CHAPTER#15

42 7 0
                                    

Gear: Jadi? Kenapa kau panggil kami ke sini?

Fang: Sebab ini.

Fang menunjukkan lakaran Magiknight baharu yang dia lukis di papan putih. Mereka semua memandang lakaran tersebut dengan penuh tanda tanya.

Fang: Semua orang mesti rasa pelik kan? Tapi inilah dia. Idea saya untuk naik taraf Magiknight yang ada.

John: Saya dah tak tahu nak cakap apa lagi. Tapi memandangkan kau bos,saya tak boleh merungut.

Shinobu: Magiknight ni....

Lakaran tersebut menunjukkan gabungan bahagian atas badan Magiknight dengan kaki haiwan.

Fang: Ianya Magiknight yang digabungkan dengan kaki haiwan. Aku dapat idea ni bila teringat makhluk fantasy Centaurus.

Ace: Jadi? Kau nak ubah kaki mereka jadi kaki kuda?

Fang: Siapa cakap kaki kuda je?

Gordon: Maksud kau?

Fang: Kita pelbagaikan lagi jenis kaki yang digunakan. Tak tertumpu pada satu saja,kita boleh ubah kaki Magiknight ikut keadaan geografi dan tingkatkan kemampuan Magiknight ke tahap yang lebih tinggi.

Wendy dan Wendell pandang satu sama lain.

Wendy: Ini dia...

Wendell: Idea gila...

Ivy: ????

Zackel: Kejap! Kita akan bersama Demon Lord sepanjang masa?!?

Yuyu: Demon Lord?

John: Sebab kamu semua pengguna Demon Art,jadi kami panggil kamu semua Demon Lord.

Gordon: Apa-apa saja. Kami tak kisah apa kau nak panggil kami.

Fang: So....macam ni. Kita akan bina beberapa prototaip kaki haiwan untuk digabungkan dengan badan Magiknight untuk menyesuaikan dengan bentuk muka bumi tempat yang akan kita lalu. Dan untuk tu....

Gear: Kita perlukan bantuan.

Glen: Korang boleh bantu?

Gear: Kami dah banyak buat benda macam ni. Magiknight kami jenis yang ada berbagai fungsi dan sungguh lasak!

Corlin: Bunyi macam susah je...

Yuyu: Kan kita ada beberapa unit benda ni kat base? Nak aku bawak ke sini untuk rujukan?

Fang: Sudah tentu.

Yuyu: Shinobu, sā. (Shinobu,jom.)

Mereka berdua berjalan ke belakang bengkel. Seketika kemudian,ada tiang cahaya berwarna putih menelan mereka dan menghilang.

Fang: Abaikan. Itu cara mereka datang ke sini.

Ace: Menarik betul idea kau ni. Cuma...kau ada kebenaran ke nak ubahsuai semua Magiknight ni?

Fang: Itu belakang kira. Yang penting, masa untuk mula bekerja!!

John: *facepalm* Habislah aku....

Nak tak nak,mereka terpaksa bergerak untuk merealisasikan idea Fang. Walaupun terpaksa,mereka tak boleh membantah sebab Fang bos mereka sekarang.

Gordon: Bagaimana dengan kami?

Fang: Korang,ikut aku jumpa dengan raja. Lepas Shinobu dan Yuyu baliklah.

Mereka bertiga duduk di tepi memandang semua orang bergerak mengubahsuai Magiknight. Fang melakar Graph yang akan digunakan untuk Magiknight baru bersama Wendy dan Wendell. John Dan Ivy membuka Outer Armour untuk menggantikan Crystal Tissue yang haus.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now