Keith memandang mereka geram.
Gordon: Pile Bunker Blast!
Gear: Rocket Barrage!
Fang: Shadow Imitation: Gale Spear!
Yuyu: Hagane yari tsuki! (Steel Spear Thrust!)
Shinobu: Kemono-Jutsu: Tora Sōzan! (Beast Jutsu: Tiger Claws Slash!)
Serangan demi serangan dilepaskan tanpa henti. Mereka berusaha menahan Keith dari berganjak walaupun satu langkah.
Sementara itu,jauh dari Cybermera, Wendy dan Wendell berhadapan dengan musuh terbesar mereka.
Velt: Heh!
Hunter memijak Magiknight Olwen yang kehilangan kedua belah kaki dan tangan kiri.
Olwen: Urgh....
Velt: Ini je kebolehan kau?! Menyedihkan!
Wendell: Apa kata kau lawan kami berdua!?
Wendell: Kau tinggalkan dia dan lawan kami bersama!
Velt: Kau ingat aku takut? Baiklah!
Hunter tendang Olwen ke tepi dan keluarkan pedangnya.
Velt: Marilah kalau dah puas hidup!
Hunter meluru ke arah Stratos dan terkam dia dengan kuku cakar besi. Stratos mengelak dan lutut belakangnya dan hayun tangannya pada dada Hunter.
Velt: Ugh.....!
Barbatos menembak Hunter dengan Geisburg Giga. Hunter mengelak ke kiri tapi libasan ribut menghalang pergerakannya.
Velt: Tch! Merimaskan! Huh?!
Stratos memegang kaki belakangnya dan tikam dengan Geisburg.
Wendy: Mana kau nak lari?!!
Wendy berada dekat dengan Velt manakala Wendell menyerang dari jauh dengan Geisburg Giga. Gerakan mereka berdua menghadkan ruang untuk Velt serang balas.
Fang: Shadow Bullet!
Fang menembak kaki Cybermera dengan peluru bayang. Shinobu cakar bahagian atas kakinya dan Gordon sasarkan bahagian bawah.
Keith semakin hilang sabar. Dia tak kisah mereka nak hentam Cybermera selama mana mereka nak,tapi rancangan dia yang hampir selesai terganggu disebabkan mereka.
Keith: Baik. Aku takkan berlembut.
Keith cabut Voltra Core dan bawa bersamanya keluar. Dia letak Voltra Core di dada Hood.
Keith: Aku tak nak buat macam ni tapi rancangan aku dah hampir berjaya.
Keith berada di mulut Cybermera dan buka mulutnya secara paksa. Sayapnya yang boleh dijadikan meriam jarak jauh,menyasarkan semua orang yang ada di situ.
Keith: Ambik ni!
KBOOM! KBOOM! KBOOM! KBOOM! KBOOM! KBOOM! KBOOM! KBOOM! KBOOM!
Serangan yang dilepaskan menghancurkan semuanya. Tanah musnah dan hancur,kesatria Magiknight banyak yang terkorban akibat serangan Keith.
Keith: Hehahahahahahaha!!
Fang dan Shinobu muncul di kiri dan kanannya dan serang serentak.
Fang: Shadow Imitation: Heat Blast!
Shinobu: Kaze no jutsu: Hakai hayate! (Wind Jutsu: Destructive Gale!)
Malangnya,serangan mereka disedut oleh Voltra Core.
Shinobu: Nani?! (Apakah?!)
Keith: Terkejut~? Rasakan ni!!
Keith hentak mereka ke tanah dengan kuat. Dia kemudian sambungkan wayar di badannya dengan meriam yang ada di mulut Cybermera.
YOU ARE READING
FANG: SHADOW KNIGHTMARE
FanficFang tak sengaja buat kesilapan semasa menyelamatkan power sfera dan mati. Dia dihantar ke dunia lain di mana teknologi menghasilkan robot lebih maju dari dunia asalnya. Fang: Biar betul?!? Aku pun kena?! Author: Haah. Giliran kau. Idea dari: Knight...