CHAPTER#8

53 11 0
                                    

Pintu masuk Rindaria dibuka. Order of Blue Scale bersama kepala Titanus Tyrano masuk ke dalam sambil disaksikan oleh orang ramai.

Olwen: "Betul ke ini jalan terbaik?"

FLASHBACK

Selepas kejadian tersebut,semua orang kembali dengan selamat kecuali tiga orang. Zackel segera dihantar ke rumah sakit untuk dirawat manakala Wendy dan Wendell sekadar cedera ringan.

Glen,Corlin dan Olwen tertanya-tanya macam mana mereka boleh ada dalam Magiknight Zackel. Mereka berkumpul di bilik Zackel ditempatkan.

Olwen: Jadi....macam mana kamu berdua boleh masuk dalam Magiknight Zackel?

Wendy dan Wendell berpandangan sesama sendiri. Mereka menceritakan macam mana mereka masuk dalam Tarrius dan lawan Tyrano sampai menang kecuali bahagian Fang tolong mereka.

Olwen: Macam tu ya.

Glen: Kamu berdua nasib baik tak cedera teruk. Berbanding dengan Zackel....

Zackel: *menggelupur*

Corlin: Kesian dia. Trauma dibuatnya.

Wendy: Tapi....kami nak mintak satu benda.

Olwen: Apa dia?

Wendell: Jangan bagitahu sesiapa kami yang kalahkan Tyrano.

Glen dan Corlin terkejut manakala Olwen mengekalkan muka selamba.

Corlin: Kenapa pulak?! Kamu berdua yang banyak berjasa dalam hal ni!

Wendy: Tapi kami tak nak sesiapa tahu tentang perkara ni..!!

Olwen: Kalau itu yang kamu berdua mahukan,baiklah.

Corlin: Eh?!

Olwen: Kalau kita bagitahu perkara sebenar,banyak benda kita kena uruskan. Pertama,ini akan menyebabkan maruah kesatria Magiknight tercalar.

Corlin: Sebab mereka tak dapat kalahkan raksasa tapi budak-budak sekolah boleh....

Olwen: Kedua,ini berkaitan keselamatan. Ada banyak orang kaya dan menteri akan buat apa saja untuk dapatkan mereka.

Glen: Jadi sebab tu kami patut rahsiakan tentang mereka.

Olwen: Saya akan buat apa yang boleh untuk hentikan berita ni dari tersebar.

FLASHBACK END

Olwen memandang kepala Titanus Tyrano yang dibawa balik. Dia menggigil bila dia fikir yang dia dan Order of Blue Scale yang lain akan mati kalau bukan sebab Wendy dan Wendell.

Olwen: Wendy dan Wendell Stormfall.....macam mana mereka boleh jadi macam tu?

Sementara itu,Wendy dan Wendell duduk di taman,merehatkan badan selepas malam yang panjang bersama Ivy.

Wendy: Penat betullah...

Ivy: Mestilah! Kau berdua dah jadi hero Rindaria!

Wendell: Ya,tapi dia takkan suka kalau kami jadi tumpuan utama.

Ivy: Siapa?

Wendell: Cikgu kami. Dia bukannya cikgu dari sekolah,anggaplah dia cikgu peribadi kami.

Ivy: Wah~ Mesti dia hebat kan?!

Wendy: Hebat? Malangnya tak.

Ivy: Ha?

Wendell: Daripada hebat,dia lebih kepada...

W&W: Gila dan bahaya....(||||-_-)

Ivy: What the....

KEESOKANNYA~

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now