CHAPTER#58

19 6 0
                                    

Velt masih bertarung dengan Shinobu.

Velt: Agh!

Dia serang Shinobu dengan peluru berpandu tetapi dia berjaya mengelak semua peluru yang datang ke arahnya dan musnahkan.

Glen: Kita nak tengok je ke?

Order of Shadow Night dan Order of Green Blade berada jauh dari mereka, memerhatikan keadaan.

Zackel: Korang berdua macam mana?

Wendy dan Wendell diam saja. Mata mereka tak lepas memandang Velt yang mengawal Hunter.

Wendy: Kami tak pasti....

Wendell: Kita patut biarkan je orang macam ni.

Wendy: Tapi dia abang kita...!

Wendell: Dan aku tak kisah kalau dia abang kita atau tidak,aku tak nak ada apa-apa dengan dia lagi!

Corlin: "Wow. Dendam lama nampak."

L.Corry: Kamu semua,saya rasa ada sesuatu di belakang kita.

Mereka memandang ke belakang perlahan-lahan dan...

TING! TING!

Dua bilah pedang berapi ditahan oleh Geisburg Giga.

Wendell: Dia ni...

Mereka berdua melepaskan tembakan ribut ke arahnya namun dieelak mudah. Mereka memandang penyerang mereka dengan tajam.

Anne: Tch! Kenapa susah sangat korang nak mengalah ni?!!

Glen: Dia ni...

Wendy: Kalau tak salah,dia ni puteri dari Laska Empire.

L.Corry: Anne Welk Bartomelow.

Anne: Korang tahu tentang aku rupanya. Susah juga jadi kerabat diraja.

Glen: Menyerah saja! Kau takkan dapat kalahkan kami semua!

Anne: Siapa cakap aku perlu kalahkan kau? Velt! Masa untuk jalankan rancangan kita!

Velt: Baik..!

Velt abaikan Shinobu dan berlari ke arah Anne.

Shinobu: Kitai shinaide kudasai! (Jangan harap!)

Shinobu mengejarnya tetapi belum sempat dia sedang Hunter,Blade terlebih dulu menyerangnya dengan libasan berapi. Shinobu menahan serangan itu dan sambung kejar Hunter. Malangnya....

Velt: Cepat!

Blade duduk atas Hunter dan seluruh badannya diselubungi api. Badan Hunter diselubungi angin kencang dan gabungan mereka berdua membentuk perisai ribut api.

Shinobu: Tch...!

Zackel: Wei! Apa diorang buat ni?!

Glen: Tak pasti tapi kita takkan biarkan!

Kesatria Magiknight mula bergerak. Mereka mengeluarkan senjata dan berlari ke arah Hunter dan Blade.

Corlin: Hydro Bullet!

Kesatria Magiknight yang boleh guna Water Art serang mereka dengan air tetapi pusaran api tersebut lebih panas dan air memeluwap menjadi gas.

Corlin: Api dia kuat sangat!

Glen: Stone Shield!

Perisai batu terbentuk di tangan Glen. Dia baling perisai tu pada mereka dan ia musnah dijilat api.

Glen: Okey,itu tak berjaya.

Velt: Hahahahaha! Aku dah kata,kau takkan dapat kalahkan kami!!

Anne: Baik kita habiskan mereka cepat! Sebelum dia mula merapu lagi!

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now