TINEKE
Ik hoor de voordeur opengaan. Ik ga snel naar de hal. "Hey schat!" zegt Koen wanneer hij me ziet en we vliegen in elkaars armen. "Hey schattie, hoe was het bij je ouders?" vraag ik aan Koen. "Goed, ze waren blij me nog eens te zien." zegt hij. "Zie jij je ouders dan niet dikwijls?" vraag ik nogal verbaast. "Bwa, vroeger meer dan nu. De laatste maanden ging ik liever jou een bezoekje brengen dan mijn ouders." zegt hij lief en geeft mij een kus. "Ah, dus eigenlijk is het mijn schuld of wat?" zeg ik. "Ja, eigenlijk wel!" zegt Koen met een glimlach en drukt weer een kus op mij lippen. Dan gaat hij verder. "Maar dat ze zullen ze je wel vergeven als ze horen over 'ons'." "Hoe gaan ze reageren, denk je?" vraag ik met toch een beetje angst in mijn stem. Want nog nooit in mijn leven heb ik de ouders van mijn vriend ontmoet. De redenen daarvoor zijn simpel: ik heb nooit veel vriend(jes) gehad en als ik er dan eentje had dan waren we niet lang genoeg samen om zijn ouders te ontmoeten. Niet dat Koen en ik lang samen zijn, maar het is toch anders. Ook dat heeft weer twee redenen: ten eerste zijn we nu al wat ouder en weten we dus wat échte liefde is en ten tweede we kennen elkaar al wel wat langer dan een paar weken. "Ze gaan dat fantastisch vinden! En zeker mijn moeder. Die vraagt nu al elke keer aan mij of ik nog niemand gevonden heb." zegt hij enthousiast, het laatste eerder geërgerd. Ik begin te lachen. Het is best wel grappig als hij zich zo ergert. "Wat is er? Ben je me weer aan het uitlachen, ja?" zegt hij gespeeld boos. "Nee, natuurlijk niet! Dat durf ik niet! Ik zal het je bewijzen!" zeg ik zo serieus mogelijk waarna ik een liefdevolle kus op zijn lippen druk. "Geloof je me nu?" vraag ik met een brede glimlach als ik ook zijn glimlach op zijn gezicht zie. "Nee, nog niet helemaal! Kun je dat nog eens bewijzen?" vraagt hij met een brede glimlach. "Oh, profiteur!" zeg ik. Maar ik druk toch mijn lippen nog eens op de zijne. "Heb je nu genoeg bewijs?" vraag ik met een lachje. "Ja, het kan er mee door!" zegt hij en begint te lachen. Ook ik kan mijn lach niet langer verbergen. We geven elkaar een knuffel en een lange kus. Op dat moment komt Barry eraan gewandeld en springt tegen ons aan. "Ik denk dat Barry ook een knuffel wil!" zeg ik. "Wie is hier nu de profiteur!" zegt Koen. "Oh, is mijn Koentje een beetje jaloers?" zeg ik met een glimlachje. Koen kijkt me aan op een manier zoals hij alleen dat kan. Ik kan er niet aan weerstaan en druk weer een kus op zijn lippen. We halen onze lippen van elkaar en kijken in elkaars ogen. Meteen verschijnt er een glimlach op Koens gezicht. En ook ik kan brede glimlach niet onderdrukken. "Gaan we de auto halen?" vraagt Koen opeens. "Ja, is goed, maar gaan we niet eerst langs mijn huis? Dan kan ik wat warmere kleren aantrekken." Zeg ik. "Oké. Dan gaan we eerst langs jouw huis en dan wandelen we door naar de auto. Goed?" Vraagt Koen nadat hij de planning heeft uitgelegd. "Perfect!" Zeg ik enthousiast. "Dan zijn we weg, hé!" Zegt Koen. Ik knik en Koen maakt Barry klaar om te vertrekken. We gaan naar buiten en al snel zijn we bij mijn huisje. En dat vind ik helemaal niet erg want ik heb