CHAPTER#52

12 5 0
                                    

Anne melancarkan serangan ke atas kota tempat tinggal gergasi. Dia bersama ratusan ribu automata diarahkan untuk menyerang Giant Secluded Territory atas arahan Keith.

Anne: Masa untuk lihat. Apa kebolehan benda ni.

Lussario memimpin 500 askar gergasi menyerang balas.

Lussario: Serang...!!

Mereka berlari menentang automata yang ada dengan senjata mereka. Fang memandang senjata mereka bosan.

Fang: Kau tak bagi mereka apa-apa senjata ke? Nampak macam berkesan tapi lambat laun rosak jugak.

Gordon: Kau pandang rendah kekuatan mereka. Tengok dulu. Yang lain pun jangan pergi mana-mana.

Olwen: Habis tu?! Kami cuma boleh tengok je?!!!

Gear: Kalau kau tak nak terkena tempias serangan mereka,baik kau semua duduk diam.

Mereka terpaksa akur dengan arahan Gear. Mereka cuma mampu melihat dari istana.

Lussario: Rasakan..!!

Pedang Lussario mengeluarkan cahaya biru gelap. Dengan sekali hayun,libasan pedangnya membelah tanah dan menghancurkan ratusan automata serentak.

John: Hah?!! Kuatnya!

Gordon: Itu bukan kekuatan fizikal mereka saja. Terima kasih pada senjata yang saya bekalkan pada mereka.

Gear: Senjata tu nampak macam primitif,tapi sebenarnya lebih canggih dari apa yang kamu bayangkan.

Lussario menghancurkan automata yang datang ke arahnya. Askar gergasi lain turun menentang habis-habisan.

Anne: Tch! Kekuatan mereka di luar jangkaan aku! Kenapa Keith tak bagitahu aku tentang perkara ni???!

Anne hanya melihat automata dihancurkan. Tiba-tiba dia mendapat transmisi dari Keith di base.

Keith: Anne,kau dah siapkan kerja kau?

Anne: Belum lagi! Menyusahkan betul.

Keith: Tak perlu hancurkan mereka. Kita cuma nak alih perhatian mereka untuk sementara.

Anne: Berapa lama kau nak aku buat macam ni?!

Keith: Selagi aku tak suruh balik kau jangan pergi mana-mana.

Anne: Kau-ergh!!!!

Badan Anne mengeluarkan cahaya nano biru gelap.

Keith: Kau pasti kau nak melawan?

Anne: Urgh......kau.....

Keith: Bertahan.

Transmisi tamat. Anne memandang tangannya yang ada jalur biru gelap.

Anne: Tak guna..!!

Gerombolan automata hampir dikalahkan sepenuhnya. Lussario menyarung pedangnya dan gunakan kekuatan fizikal untuk habiskan selebihnya.

Kesatria Magiknight Rindaria yang memerhatikan dari istana berasa lega melihat Lussario dan askar gergasi berjaya.

Lussario: Balik sekarang! Kita kena meronda kejap lagi!!

Mereka berarak balik ke istana dengan teratur.

K.Otto: Terima kasih sebab bekalkan kami senjata.

Gordon: Sama-sama. Anggaplah ia sebagai tanda persahabatan saya.

L.Corry: "Menakutkan betul dia ni."

Selepas serangan tersebut gagal,Anne larikan diri dan bersembunyi di tempat yang agak jauh. Dia cuba elak dari dikesan askar gergasi.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now