Soraääniä

428 43 13
                                    


Me oltiin päästy vessasta ulos noin minuuttia ennen kun muut jätkät tulivat pitsojen kanssa paikalle. Joonas oli katsonut Joelia todella epäilevästi mut se oli mun mielestä handlannut tilanteen loistavasti. Joku psykopaattinen osa minusta sai suurta nautintoa tästä salailusta.

"Mä tässä mietin.." Niko sanoi yhtäkkiä hiljaisuuden rikkoen.

Jos tuo lause ei jatkunut vähintäänkin kyseenalaisella ehdotuksella, mä olin ihmeissäni. Ei Niko ehkä ollut meistä se kaiken kyseenalaisin tyyppi mutta varauksella mä sen ideoihin kyllä suhtauduin. Eipä meidän kenenkään pää mistään mestaritason ideoista koostunutkaan...

"Pitäiskö meidän mennä joku päivä kimpassa syömään?" se kysyi.

Sen idea oli yllättävän hyvä. Sit loppuviimeksi kuitenkin. Viimeksi me oltiin oltu porukalla ryyppäämässä ja sen tragedian seuraukset oli kaikilla varmasti ihan yhtä tuoreessa muistissa... ehkä sivistynyt dinneri oli ihan paikallaan. Osattiinkohan me edes käyttäytyä sellaisessa paikassa... ei.

"Eiks se oo vähän treffi meininkiä?" Joel kysyi kulmaansa kysyvästi kohottaen.

Se söi tyytyväisenä herkullisen näköistä pepperoni pizzaansa. Kyllä mä sen treffeille olisin voinut viedä... mutta silloin mä en kaivannut noista muista paikalle yhtäkään.

"No mennään sit Heseen niin ei ainakaan oo liian tyylikästä" Niko sanoi huvittuneena. 

Se kuulostikin enemmän sellaiselta mitä me oltais voitu tehdä. Eikä me oltu pitkiin aikoihin käyty hesessä tai mäkkärissä. Oliko meistä tullut niin terveellisiä?

"Jopa Hese on liian hieno Joelille" Joonas tokaisi.

Mun olis pitänyt senkin kanssa selvittää asiat... me ei nimittäin oltu sitten sen jälkeen puhuttu kun oltiin mielenhäiriössä vedetty toisiamme turpaan. Siitä asiasta Joelin ei tarvinnut tietää yhtään mitään. Luojan kiitos mulle ei tullut helposti mustelmia. Orastava sellainen saattoi tehdä tuloaan mun ylähuuleen mutta ei siitä vielä haittaa ollut. 

Mä olin tosin päättänyt että oli aivan yksi ja sama luottiko Joonas muhun Joelin suhteen vai ei. Pääasia että Joel itse luotti. En mä tarvinnut muiden lupaa parisuhteen muodostamiseen. Harmi jos ne eivät sitä kestäneet... sitten niiden piti vain opetella siihen et se oltiin nyt me ja piste.

"On se parempi kuin autogrilli" Joel tokaisi luoden merkitsevän katseen Joonaksen suuntaan. Oliko tässä nyt jokin juttu josta olis pitänyt tajuta jotain? Sen siitä sai kun oli tullut mukaan kesken leikin...

"Haista paska" Joonas murahti ja keskitti taas huomionsa edessään olevaan pizzaan. 

Joel naurahti voitonriemuisena ja vilkaisi muhun hymyillen.

"Ja Allulle tiedoksi, Joonas roudasi aikanaan sen ensimmäisen tyttöystävän treffeille autogrillille" Olli selvensi. Kävihän se tietysti niinkin... ajatus oli tärkein, eikö sitä niin sanottu. Toisaalta mä pystyin kyllä kuvittelemaan kaikista jätkistä juuri Joonaksen tuohon tilanteeseen. Älkää kysykö miksi.

"Ja ennen kun kysyt niin kyllä, sillä on ollut myös sellasia" Joel huomautti.

Sen uskominen tässä kaikista vaikeinta olikin... noh, kaikkea pitää kokeilla. Eikö sitä niin sanottu...?

"Puhu vaan Joel omasta puolestas" Joonas töksäytti.

Mä tiesin kyllä et Joel oli aikanaan pyörittänyt aika montaakin naista ja jopa samanaikaisesti. Ei se mulle yllätyksenä tullut jos Joonas sitä kuvitteli. Sitä paitsi eiköhän meistä jokainen voi sanoa syyllistyneensä samaan... kuka oli sitten pyöritellyt ja ketä..

"Oot vaan kateellinen" Joel huomautti.

Joonas katsoi sitä toista kulmaansa kohottaen. Kateellinen aiheesta..? Joel ei tainnut muistaakaan miten vaarallisen paljon Joonas meistä tiesi. Ja mikäli se nyt osasi rakasta ystäväänsä vähääkään lukea, se tajuaisi alta aikayksikön missä oikeasti mentiin.

"Niin mistä?" Joonas kysyi.

Me muut odotettiin vastausta samaan kysymykseen. Tämän selityksen olisi parempi olla hyvä, mikäli me mielittiin jatkaa vielä tätä salailua.

"Sitä voit sitten miettiä" Joel vastasi hartioitaan kohauttaen. 

Se vaikutti turhankin neutraalilta. Pääasia kuitenkin ettei Joonas tai kukaan muukaan tajunnut vielä missä mentiin. Kyllä senkin aika ihan varmasti koitti. Ennemmin tai myöhemmin.

"Siitä et sä oot ollu kolmen muijan kanssa samaan aikaan? En keulis pahemmin asialla" Joonas tokaisi. Mä katsoin Joelia hämmästyneenä. Kolmen? Sehän oli ollut pahempi kuin minä! Ellei se sitten tarkoittanut.. ettäkö kolmen kanssa sängyssä samaan aikaan? Sen mäkin olin tehnyt mutta sillä erotuksella et porukassa oli ollut vain yksi naispuolinen...

"Itsekin oot sanonut ettei seksillä oo niin merkitystä" Joel huomautti.

Oikeassahan se oli. Miksi siitä olis tarvinnut tehdä sen suurempaa numeroa? Ja mitä sitten jos olikin useampi kerralla? Ehkä se sitten oli vain kateellinen...

"Ei olekaan" toinen vastasi välinpitämättömänä.

Mä olin havaitsevinani tuossa pienimuotoisen kuitin.. eipä niin. Tunteistahan se kiinni oli. Jos se oli pelkkää seksiä niin sitten se oli. Jos siinä oli tunteet pelissä, voi tuon vain-sanan ottaa kauas pois. Silloin kyseessä oli jo jotain paljon enemmän. Juuri niin kuin mun ja Joelin tapauksessa.

***

Tein laskelmia ja tajusin et täs on kohta kolme stoorii jotka päättyy pian ::D Sitä mukaan kun ehdin vaan kirjottaa :D

Is this a game?✅Where stories live. Discover now