CHAPTER#27

32 5 0
                                    

Damian bersama Glen,Zackel dan Corlin kini bergerak menuju ke ruang bawah tanah istana. Mereka jumpa jalan masuk di sebalik hiasan baju besi.

Corlin: Mari!

Mereka turun ke bawah dan dapati semua pekerja istana termasuk raja dan permaisuri berkumpul di situ beramai-ramai.

Damian: Bertenang! Kami dari Rindaria! Kami ke sini untuk selamatkan kamu semua!

Damian tunjukkan lencana dengan lambang kerajaan Rindaria. Mereka semua terus rasa lega. Tiba-tiba seorang wanita dalam 50-an bangun dan berjalan ke arah mereka.

???: Kamu semua dari Rindaria? Suami saya arahkan kamu semua ke sini?

Zackel: Suami? Jangan-jangan....

???: Ya. Saya isteri dia. Isabeth Lich Rindaria.

Mereka berempat terus melutut di hadapan Isabeth.

Glen: Tuanku permaisuri,kami dari skuad Magiknight Order of Shadow Night,skuad Magiknight baru. Kami akan bantu tuanku dan yang lain keluar dari sini.

Isabeth: Silakan.

Semua orang keluar dari bilik bawah tanah dengan rasa lega. Isabeth memandang sut tempur mereka dengan penuh tanda tanya.

Isabeth: "Sut apa ni? Saya tak pernah nampak pun sebelum ni?"

Damian: Tuanku,patik nasihatkan agar tunggu di dalam istana untuk sementara. Ahli skuad Magiknight yang lain sedang uruskan musuh di luar sana.

Fang: Mereka dah selesai.

Fang muncul dari bayang-bayang. Kemunculan mengejut dia menyebabkan semua orang kembali takut.

Fang: Bertenang. Saya takkan buat apa-apa. Saya ketua Order of Shadow Night,Fang.

Isabeth: Fang!

Fang: Isabeth! Kau dah besar ya!

Isabeth berjalan ke arah Fang dan terus hempuk kepala dia.

Isabeth: Kamu masih tak berubah.

Fang: Samalah kau. Ganas tak bertempat.

Semua orang berasa keliru melihat interaksi mereka berdua. Fang menjeling Damian. Bagai memahami isyarat yang diberikan,Damian segera menolak pintu istana buka.

Fang: Jadi? Mari kita pergi dari sini?

Mereka berjalan keluar dari istana dan terkejut. Magiknight musuh yang susah nak dikalahkan,kini tinggal sisa Magiknight yang rosak.

Isabeth: Apakah?

Glen: Jangan terkejut lagi tuanku. Ini baru sikit.

Mereka berjalan menuju ke pusat bandar di mana semua orang sedang menunggu. Sebaik saja tiba,Reina turun dari Magiknight dan berlari memeluk Isabeth.

Reina: Mama...!!

Isabeth: Reina anak mama!!

Reina memeluk Isabeth dengan erat dan Isabeth membalas pelukannya.

Isabeth: Reina,siapa mereka semua ni?

Reina: Ini skuad Magiknight dari Rindaria. Order of Shadow Night dan Order of Silver Owl. Dan.....

War Valkyrie mendarat dan Yuyu turun bersama tombak miliknya. Shinobu dan Ace tiba bersama Gear dan Gordon.

Isabeth: Demon Lord!?! Apa yang...

Isabeth memandang Magiknight mereka. Reka bentuk Magiknight mereka juga sangat pelik pada matanya.

Fang: Bertenang. Mereka sekutu kita. Begitu juga saya.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now