CHAPTER#25

29 5 0
                                    

Order of Shadow Night dan Order of Silver Owl sekarang berada dalam perjalanan untuk merentasi banjaran gunung Kukuna. Sedang mereka dalam perjalanan,ada sekumpulan raksasa,kemungkinan Division Class menghalang mereka.

Damian: Erh!

Glen: Macam mana ada raksasa di sini?! Bukan ke jalan ni sepatutnya selamat?!!

Fang: Tak. Ini bukannya raksasa betul.

Semua raksasa perlahan-lahan bertukar menjadi lukisan dan diserap masuk dalam buku lukisan. Kelihatan lima individu berada di kawasan yang tinggi,menunggu mereka lalu.

Fang: Mereka dah kenapa?

Ace: Yo Fang! Macam mana dengan raksasa yang Shinobu lukis?!

Fang: Menghalang jalan jelah!

Fang keluar dari kenderaan berperisai. Ace,Shinobu,Yuyu,Gear dan Gordon turun dan mendarat di hadapan mereka.

Gear: Kami nak ikut sama! Kami ada urusan lain dengan Laska Empire!

Zackel: Apa?!?

Mereka mula berbisik sesama mereka. Wendy dan Wendell memandang satu sama lain dan mengangkat bahu.

Damian: Tuan Fang! Takpe ke kita bawa mereka sekali?! Tak ke itu akan menjejaskan kerja kita?

Fang: Tak. Mereka boleh ikut sebab mereka pun ada urusan penting dengan empayar tu. Kebetulan niat kita sama,apa salahnya?

Fang kembali duduk dalam kenderaan berperisai dan memandang mereka.

Fang: Korang semua boleh naik.

Mereka berlima duduk atas kenderaan berperisai dan perjalanan diteruskan seperti biasa.

SKIP TIME

Siang berganti malam. Mereka berehat seketika untuk menyambung perjalanan keesokan harinya. Semasa semua orang sibuk memasang khemah dan memasak,Fang bersama Demon Lord lain duduk jauh dari mereka untuk berbincang.

Fang: Jadi? Jumpa apa-apa petunjuk tentang dia?

Gordon: Takde. Setakat ni,takde sebarang kesan atau tanda kemunculan dia di sana.

Shinobu: Boleh jadi dia bersembunyi.

Yuyu: Dan aku tak rasa ianya kebetulan Laska Empire bergerak menakluk kerajaan lain.

Gear: Ya. Pelik bila difikirkan semula. Keith menghilang selepas kejadian Blue Shell Crab tu.

Fang: Kemungkinan dia ada di salah satu kerajaan? Agak tinggi.

Gordon: Bukan mana-mana kerajaan. Dia ada di Laska Empire. Dan dia gunakan mereka sebagai umpan untuk sibukkan kita dengan perang supaya dia dapat lari.

Yuyu: Hmp! Boleh tahan rancangan dia.

Ace: Tapi dia tak tahu tentang base kita di kerajaan lain.

Fang: Seronok korang eh? Kalau kita dapat tangkap dia sebelum dia lari lagi kan bagus.

Gear: Kita dah jejak dia selama bertahun dan belum ada hasil. Kali ni kita tak boleh terlepas setiap peluang yang ada!

Mereka mengangguk setuju. Mereka sertai yang lain makan malam dan tidur kecuali Gear. Dia robot,jadi dia tak tidur dan tak makan. Dia duduk berjaga untuk memastikan mereka tak diserang.

Gear: Sunyinya....

Keesokannya,mereka meneruskan perjalanan mereka merentasi banjaran gunung Kukuna. Mereka hampir sampai ke sebelah sana banjaran gunung,kelihatan beberapa Magiknight dalam jumlah yang ramai dalam perjalanan menuju ke Rindaria.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now