita menentang kita.

Shinobu: Menyakitkan hati betul.

Gear: Tapi,kau yakin dia boleh gunakan kesemua Art?

Fang: Aku harap aku salah. Sebab dia gunakan angin,api dan tanah masa lawan aku.

Ace: Kita kena bertindak segera!

Gordon: Jangan risau! Kerajaan lain bersetuju untuk bantu kita menentang Keith. Cuma....

Yuyu: Cuma apa?

Gordon: Laska Empire mungkin takkan bantu kita.

Fang: Biarkan. Mereka yang mulakan perang dulu.

Ace: Tapi tak salah untuk mereka bantu kita. Sebab masalah ni melibatkan semua kerajaan yang ada.

Kesatria Magiknight bersedia dengan senjata mereka. Mereka berkumpul di luar kota sebelum bertolak menentang Keith.

Olwen: Kita mungkin takkan pulang dengan selamat kali ni! Tapi saya harap takde siapa yang fikir nak larikan diri!!

Semua orang diam membisu mendengar kata-kata Olwen.

Olwen: Kita sebagai kesatria Magiknight,ada tanggungjawab untuk pertahankan rumah kita! Kalau kita mati di tangan musuh,itu lebih baik dari ditikam belakang!

Olwen mengangkat bendera Rindaria dan kibarkan.

Olwen: Kita akan mara dan hentikan raksasa tu! Kita akan berjaya!!!

Semua: YEEEEEEEEAAAAAAAH!!!!

Sorakan mereka membuatkan para Demon Lord jadi bersemangat. Mereka tak boleh biarkan mereka lawan Keith tanpa pertolongan.

Ace: Kau dengar tu?

Shinobu: *grin* Nampaknya kita perlu bersedia untuk mati.

Fang: Yep.

Gordon: Kau semua pergi dengan mereka. Aku akan keluarkan senjata rahsia aku.

Gordon melompat ke arah gunung kecil berhampiran kota gergasi, tempat di mana senjata rahsianya tersimpan.

Fang: Shinobu,silakan.

Shinobu keluarkan buku lukisan dan tulis beberapa karakter bahasa Jepun. Dia kemudian koyak dan tampal kertas tu pada semua Magiknight yang ada.

Glen: Hm? Apa ni?

Mereka dapat ada kertas melekat di tangan,kaki,belakang dan senjata Magiknight mereka.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now