Bylo chladné ráno a na louce vál ledový vítr, který si s sebou postupně odnášel spadlé listí. Blížila se zima. A ta nikdy nevěstí nic dobrého.
Boidurané vstávali a připravovali se na bitvu. Někteří chtěli již odejít na předem domluvená místa, ale překvapivě střízlivý Svengal je zadržel. ,,Chvíli počkejte. Icebendi ještě nezačali vstávat a připravovat se. Je dost možné, že nyní by vás hlídka viděla. Ale jakmile budou mít plné ruce práce, nebudou hlídat tak intenzivně. Stává se jim to pořád." Boidurané pokývali hlavami. ,,To zní rozumně, Skandijče." Uznal Drugaar, který měl vést svých dvacet střelců nahoru na vrh průsmyku. Xena vybrala toto místo schválně. Jelikož zde jsou na obou stranách skály, je větší pravděpodobnost, že dojde k přímému střetu.
Věřila ve své vojáky, ale chtěla si bitevní pole pojistit, aby nekladla jen jednosměrný tlak. Mělo by to hlavně zapůsobit na psychiku a způsobit pomyšlení na útěk.Bylo chladné ráno a na louce vál ledový vítr, který si s sebou postupně odnášel spadlé listí. Blížila se zima. A ta nikdy nevěstí nic dobrého...
Boidurané vstávali a připravovali se na bitvu. Někteří chtěli již odejít na předem domluvená místa, která včera v noci dopodrobna probrali s Xenou, ale Svengal je zadržel. ,,Chvíli počkejte. Icebendi ještě nezačali vstávat a připravovat se. Je dost možné, že nyní by vás hlídka viděla. Jakmile ale budou mít plné ruce práce, nebudou hlídat tak intenzivně. Stává se jim to pořád." Boidurané pokývali hlavami. ,,To zní rozumně, Skandijče." Uznal Drugaar, který měl vést svých dvacet střelců nahoru na vrh průsmyku. Xena vybrala toto místo schválně. Jelikož zde jsou na obou stranách skály, je větší pravděpodobnost, že dojde k přímému střetu.
Věřila ve své vojáky, ale chtěla si bitevní pole pojistit, aby nekladla jen jednosměrný tlak. Mělo by to hlavně zapůsobit na psychiku a způsobit pomyšlení na útěk. A pak bum! Sevřou je do kleští a zničí je.
Xena pozorovala Svengala a Drugaara. Dva výborné válečníky a začala si představovat, jaké to tu jednou bez ní bude. Kdo bude králem? Jak bude Boidurum velké a silné? A jak bude vůbec fungovat? V hlavě se jí tvořilo mnoho variant, ale ani jedna nebyla dobrá. Nejvíc jí vrtala hlavou otázka, kdo bude králem. Vyberou Valkýry dobře? Doufala, že ano. Ale teď nebyl čas na takové přemýšlení. Měla nastat válka, na kterou se už strašně těšila.
***
Icebendská hlídka se začala hýbat a být nepozorná.
,,Jděte!" pokynul Svengal Drugaarovi. Ten přikývl a tiše se plížili po úzké stezce nahoru. Xena se asi před hodinou vydala se svými vojáky do hor, které se vypínaly nad Icebendským vojskem. Nebyla šance, že by o nich věděli. Boidurané znají tyto hory jako své meče a důvěřují jim tak, jako své zbroji. Jdou do války s tím, že Icebendi nemají šanci.
Ale vrátíme se zpět ke Svengalovi a Cadalovi.
,,Už můžu jít?" Zeptal se netrpělivě Cadale.
,,Ne," zarazil ho Svengal. ,,Mysli občas! Nemůžeš si to tam jen tak napochodovat, bez vojska, beze mě. To by bylo podezřelé. Počkáme, dokud se tam Icebendi neusadí. Vše musí klapnout napoprvé, jinak máme prohráno."
Cadale mávl rukou, ,,Jo, jo, jo, jo... chápu."
Svengal se na něj zvědavě podíval. ,,Co to, sakra, bylo?"
,,Co myslíš?"
Svengal se postavil jako Cadale a zopakoval zvýšeným, až ženským hlasem. ,,Jo, jo, jo, jo... Chápu, noo. Ale stejně tak jako nevim, o co go, víš?" Podepřel si ukazováčkem bradu a naznačil pstem pomyslné kroužky, kterými si na prst navlíkal vousy.
,,Tohle nedělám!" Odporoval Cadale.
,,Ale jo, děláš! Si viděl, ne?"
,,Nene! Takhle se možná tak chová nějaká Icebendská pipina, ale ne já!"
