CHAPTER#35

26 5 0
                                    

BOOM! KA-BOOM! ROOOOOAAAAR!!

Glen: Apa benda yang jadi di sana!?!

Kelihatan asap berkepul dan bayangan besar kelihatan berada jauh dari mereka.

Corlin: Apa je benda tu,bos tengah uruskan untuk kita!

Fang: Shadow Bind!

Bayang-bayang menjalar seperti tali mengikat Steel Rex. Steel Rex halakan ekornya ke arah Fang dan berubah menjadi meriam.

VHWOOOOOOOOOOM!!

Fang mengelak tembakan meriam tersebut namun segala yang terkena tembakan tadi berubah menjadi abu.

Fang: Kau....

Keith: Hahahahahahaha!!! Macam mana mainan baru aku? Suka~?

Fang: Aku lagi suka kalau kau kalah.

Fang berlari ke arahnya dan hasilkan pedang bayang. Dia melibas kakinya dan menikam pelipat kaki. Steel Rex menendang Fang tapi Fang bertahan dengan dinding bayang.

Fang: Ugh...!

Fang terbang ke udara dan rapatkan tangan. Dia halakan tangannya ke arah Steel Rex.

Fang: Shadow Bullet!

Peluru bayang sebesar lori terhasil dan menghentam Steel Rex. Badan Steel Rex sedikit remuk tetapi belum tumbang.

Keith ketawa dalam hati. Dia sebenarnya berada di base,mengawal Steel Rex melalui komputer.

Keith: Serangan kau mungkin boleh mencederakan mainan aku,tapi tak cukup untuk halang aku!!

Steel Rex mengaum. Ia mendongak ke atas. Dia melompat ke arah Fang dan gigit dia. Fang menahan rahangnya dari tertutup.

Fang: Keuk...!!

Impak dari lompatannya menyebabkan gempa bumi berskala kecil. Semua orang boleh rasa gegaran tersebut.

Ivy: Gempa bumi! Berlindung di bawah meja cepat!!

Velt: Apa yang....apa jadi ni?!!

Glen: Apa benda lagi ni?!!

Fang: Hiyargh!!

Fang melepaskan diri dari gigitan Steel Rex dan lepaskan diri. Bayang-bayang menyelubungi dirinya membentuk Dark Knight.

Fang: Lawan robot dengan robot. Bukannya dengan tangan kosong.

Fang meluru ke arah Steel Rex dan menghentam ia. Dia bergusti dengan Steel Rex dan Steel Rex berpusing tanpa henti untuk lepaskan diri dari cengkaman Dark Knight.

Fang: Eei! Duduk diam-diam jelah!

Fang menikam dadanya dengan pedang bayang tapi ekornya berubah menjadi pedang dengan bilah bergerigi tajam. Ia menikam badan Dark Knight berkali-kali.

Fang: Tch...!

Fang terpaksa lepaskan Steel Rex dan berundur ke belakang. Badannya yang berlubang kembali pulih. Sebaik saja Steel Rex bangun,ia terus meluru ke arah Fang.

Fang: Shadow Clone!

Beberapa klon Dark Knight terhasil. Fang gunakan klon Dark Knight untuk menyerang Steel Rex serentak dari pelbagai arah.

Keith: Hm....boleh tahan. Rasakan ni.

Mata Steel Rex berubah warna. Ia berpusing dengan pantas dan gunakan ekornya menghentam semua Dark Knight. Ia berdiri tegak dan halakan ekor ke arah bengkel.

Fang: Jangan!

Fang kumpulkan semua Dark Knight dan membentuk dinding pertahanan. Tembakan meriam dilepaskan.

FANG: SHADOW KNIGHTMAREWhere stories live. Discover now