CHAPTER#41

29 7 0
                                    

Wendy dan Wendell didedahkan dengan rancangan baru Fang untuk menghasilkan sut tempur dari Magiknight.

Wendell: Kenapa kami...?

Fang: Sebab korang ada potensi untuk lebih jauh dari orang lain.

Wendy: Potensi?

Fang: Ingat tak masa Wendell kalahkan naga besi tu?

Wendell: Ingat-ingat lupa.

Fang: Itu kali pertama kau gunakan teknik berbahaya macam tu. Dan teknik tu memakan tenaga jadi aku tak cadangkan korang guna dalam perlawanan.

Wendy: Dan sut MagiArmour ni....

Fang: Untuk bantu korang kawal tenaga Wind Art korang.

Mereka berdua memandang satu sama lain sebelum mengangguk.

Wendy: Boleh je. Kami tak kisah pun.

Wendell: Haah.

Sementara itu,Rayden,Reina dan Mina berada di taman yang terletak tinggi dari tanah. Mereka boleh nampak seluruh hutan dari situ.

Mina: *penat+kulit pucat*

Reina: Ayahanda,ini semua terlalu mengejutkan.

Rayden: Ya. Ayah sendiri tak sangka.

Shinobu dan Gordon akan menemani mereka sementara Gear bawa semua ahli Order of Shadow Night bersiar-siar di sekitar tempat. Yuyu dan Ace hilang entah ke mana.

Dron datang ke arah mereka dan hidangkan teh dan kek cheese triple layer.

Shinobu: Silakan. Tak perlu risau.

Mina memandang makanan di hadapannya. Dia agak tertarik dengan rupa kek itu.

Reina: Macam sedap je.

Reina suap kek dalam mulutnya dan...

Reina: Mmmm~!!! Sedap gila!!

Mina: Sedap?!

Mina turut sama makan kek tu dan dia rasa kesedapan yang dia tak pernah rasa sebelum ni.

Mina: Hmmm~~!!

Rayden pun sama. Dia tak pernah rasa kek seperti ini.

Rayden: "Sedapnya..." Kek apa ni?

Gordon: Kek cheese triple layer. Kek ni dibuat menggunakan keju sebagai bahan utama.

Rayden ternganga. Dia tak sangka yang keju yang biasa dimakan dengan daging boleh dijadikan manisan yang enak.

Rayden: *berdehem* Ehem!! Jadi.... apa kata kita mulakan perbincangan kita?

Sementara mereka berbincang,Fang mengambil ukuran badan Wendy dan Wendell dan mengukur kekuatan mereka.

Fang: Baiklah. Dengan ini,aku boleh hasilkan MagiArmour yang sesuai untuk korang.

Wendell: Yeah...!

Wendy memandang Fang. Dia rasakan ada sesuatu yang Fang sembunyikan dari mereka. Sebelum ni dia pernah rasakan perkara yang sama tetapi dia diamkan saja.

Wendy: Siapa musuh kita?

Pertanyaan Wendy mengejutkan Wendell. Fang perlahan-lahan memandang Wendy.

Fang: Takde siapa. Ini untuk....

Wendy: Tapi abang Fang,sebelum ni pun saya ada terfikir perkara yang sama. Siapa musuh kita? Atau lebih tepat,siapa musuh abang Fang sebenarnya?

Fang: "Tajam betul dia ni."

Wendell: Apa kau cakap ni Wendy?!

Fang: Takpe. Memang betul pun.

Fang ambil kerusi pusing dan duduk.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now