Pocit pomoci

42 4 3
                                    

Xena byla ve svém velitelském srubu a mluvila se Svengalem.
,,Takže," řekla a opřela se o své ruce, ,,co tu chceš?"

Svengal se na ní dosud nepodíval a řekl: ,,Škrábla si mě na tváři,"

Xena protočila oči, ,,Gätar," řekla a mávla rukou. Ze Svengalovi tváře malá jizvička zmizela.

,,Díky," poděkoval a Xena nevrle zavrčela.

,,Tak proč tu jsi?" zeptala se chladný neústupným hlasem, ,,Jsi tu jako špeh? Nebo jako podvodník?" a víc se předklonila, takže Svengalovi se naskytl výhled na její šrám na hrudi. Ovšem, to ho nezajímalo.

,,Svengale," zavrčela, ,,Svengale!"

,,No, co je pořád? Vždyť ti pořád říkám, že tu jsem jako přítel a pomocník!"

Náhle ucítil dotek cizí mysli. Byla chladná a uzavřená, plná smutku, ale smutek masivně přebíjela zlost a bolest, která měla chuť někomu useknout hlavu.
Svengal obdivoval Xeninu ovladatelnost, která ji najednou obklopila jako dav nového člena.

Najednou se mu začalo všechno motat. Byl ve Skandiji, pak tady a nakonec ve Hvozdu. Každá minuta byla dlouhá, jak uplynulá milénia a vtom se mu vše vrátilo na své místo a jeho mysl mu přišla smutně prázdná a temná.

,,Co to k sakru bylo?!" oklepal se.

,,Zkontrolovala jsem si, jestli mluvíš pravdu. A došla jsem k závěru, že ano..." řekla ušklíbla se. ,,Bohužel..." Dodala.
Zkřížila ruce na prsou a pozorovala mohutného a oddaného Skandijce.

,,Takže, co má Erak za lubem?" zeptala se a její tvář byla povědomě kamenná.

Svengal jí řekl vše, co věděl a o jakých plánech a strategiích byl informován a Xena si celou dobu mnula ruce a přecházela sem a tam po místnosti, jako šelma v kleci. Celou dobu přemýšlela a Svengal ji pozoroval.

,,Dobrá," řekla, když skončil. ,,Budeme muset na svou stranu dostat někoho, kdo je přítel smrti a posílit tak naše řady." zapřemýšlela se a najednou luskla. Takové gesto u ní Svengal nikdy neviděl, jelikož ho nikdy nepoužila.

,,Koho tím myslíš?" optal se starostlivě a ustrašeně zároveň. Jeho oči studovaly ty její, ale v jejích očích byla jen temnota a bolest. Bolest, kterou snášela kvůli problémům, které ji zahrnuly...

,,Co se stalo? Chováš se... zvláštně..." odvážil se nakonec zeptat a pečlivě vážil slova. Podíval se jí přímo do očí, kde hledal vysvětlení.

Povzdechla si. ,,Je to těžší než si myslíš, Svengale."

Naklonil hlavu do strany a čekal.

,,Moje přání se splnilo, ale neskutečný zmatek, který panuje ve všech zemích je nesnesitelný. Každý si jen tak zažádá o ochranu a myslí si, že jim vždy vyhovím... Pf... Čtvrtá legie právě odpochodovala na hranice s Icebendem a je připravena k boji. Mám starost se strategii, a to, co si mi nyní řekl o vaší strategii, mě znepokojuje o něco víc. Aisha má dobré stratégy, ale museli by přejít hory, aby se sem dostali. A v horách žijí krvežíznivý a divocí draci, kteří nikoho nepustí za hranice. Mrtvé hory jsou výborným úkrytem a mají výborné strategické pozice, ale mají jednu slabinu. Mají malé množství jídla, a pokud by se nám podařilo, jejich přísun zásob přerušit..." přerušila se a na stole rozložila mapu Sindar a ukazovala na trasy v horách.

Svengal se zvedl a přešel k ní. Díval se, jak naznačuje prstem cesty, kterými se dá projít.

,,Podívej," ukázala na hranici, ,,Icebendi budou muset procházet průsmykem Dörum, a ten je úzký a strmý... A pokud těm kamenům někdo pomůže a nebo ty ledový zásoby napadneme a jejich zásoby přeneseme k nám, bude to pro nás přínosné z obou úhlů." zapřemýšlela se a její ruce začaly rozbalovat podrobnější pergameny s mapami a stezkami.

Drači doupě II -  PomstaKde žijí příběhy. Začni objevovat