Keith memerhatikan keadaan Velt dan Anne yang sedang dirawat dalam kapsul. Dia mengumpul data tentang keadaan mereka sebelum dia teruskan dengan rawatan.
Keith: Rasanya kita dah boleh teruskan dengan rawatan. Tapi keadaan otak mereka agak tak menentu. Mesti sebab kekebasan dan parasit tu.
???: Kau boleh uruskan bukan?
Keith: Dah tentu. Tapi ambil masa sikit untuk mereka pulih sepenuhnya.
???: Sementara tu,aku ada benda nak cakap.
Keith: Apa dia?
???: Aku ada terima panggilan dari dunia aku. Aku...mungkin diperlukan di sana.
Keith berhenti bekerja dan memandang individu yang membantunya.
Keith: Kau akan pergi?
???: Ya.
Keith: Bila kau kembali ke sini?
???: Tak pasti. Cuma masa yang menentukan.
Keith berpusing menghadap Velt dan Anne. Dia menekan butang di komputer dan kapsul mereka berdua disimpan.
Keith: *sigh* Nampaknya aku akan bertarung seorang diri.
???: Tapi kalau kau-
Keith: Tak apa. Aku kena lawan mereka juga suatu hari nanti. Aku tak boleh mengharapkan kau selalu Baro.
Baro buka hud kepala dan memandang Keith yang nampak down.
Baro: Maaflah. Tapi ini tugas aku.
Keith: Tak apa. Aku faham. Kalau kau ada masa aku nak tunjukkan kau robot tempur aku sendiri.
Baro: Kalau aku boleh kembali ke sini.
Baro menghilang dari situ. Keith duduk di kerusi dengan rasa sedih sebab dia mungkin takkan jumpa Baro lagi.
Keith: Sedihnya....
SKIP TIME
Fang: RAYDEN!!!!!
Fang masuk dalam bilik Rayden dan terus duduk depan dia. Rayden yang baru nak sarapan pagi terganggu dengan kerenah Fang.
Rayden: *sigh* Apa lagi???
Fang: Kau kenal Garin Stormfall?
Rayden: Kenal. Dia antara orang berpengaruh yang aku kenal. Kenapa?
Fang: Kau tahu tak yang dia tak benarkan anak-anak dia jumpa aku?! Mereka tak boleh pergi datang ke benteng Agali!!
Rayden: Kenapa kau bagitahu aku?
Fang: Sebab aku nak kau uruskan.
Rayden: "Dia ni kan..." Kau dah cakap dengan dia?
Fang: Dah. Terang-terang dia tak suka aku. Dia macam....agak pilih kasih.
Rayden: Aku tahu. Dia sayang sangat anak lelaki dia Velt sampai dia abaikan budak berdua tu.
Fang: Kau boleh cakap dengan dia?
Rayden: Aku cuba. Sekarang pergi. Aku nak sarapan ni.
Fang berjalan keluar dari situ dan Rayden menikmati sarapannya dengan tenang.
Keesokan harinya,Garin dipanggil ke istana. Dia masuk dalam bilik mesyuarat dan menghadap bekas raja Rindaria.
Garin: Tuanku,ada apa panggil patik ke mari?
Rayden: Silakan duduk.
Garin duduk dengan rasa gelisah. Dia memandang Rayden yang serius.
Rayden: Sebenarnya...beta ada dengar yang kamu tak benarkan anak-anak kamu bertugas sebagai kesatria Magiknight?
YOU ARE READING
FANG: SHADOW KNIGHTMARE
أدب الهواةFang tak sengaja buat kesilapan semasa menyelamatkan power sfera dan mati. Dia dihantar ke dunia lain di mana teknologi menghasilkan robot lebih maju dari dunia asalnya. Fang: Biar betul?!? Aku pun kena?! Author: Haah. Giliran kau. Idea dari: Knight...