,,Ale, jdi ty.." Poštuchoval ho stále Svengal.
,,Veliteli, nerad ruším," ozval se jeden Boiduran.
,,Tak to nedělej." Odbil ho Cadale.
Boiduran si Cadalova chvilkového výlevu nevšímal a dál mluvil na Svengala. ,,Pane, Icebendské vojsko již čeká."
Svengal rozhodil rukama a pak si je promnul. ,,Taak, a jde se na to, pánové." Rozešel se do průchodu mezi skalami, na kterých nahoře čekali Drugaarovi muži. Průchod měl přibližně 15 metrů na šířku a 40m na délku. Výška skal byla okolo 20 metrů. Svengal jen doufal, že žádného z Boiduranů nenapadne se otáčet a hledat své druhy nahoře na skále.
,,To by mě asi kleplo..." Zamumlal si pro sebe. Ale najednou ho napadlo, že Xena by si takovou drobnost nedovolila podcenit. ,,Nikdo se nesmí otáčet a hledat ty nahoře." Řekl předním řadám a ty automaticky poslali zprávu dál.Xena je má hezky secvičené, to se musí nechat. Pokýval hlavou a na mýtině uviděl utvořený půlkruh, v jehož středu stála postava v lesklém náprsním krunýři. Svengal začal přemýšlet, kdo to je. Erak to nebyl, protože stál opodál. Ale jeho nohsleda nikde neviděl. Že by to byl on? Svengal se podivil. Nikdy nezažil, aby jeho nohsledovi šel boj. Nikdy! Tak proč by ho nechával bojovat teď?
Tady něco nehraje. Pomyslel si Svengal a dál vedl část vojska na mýtinu.***
,,Jarle?" Oslovil Eraka jeho nohsled schovaný za ním. Erak napatrně pohnul hlavou směrem k němu a vyzval ho, ať pokračuje. ,,To si vážně myslí, že nás dokáží s tak mizerně malým počtem bojovníků porazit?"
,,Nezapomínej, že to jsou Boidurané, nejlepší bojovníci na celém světě. A vede je Xena. Oni si můžou dovolit přijít v malém počtu."
,,S tou Xenou bych se chtěl někdy potkat," zasnil se a Erak ho spražil pohledem.
,,Při tvé smůle se s ní brzy osobně seznámíš." Utrousil Erak a sledoval přicházejícího Svengala s drobnou postavou v plné zbroji po boku.
,,Kdo to je?" Zeptal se nohsled.
,,To nevím," přiznal Erak a snažil se rozpoznat tu osobu skrývající se pod brněním.
,,Ani nevím, jestli je to kluk nebo holka." Pokrčil rameny nohsled.
Erak nepatrně zvedl obočí a otočil se zpět na bojiště, kde již stáli Boidurané.
Svengal poplácal malou postavu po rameni a něco k ní pronesl. Erak nedokázal určit co, ale z nějakého důvodu se mu to nelíbilo.
Postava přišla doprostřed mezery mezi vojsky a pozdravila protivníka, který jen letmo kývl. Erak pozvedl ruce a zeptal se obou bojovníků. ,,Jste připraveni?"
Oba přikývli. ,,Dobrá tedy. Boj!"
Boiduran vytáhl meč a čekal, dokud si Icebenďan nepřijde. Pomalu se posouval k Boiduranovi a ten okamžitě vyrazil. Zasypával Icebenďana údery, které sotva stihl vykrývat. Pak Boiduran odhodil štít a vyrazil proti Icebenďanovi. Ten ale nestihl uhnout, proto Boiduran se schoval za levou ruku, což ho dostalo za Icebenďana a tu byl osudový okamžik. Boiduranova dýka podřízla mladému Icebenďanovi hrdlo.Boidurané se usmívali a cítili svůj čas. Pomalu přicházel čas, kdy mnoho z nich zemře v bitvě a pak bude hodovat a bojovatv síních Valhally.
Boiduran Icebenďana skopl k zemi a otočil se k Erakovi a ukázal na něj. ,,Teď ty!"Erak přikývl a spokojeně se usmál.
,,Ústup!" Zavelel Svengal a Boidurané se stahovali.
,,Útok!" Zavelel Erak a Icebendi vyrazili.
ČTEŠ
Drači doupě II - Pomsta
FantasyXenin život se znovu změnil a má cíl. Tentokrát je jeho cílem pomsta. A ona neustoupí dokud jí nedosáhne - ať ji to stojí cokoli. Ale uspokojí ji jeden mizerný život? Nebo jich bude chtít víc a stane se z ní ta stará krvelačná bestie, co před několi...