CHAPTER#57

15 6 1
                                    

Glen: Kenapa kami kena lompat pulak?!!

Yuyu: Kita tak boleh risikokan diserang hendap. Kita tak tahu kalau dia ada letak dron untuk serang kita.

Wendell: Kami boleh bawa semua orang ke sana. Tapi bawak sorang demi sorang jelah.

Zackel: Itu lebih baik dari takde apa.

Fang: Atau....korang boleh gunakan Art masing-masing untuk ke sana.

Wendy: Haah! Betul jugak tu!!

Olwen: *sigh* Nampaknya kita kena lakukan dengan sendiri. Semua bersedia!!

Olwen dan Order of Blue Scale bersorak dan bersedia menyeberangi laut dan mendarat di pulau.

Olwen: Sky Walk!

Angin kencang menyelubungi kaki Magiknight Olwen. Dia kemudian melompat ke atas dan bergerak laju ke arah pulau diikuti kesatria Magiknight Order of Blue Scale dengan Art mereka sendiri.

Damian: Black Whip.

Cemeti hitam muncul di tangan Magiknight Damian dan dia gunakannya untuk menyeberangi laut.

Glen: Kita pun tak boleh lambat!

Corlin: Betul tu! Aqua Bridge!

Sebuah jambatan air tercipta menghubungkan kapal dengan pantai pulau itu. Order of Shadow Night bergerak pantas dan meninggalkan kapal tersebut. Yang tinggal hanyalah Fang,Shinobu dan Yuyu.

Fang: Korang nak tunggu sini ke apa?

Yuyu: Kau yang patut tunggu sini. Kami akan ikut mereka.

Mereka berdua mengikuti Magiknight lain menyelinap masuk ke dalam kubu pertahanan Keith. Fang memandang sekeliling dan baring di tengah kapal.

Fang: Kalau takde apa aku tidur dululah.

Semua orang dah selamat mendarat. Mereka memerhatikan keadaan sekeliling untuk pastikan takde dron yang menunggu mereka.

Corlin: Sebelah sini selamat.

L.Corry: Sebelah sini pun sama.

Glen: Takde apa di sini.

Shinobu: Baiklah. Kita berpecah. Order of Shadow Night dengan Order of Green Blade. Order of Silver Owl dengan Order of Blue Scale. Saya akan ikut kumpulan pertama.

Yuyu: Dan saya akan ikut kumpulan kedua.

Sebelum mereka berpisah,Shinobu berikan tong berisi air untuk kesatria Magiknight dengan Water Art gunakan.

Shinobu: Korang bukannya boleh guna Art korang di darat.

Corlin: *bisik* Tahulah tempat kitorang jauh dari laut.

Mereka kemudiannya berpecah. Keith memerhatikan keadaan tersebut dengan senyuman sinis.

Keith: Hahaha. Sampai jugak ya korang semua. Tapi nasib baik mamat rambut ungu tu tak datang sekali. Habis hancur rancangan aku.

Keith berpusing,memandang Hunter yang sudah bersedia untuk bertempur.

Keith: Pergi. Berikan layanan istimewa pada mereka.

Yuyu bersama Order of Silver Owl dan Order of Blue Scale kini berada di kaki gunung,mencari gua yang mungkin menjadi pintu masuk ke tempat persembunyian Keith.

Olwen: Baiklah. Kita cari dalam pasangan tiga orang. Jangan terlalu jauh antara satu sama lain.

Yuyu memandang sekelilingnya mencari pintu masuk. Telinganya menangkap bunyi mesin bergerak.

Yuyu: Dari mana bunyi tu datang?

Dia mencari dari mana bunyi tu datang. Dia pergi ke belakang batu dan bunyi itu semakin kuat. Bunyinya seperti gear bergerak.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now