Order of Shadow Night vs Magiknight Laboratory!
Mereka berada di Gelanggang Harbus di mana Order of Blue Scale akan menggunakan Jalagas menentang Magiknight yang dihasilkan oleh Order of Shadow Night.
Fang: Faham semua? Kita bukannya nak lawan sampai menang,cuma tunjukkan kelebihan Magiknight kita.
Glen: Jadi kau tak kisah kalau kita kalah?
Corlin: Sebab kita cuma nak demonstrasi je.
John: Kalau tuanku lebih suka Magiknight dari Magiknight Laboratory kita tak boleh nak buat apa.
Fang: Ini semua rancangan saya. Kita perlukan bantuan Magiknight Laboratory untuk bantu memperluaskan teknologi Magiknight baru.
Wendy: Untuk apa?
Fang: Adalah. Dah! Jom kita tunjukkan!
Mereka semua naik Magiknight masing-masing. Fang duduk di sebelah R.Rayden,matanya tak lepas memandang Jalagas.
R.Rayden: Sedia? Mula!
Wendell: Jom!
Drifter bergerak menjauhi mereka. Perriot mengeluarkan pedang dari belakangnya dan berlari ke arah Jalagas yang ada diikuti Lantia dan Garius.
Olwen: Halang mereka.
Tiga Jalagas menentang mereka manakala lagi tiga mengejar Drifter.
Mavis: Hm......Magiknight tu lebih fokus pada kepantasan. Manakala yang lain ada ciri-ciri mereka tersendiri.
Kilka: Kita boleh hasilkan lebih banyak Magiknight lagi macam ni.
Zackel: Ambik ni!
Garius menumbuk Jalagas dengan gerudi tangan kanan tetapi dieelak. Jalagas tersebut meluru ke arahnya sambil menembak peluru api.
Zackel: Aku pun ada!
Tangan tambahan diaktifkan dan kedua tongkat yang berada di belakangnya diangkat melepaskan peluru api juga.
Sementara itu,Glen hadapi sedikit masalah dengan Jalagas. Dia cuba menjarakkan diri tetapi Jalagas sentiasa mendekatinya.
Glen: Susah betul! Kenapa dia nak dekat dengan aku?!
Glen melompat ke belakang dan menghalakan tangannya ke arah Jalagas. Meriam tangan diaktifkan dan peluru batu ditembak.
Glen: Rasakan!
Jalagas mengelak tetapi ada peluru sesat terkena kakinya menyebabkan ia jatuh.
Wendell: Maaf!
Drifter melarikan diri dari tiga Jalagas yang mengejarnya.
Wendy: Sedia untuk pusing Wendell!
Wendell: Sedia!
Drifter berpusing dan mengeluarkan tombak dari belakang dan berlari ke arah mereka. Ia menikam salah satu Jalagas namun ditahan oleh dua Jalagas lain.
Wendell: Tepilah!
Drifter mengangkat ketiga-tiga Jalagas ke atas dan baling mereka ke tepi. Dia daripadanya mendarat manakala satu lagi tercampak melanggar dinding. Salah satu Jalagas menembak peluru air pada Drifter dan sasarkan kakinya.
Wendy: Masa untuk lari!
Manakala Lantia yang dikendalikan oleh Corlin hampir menewaskan Jalagas. Dia mencakar Jalagas dengan senjata di tangannya.
Corlin: Hoo yeah! Tak sangka senjata di tangan ni berguna! Aku kena mintak bos upgrade senjata ni!
R.Rayden kagum dengan potensi Magiknight yang ditunjukkan. Dia memandang Fang dan Kilka.
YOU ARE READING
FANG: SHADOW KNIGHTMARE
FanfictionFang tak sengaja buat kesilapan semasa menyelamatkan power sfera dan mati. Dia dihantar ke dunia lain di mana teknologi menghasilkan robot lebih maju dari dunia asalnya. Fang: Biar betul?!? Aku pun kena?! Author: Haah. Giliran kau. Idea dari: Knight...