Pocity beznaděje

80 7 2
                                    

To, co jsi udělala, Xeno, bylo velmi nemoudré. Nemůžeš si dovolit ničit království svých spojenců, řekl Brisingr.
,,Skandijské království již ale není naším spojencem!" opáčila Xena, jejiž myšlenky byly rozházené jako kostky ze dřeva.
Vím, že to není lehké, ale nemůžeš dovolit, vypustit svůj vztek za ta dlouhá, uplynulá milénia ven, odvětil klidně, ale vážně.
Xena se podívala na kámen a ten pukl.
,,Nemůžu... Nemůžu... Pořád něco nemůžu!" zakřičela bolestivě Xena a zvedla těšký balvan a hodila ho do tmy.
Hrůzostrašná, nemá cenu se zabívat minulostí, která tak trýzní tvé srdce, pronesl vážně drak.
,,Už mám dost těch tvých rad! Nikdy jsi mi nepomohl a teď, když tě poníženě žádám o pomoc jako krysa, mi odpovíš tohle!" křičela a z očí se jí draly slzy. Pěstí praštila do zrdcadla pověšeného na zdi a jeho střípky padaly na zem jako mohutné kameny ze skal.

,,Co je to?! Co je to?" ptala se hořečně Xena a dívala se na své oči do malého střípku. ,,Chceš pomáhat?" rozkřikla se na něj, ,,Tak pomáhej!" rozhodila rukama a podívala se na obrovskou siluetu dračího těla.
Neobviňuj druhé z toho, co sis sama natropila, Hrůzostrašná, zahřímal drak a znělo to jako když venku uhodí hrom. Uklidníš - li se, pak se můžeme o něčem bavit, odpověděl již klidněji.

Xena si položila hlavu do dlaní a pozorovala pramínky krve, jak jí stékají po šlachovitých rukách.
Brisingr letmo pohlédl na Xenu a na tu spoušť, kterou dokázala natropit. Jeho doupě vypadalo jako když se městrem prohnalo tornádo.

Tomu, co cítíš se říká pocity. Cítíš pocity, které jsi nikdy dřív nepocítila. Vraždíš lidi a lituješ je, neničíš srdce sobě ani někomu dalším, cítíš bolest a utrpení. Kdybych tě neznal tak dobře a netrpěl s tebou, byl bych ti řekl pár slov, ale vím, že bysi je neuvážila a uděla vše posvém. S tímto ti nepomohu, ale budu se snažit zmírnit tvé trápení,
Xena, zahrnuta v pocitu beznaděje jen kývla a otřela si slzu hřbetem ruky. Zvedla se a chystala se k odchodu, když se otočila a odhodlaně pronesla:
,,Připravím sebe, mé vojsko i tebe, Moudrý, k největší bitvě jakou tenhle svět zažil." a odešla do tmy

****

Druhý den Xena vstala dřive než slunce. Vstala, do hrnku rozklepla tři vejce a posléze vypila. Již dlouho tomu bylo, co trénovala a šplhala k dokonalosti, ale nyní se rozhodla, že musí být ještě lepší.

Vyšla z domu a začala se znovu učit bezcitnému umění bojovníka. Rozeběhla se směrem k Dol Gulduru. Hádes, jako věrný společník a ochránce, byl své paní v patách. Míjela hory, lesy, potoky, kořeny, ale její vztek a odhodlání nikdy nezmizí.

Její elfí pohyby byly dlouhé a ladné. Vytrvale a rychle jako šíp se blížila do Dol Gulduru a jakmile se objevila na hranicích lesa, otočila se a vracela se domů. Byla již tmavá noc, když se vrátila, ale nezanedbala svůj trénink. Šla do tajné místnosti a začala s posilováním. Chytila se dvou trámů a začala shybovat. Poté se vrhla k jejímu největšímu potěšení - kliky na deset způsobů.  Byla unavená, ale přesto si lehla  na postel a s Brisingrovou pomocí trénovala práci s myslí a vědomím, protože jak jí řekl Brisingr:

Erak sice není dobrý čaroděj nebo kouzelník, ale Icebendská magie je silnější než - li dračí. Můj rod díky jejich magii skoro vyhynul a vím, jak postupují. Nemáme tak dobré kouzelníky, abychom se jim ubránili, ale pokud přemluvíme dalšího z rady Starší, můžeš své armádě obrnit mysl, na tak dlouho, jak bude potřeba.

Vždy na tento poznatek pokývala hlavou a zeptala se, kde se nyní poslední z rady Starších nachází, ale na to Brisingr nikdy neodpověděl. Řekl jen: Tak daleko, jak uzná za vhodné. Tak bllízko, jak bude bezpečné. A tak dlouho se bude skrývat, dokud se nerozhodne.

Vrátili se k síle mysli.
Uklidni se a hezky znovu, pronesl klidným a vlídným hlasem.
Kývla. Zkusila to znovu:

Hluboce vydechla a udržovala svou mysl prázdnou a bez myšlenek.
Brisingr zaútočil. Jeho ohromná autorita a síla vědomí, byla neuvěřitelná a obklopovala Xeninu mysl ze všech stran. Drtila její obrany, až je skoro prorazila a Xena se obrnila. Použila svou sílu a přetlačovala se s jeho.

 Brisingr značně znejistil. Ale Xena zůstávala ledově klidná a to ji umožnilo udržet Brisingra v šachu.

Drači doupě II -  PomstaKde žijí příběhy. Začni objevovat