1

1.4K 32 0
                                    

KOEN

Sinds een week heb ik dus een nieuwe collega, Tineke. Het is een toffe. Ik ken ze nog maar een week, maar ik heb het gevoel dat ik haar al zo goed ken. De eerste dag dat we samen op patrouille moesten verliep een beetje moeizaam, maar de dag erna ging het al veel beter. Nu, dus een weekje later, amuseren we ons echt op het werk. Of ja, ik toch, maar ik denk Tineke ook. Met mijn vorige collega amuseerde ik me ook, maar het was precies toch anders. Is het nu omdat mijn nieuwe collega een vrouw is, of komen we gewoon goed overeen? Ik weet het niet, ik zie nog wel hoe onze samenwerking verder verloopt. Want ik ken haar tenslotte nog maar een week ook al lijken dit al maanden te zijn. Oké, maar nu moet ik echt stoppen met nadenken en wegdromen en gewoon opstaan voor ik terug in slaap val en te laat kom op mijn werk.

Ik stond op ging naar de badkamer. Ik douchte, poetste mijn tanden, kleedde me aan en deed nog wat gel in mijn haar. Ik weet niet hoe het komt maar sinds een week is mijn tube met gel sneller leeg gegaan dan anders. Ik ging naar beneden en begon te ontbijten, of wat je ontbijten kan noemen. Ik pak een sneetje brood en smeer een dikke laag choco op. En dan neem een kop uit de kast en zet die onder de koffiemachine. Tegen dat de koffie uit de machine is gelopen, heb ik mijn boterham op en kan ik mijn koffie opdrinken. Dit is mijn ontbijt. Ik dek de tafel 's morgens zelden of nooit omdat ik toch maar alleen moet eten. En dan kan ik ook weer tien minuutjes in bed blijven liggen. Ondertussen is mijn kop koffie dus ook alweer leeg en kan ik vertrekken naar het werk. Ik moet vandaag geen eten meenemen voor vanmiddag, want het is maandag en dan gaan ik en Tineke een broodje halen. Een kwestie van de week op een leuke manier te starten. Vandaag is het dus maandag en ik moet eigenlijk wel toegeven dat ik de leuke en grappige momenten met Tineke gemist heb dit weekend. Maar ja, wat wil je, ik doe heel het weekend niets. Buiten eens een paar keer te gaan wandelen met Barry en soms eens af te spreken met een vriend. Maar nu moet ik echt wel vertrekken. Ik laat Barry nog snel even in tuin terwijl ik mijn jas aandoe en mijn autosleutels neem. Ik ga naar Barry en doe zijn leiband en zijn tuigje met 'politie' op aan zodat hij mee kan naar kantoor. Ik doe de deur van de auto aan de passagierskant open en laat Barry erin springen. Barry gaat mooi op de stoel zitten. De meeste honden zitten vanachter in een bench in de koffer, maar voor mij is Barry meer dan een hond, hij is een vriend waarbij ik terecht kan als ik het eens moeilijk heb. Ik ben dan ook blij dat Barry mee mocht komen werken toen ik hier begon. Zodat hij niet altijd alleen zit terwijl ik aan het werk ben en we dan ook samen kunnen werken. Ik ga naar de andere kant van de auto en stap in. Ik start de auto en rij naar kantoor. Het is niet lang rijden, hoogstens tien minuten. Terwijl we aan het rijden zijn zet ik de radio op. Het liedje dat op de radio speelt, doet me onmiddellijk denken aan Tineke. Met dit liedje zijn Tineke en ik vrijdag serieus uit ons dak gegaan. Het is mijn lievelingsliedje en toevallig ook dat van Tineke. Ik hoop dat het vandaag ook weer zo'n leuke dag mag worden als vrijdag. Ik heb me toen echt goed geamuseerd. Ik hoop dan ook dat we mogen patrouilleren. Want papierwerk vind ik echt verschrikkelijk. Maar ja, als het moet dan moet het, hé. Maar ik denk toch dat we vandaag gaan mogen patrouilleren want we hebben vorige week ook al veel papierwerk gedaan. Of toch in ieder geval veel meer dan de rest. Maar ik stop even met nadenken en zing het liedje luidkeels mee. Barry kijkt me ondertussen al aan met zo'n kop van 'ben je weer bezig'. Ja, hij kent dit al. Maar ik blijf verder zingen.

Gewoon vrienden?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu