FIRST....!!

488 22 3
                                    

Fang bersama power sfera dalam genggamannya melarikan diri dari sekumpulan alien di planet Junkberg.

Fang: Huh...huh....huh....macam mana diorang boleh tahu aku hendap diorang?!

Fang melompat ke atas timbunan besi karat dan sorokkan power sfera dalam tong besi karat. Dia hantar lokasi pada kapten Kaizo.

Fang: Kapten! Saya dah hantar lokasi power sfera saya sembunyikan!!

K.Kaizo: Baik!! Bersedia Lahap?!

Lahap: Born ready kapten!!

Mereka berdua melangkah keluar dari kapal dan menuju ke tempat Fang.

Fang: Sementara mereka sampai,aku kena-

Belum sempat Fang bergerak,ada tembakan kena tepat dadanya.

Fang: Eh?

Alien yang mengejarnya berkumpul dan menembak Fang bertubi-tubi. Kapten Kaizo baru saja sampai. Dia tak sangka dia dapat saksikan adiknya mati di tangan musuh di hadapannya.

K.Kaizo: PANG....!! ENERGY GIGA SLASH!!!

Libasan tersebut membelah bumi dan membunuh semua alien yang membunuh Fang. Lahap memandang mayat Fang yang berdarah dan K.Kaizo yang melutut selepas menghapuskan musuh.

K.Kaizo: Lahap,hubungi laksamana. Bagitahu dia Pang dah tiada.

Lahap dengan hati yang berat, menghubungi L.Tarung untuk memaklumkan tentang kehilangan Fang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Fang: Tidak....!!!

Fang berada di tempat dipenuhi cermin terapung dalam pelbagai bentuk dan saiz,melihat ulang tayang dirinya ditembak musuh.

Fang: Aku masih terlalu popular untuk mati! Macam mana dengan peminat aku di sana?! Apa saya patut buat atok?!

Seorang lelaki tua berjanggut panjang memandang Fang.

(Author: Rasakan kita semua kenal kan?)

T.Bers: Atok tak kisah kamu nak buat apa. Apa yang kamu nak,kamu sendiri tentukan.

Fang memandang cermin yang berada di sekelilingnya. Dia memandang satu persatu cermin yang ada bila ada sepasang tangan menutup matanya dari belakang.

Fang: Waaah?! Siapa ni?!

Allocer: Hehe~ Cuba teka siapa?

T.Bers: Allocer,dah lah tu. Kesian kat dia.

Allocer mengalihkan tangan. Fang berpaling ke belakang dan terlihatlah seseorang bertangan empat dan lebih tinggi darinya.

Allocer: Apa khabar budak? Tahniah!! Kau dah mati!

Fang: "Apa benda kau mengarut ni bangang?"

Allocer: Aku tak bangang,aku cuma happy go lucky! Macam orang selalu cakap,terlebih gula.

Fang: Kau jangan baca kepala aku boleh tak? Lagi satu,kau ni siapa?

Allocer: Aku cuma kawan dengan Bers sejak beberapa abad yang lepas. Dan....

Allocer angkat Fang dan letak atas bahu macam angkat guni beras.

Allocer: Bers!! Aku pinjam dia okey?!

T.Bers: *melambai*

Allocer pun menghilang bersama Fang. T.Bers duduk di kerusinya, memandang cermin yang menunjukkan dunia yang dipenuhi naga.

T.Bers: Patut ke aku tukar kerja?

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now