het best wel koud. Ik neem mijn sleutel uit mijn klein handtasje en doe de deur open. Ik ga binnen en zie dat Koen buiyen blijft staan. "Kom binnen!" Zeg ik wanneer ik zie dat hij niet van plan is binnen te komen. "Mag Barry mee binnen?" vraagt hij voorzichtig. "Natuurlijk mag Barry mee binnen! Hoe kom je daar nu bij?" zeg ik lachend. "Ja, ik weet niet. Jouw huisje is zo proper en als Barry dan binnenkomt dan liggen er al direct overal haren." zegt hij opgelucht. "Denk je nu echt dat ik me daaraan stoor?" vraag ik met een glimlach. "Uh, de meeste vrouwen wel, dus ik dacht: ik blijf wel gewoon buiten wachten." zegt hij. Ik hoor nog steeds de opluchting in zijn stem. "Ik ben dan ook niet zo als de meeste vrouwen, hé!" zeg ik terwijl ik Koen naar binnen trek. "Dat is waar!"zegt hij met een brede glimlach. Ik sluit de deur en Koen slaat zijn armen rond mij. Een lange liefdevolle kus volgt. Als onze lippen weer wat afstand hebben genomen van elkaar, zeg ik: "Maar moet ik me echt wel gaan omkleden! Anders hebben we niet genoeg tijd om de auto nog te gaan halen." zeg ik. "Nog één kusje!" vraagt Koen met een pruillip. "Allee, het laatste!" zeg ik waarna ik een korte maar liefdevolle kus op zijn mond druk. "Maar nu moet ik me echt gaan omkleden!" zeg ik na het kusje en ga op de trap naar boven. Als ik bijna boven ben, zeg ik nog: "Neem maar iets te drinken!". Ik loop snel door naar mijn slaapkamer en zwaai de deur van de kleerkast open. Wat zal ik aandoen? Sowieso een lange broek. En wat erboven? Een truitje met lange mouwen of een t-shirt met een vest erover? Na even te twijfelen, neem ik een truitje met driekwart-mouwtjes met daarboven een donkerblauwe vest. Ik neem nog snel een paar warme sokken uit de kast voor ik naar de badkamer ga. Ik doe mijn kleedje uit en leg het aan de kant. Vervolgens haal ik een wit topje uit het badkamermeubel en trek het aan. Ik doe mijn strakke heansbroek aan. Wanneer ik die aan heb, staat Koen ook in de badkamer. Hij gaat achter mij staan en geeft mij kusjes in mijn hals en nek. Ik draai mij om en geef hem lange intense kus. Koen begint aan mijn topje te prullen. "Koentje, dat gaan we nu niet doen, hé!" zeg ik lachend. "Wanneer dan wel?" vraagt hij uitdagend. Ik gaal mijn schouders op en kijk hem uitdagend aan. "Jij maakt mij gek! Weet je dat?" Zegt hij lachend. Ik kijk hem lachend aan en druk nog een kus op zijn lippen. Na de kus doe ik mijn truitje en vest aan. "Zit mijn haar nog goed?" vraag ik aan Koen. "Perfect!" zegt hij. Ik glimlach. "En daarbij jij ziet er altijd perfect uit!" zegt hij lief. Mijn glimlach wordt alleen maar breder. "Charmeur!" Zeg ik lachend. Samen gaan we naar beneden en vertrekken al wndelend naar de discotheek waar Koens auto staat. We genieten van de wandeling samen en al snel zijn we aan de auto. Koen zet Barry in de auto en samen vertrekken we naar huis. Een gezellige avond te gemoet.
JE LEEST
Gewoon vrienden?
FanficKoen krijgt een nieuwe collega. Deze keer is het een vrouwelijke collega. Haar naam is Tineke. Tineke kan het goed vinden met de collega's. Vooral met Brigitte kan ze goed overweg. En met Koen natuurlijk! Ze moeten tenslotte elke dag samenwerken!