CHAPTER#62

22 7 1
                                    

Fang dapat rasakan gegaran di seluruh tempat.

Fang: Jadi dia dah mulakan? Baiklah, aku pun tak boleh lambat.

Fang duduk bersila dan menutup mata. Dia fokuskan tenaga ke seluruh badannya. Dia teringat kata-kata Shadow tentang Resonance.

Fang: "Fokuskan tenaga kau. Fokus."

Persekitarannya bagaikan menghilang ditelan kegelapan. Dari sudut pandangannya,semuanya seolah-olah bayangan.

Kesatria Magiknight berjaya lari tetapi dikejutkan dengan base Keith yang dilengkapi senjata dan penuh dengan robot.

Wendy: Alamak! Besar gila!!

Olwen: Ada idea untuk kita lari dari sini!?!!

Shinobu: Dessan-jutsu: Kyōka-sen!! (Drawing Jutsu: Fortified Ship!!)

Kapal yang digunakan mereka untuk ke pulau muncul dan mereka terus naik dan tinggalkan pulau.

Yuyu: Mara secepat mungkin!!

Wendy dan Wendell bantu tolak kapal tu jauh dari pulau. Kesatria Magiknight dengan Water Art turut membantu mempercepatkan kapal.

Keith berjalan ke arah bengkel dan dapati Fang duduk di tengah bengkel dengan mata tertutup.

Keith: "Apa dia buat?"

Keith Abaikan Fang dan keluarkan robot yang dia bina sendiri khas untuk dirinya. Dia duduk dalam robot dan aktifkan semua sistem.

 Dia duduk dalam robot dan aktifkan semua sistem

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hood

Keith: Baiklah! Masa untuk beraksi!!

Makmal tempat Voltra Core berada berubah. Seluruh tempat berubah dan Voltra Core dibawa ke bengkel ke arah Keith. Keith kemudian menyambung Hood dengan komputer utama dan Voltra Core dan sambungkan semua sistem ke dalam Hood.

Keith: Saksikan kegilaan aku. Hah!!!

Seluruh base diselubungi tenaga yang kuat dan berubah. 20 Dragoknight terbang keluar bersama benang fiber gergasi untuk bawa base itu keluar dari pulau.

Glen: Baiklah. Kita ada masalah lagi besar sekarang ni!!

Mereka semua memandang base yang mula terapung di udara dan berubah sedikit demi sedikit.

Zackel: Tak cukup ke apa yang kita lalui setakat ni?!! Sekarang benda lagi gila dari latihan Demon Lord nak hancurkan kita semua!

Damian: Kita perlu cepat tiba ke pantai dan beritahu semua orang!!

Yuyu: Aku pergi tengok!

Yuyu masuk dalam War Valkyrie dan terbang ke arah base Keith. Dia tembak roket pemusnah ke arah base tapi dihalang oleh Dragoknight.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now