Fang: Babylon Fall.
Keith menutup mata,menerima serangan tersebut dengan rela.
Teknik itu menghancurkan kawasan di dalam petak bayang tanpa meninggalkan kesan. Keith tercampak ke atas disebabkan serangan itu dan sebahagian badannya hancur. Voltra Core tercabut dari dadanya dan jatuh ke bawah.
Keith terbang menuju ke atas melepasi awan dan kemudian atmosfera. Sebaik saja melepasi atmosfera,dia dapat lihat sesuatu yang menakjubkan.
Keith: Woah...
Pemandangan planet Bumi dari begitu tinggi kelihatan sangat cantik. Dia dapat lihat Bumi yang biru buat kali pertama dan terakhirnya.
Keith: Cantik betul....boleh aku ceritakan pada mak dan ayah...
Gordon,Gear,Ace,Shinobu dan Yuyu melihat letupan yang kuat di langit terhasil sebelum Voltra Core jatuh ke bawah. Ace mengambil Voltra Core dan memandang Fang yang masih berdiri membelakangi mereka.
Ace: Fang...ini Keith punya...
Fang: Aku tahu.
Gear: Kau okey ke?
Fang: Aku.....okey je.
Yuyu: Kalau macam tu,pusing menghadap kami.
Fang: Bagi aku masa sikit.
Gordon menepuk bahu Fang dan berjalan ke belakang,berikan dia sedikit masa.
Gordon: Mari. Kita kena pastikan semua orang selamat.
Mereka meninggalkan Fang di situ keseorangan. Sebaik saja mereka pergi,Fang hilangkan petak bayang dan jatuh melutut.
Fang: Kenapa....hisk...kenapa kau tak cakap je...hisk...hisk....kenapa....
Fang berasa kesal kerana dia tak dapat selamatkan Keith. Walaupun dia hentikan Keith,tapi itu tak bermakna dia nak hapuskan Keith.
Fang mengelap air mata dan bangun. Dia memandang ke atas dan berkata
Fang: Aku harap kau balik ke pangkuan keluarga kau.
Bayang-bayang menghilang dan dia jatuh tak sedarkan diri. Kehabisan tenaga menyebabkan dia perlu berehat untuk jangka masa yang lama.
SKIP TIME
Seminggu selepas kejadian tersebut, semua kerajaan sedang menguruskan hal berkaitan kerajaan masing-masing. Banyak kesatria Magiknight terkorban disebabkan kejadian tempoh hari.
Di Rindaria,kesatria Magiknight yang kehilangan nyawa diberikan penghormatan terakhir sebelum dikebumikan.
Order of Shadow Night,Order of Blue Scale,Order of Green Blade dan Order of Silver Owl berada di tanah perkuburan untuk menghormati rakan mereka yang telah tiada.
Setelah upacara pengebumian tamat, kini tiba masa yang ditunggu-tunggu.
Rayden: Ayahanda rasa kamu boleh uruskan perkara ni.
Mina: Saya akan cuba yang terbaik ayahanda.
Mina duduk di singgahsana manakala Rayden berdiri di tepi. Mereka akan membincangkan hukuman terhadap Velt Stormfall akibat mengkhianati negara dan bersekutu dengan musuh.
Mina: *exhale* Bawa dia masuk.
Velt dibawa masuk menghadap Mina dengan tangan dirantai. Dia orang pengawal yang mengiringinya berdiri di tepi.
Mina: Velt Stormfall,kamu didakwa atas kesalahan mengkhianati Rindaria dan bersekutu dengan musuh untuk takluk kerajaan lain. Itu termasuk Rindaria sekali.
YOU ARE READING
FANG: SHADOW KNIGHTMARE
FanfictionFang tak sengaja buat kesilapan semasa menyelamatkan power sfera dan mati. Dia dihantar ke dunia lain di mana teknologi menghasilkan robot lebih maju dari dunia asalnya. Fang: Biar betul?!? Aku pun kena?! Author: Haah. Giliran kau. Idea dari: Knight...