Hry o trůn

22 3 4
                                    

Nastal čas prvního úkolu. Slunce pomalu zapadalo a všichni se pomalu shromažďovali u arény.
Xena si oblékala brnění v hlavním domě.

,,Neměla bys náhodou být ráda, že máte povinné brnění?"

,,Hm..." Hlesla Xena a utahovala koženou vestu. ,,Ani ne. Výhodou to není. Omezuje to pohyblivost a zpomaluje. Romrach je v brnění denně, já ne."

,,A nemáš strach z toho, že tě porazí?"

,,K tomu nedojde."

,,Proč si to myslíš?" Ptala se dál Korra. Nečekala, že Xena bude tak klidná. To bylo poprvé, co se bála o její zdraví.

,,Mám plán, který je založen na dvou velice důležitých faktech. Tenhle souboj nevyhraje síla, ale lest." Xena si připnula opasek s mečem k pasu a sáhla pro její kovanou helmici s černým chocholem a nápisem na koženém pásku pod bradou. Jediná její helma, kterou doufala,že nikdy nepoužije.

,,Takže nemáš strach?"

Xena prohlížela helmici a podívala se na Korru s ledovým klidem v očích. ,,Ne."

Korra se uklonila a následovala Xenu do arény, kde měla začít pravá hra o trůn.

****

Romrach a jeho zbrojnoš se připravovali ve stanu, na kterém Romrach velmi trval. Stan si nechal postavit hned vedle arény. Nikdo nevěděl proč a nikdo mu stan nechtěl postavit, ale starý dobrý Romrach si stan dokazal vydupat. Uvnitř stanu připravovali strategii a chtěli mít "jistotu", že je nikdo neuslyší.
Pro někoho takového, jak jsi ty, nebo vesničan, naprosto nesmyslná věc. Ale tento stan, nebyl obyčejný, jaký známe my. Pod pod nadvládou čarodějky, která se spojila s Romrachem,aby zabili Xenu. Její jměno je vám velmi známé - Morgaratha.

,,Až vejdeš do arény, necháš své tělo pod mou mocí, díky které Xenu zničíme. Rozumíš aspoň tomuhle?"

,,Rozumím, nejsem takový barbar." Konstatoval.

,,O tom nepochybuji, já jen chci mít jistotu, že dnes Xena zemře. A to za jakýchkoliv podmínek."

,,Spolehni se, má paní," Ujišťoval ji Romrach a natáhl si rukavice. ,,Zítra se všichni budou ptát kdo vlastně byla Xena?" Zasmál se.

,,Jen aby,"

,,Vy my snad nevěříte?"

,,Ne,nevěřím." Odpověděla Morgaratha a strahla pozornost k jeho zbrojnoši.

,,A ty," ukázala na něj prstem. Zbrojnoš polkl. ,,Chápeš, co máš udělat v případě nouze?"

,,A-a-ano, m-madam." Vykoktal ze sebe.

Morgaratha se zasmála. ,,Takovéhle zbrojnoše máš k dispozici. Pfff... Vždyť si ani nezaváže tkaničky u vojenských bot!"

Zbrojnoš sklopil hlavu a nechal na sebe Morgarathu zírat. Morgaratha se znovu ušklíbla a najednou se ozval hlas rohu, svolávajícího všechny k velkolepým hrám. Znovu se otočila k Romrachovi a řekla: ,,Je čas."

,,Počkej, a co z toho vlastně budu mít já?"

,,Budeš králem Boiduranů a dostaneš odměnu, jakou si budeš přát."

,,Jakoukoliv?"

,,Ano, jakoukoliv."

Romrach se samolibě usmál. ,,Dobrá, jdeme na to."

***

Xena stála v aréně přesně načas, ale Romrach zatím nikde.

,,Jsi si jista, že přijde?" Zeptala se jí Korra.

Xena přikývla. ,,Přijde, takovou příležitost si nenechá ujít."

Korra se ušklíbla. ,,Ale co když ví, že mu nedáš šanci?"

Ozvalo se skandování zbrojnošů, kteří slouží Romrachovi a právě on si to s vítězným úšklebkem nakráčel do arény. Jeho zbrojnoši stále skandovali. Romrach mávl rukou a bylo ticho.

,,Tak co, Xeno. Jsi připravena bojovat na život a na smrt?"

Xena měla sklopenou hlavu a podívala se na něj. Vytasila meč z pochvy a Romrach se zasmál.

Ozval se zvuk zvonu a Romrach se rozeběhl. Xena stála a vyčkávala. Dívala se mu přímo do očí. A najednou v nich uviděla záblesk.

Romrach se blížil k ní a ona se rozeběhla. Romrach udělal výpad, ale Xena se taktak vyhnula. Vyskočila do vzduchu a nohou ho v otočce kopla do hlavy. Romrach ztratil rovnováhu a padal na kolena. Xena dopadala a Romrach se ohnal mečem pod jejíma nohama. Xena se snažila na poslední chvíli pohnout, ale nedokázala to. Čepel Romrachova meče se zarazila o Xenino lýtko. Podlomila se jí noha a klečela na zemi, zády k Romrachovi, který ji chytil pod krkem a začal škrtit. Xena chytila jeho ruce u svého krku a chvíli je sápala po dechu.

,,Xeno!" Vykřikla Korra, která stála za mřížemi u vchodových dveří.

Xena levou rukou držela ruku, která ji škrtila a pravou chytila spodek Romrachova brnění a přehodila ho. Romrach dopadl na záda a Xena ho udeřila do spánku. Za normálních okolností, by její úder nevydržel, ale on nebyl sám.

Romrach vytáhl dýku a vrazil jí Xeně do nohy. Xeně se zkřivil obličej bolestí. Vztekle ho kopla do obličeje a on se o kus odkutálel. Xeně z nohy začala téct krev. Zazvonil gong.
Právě v čas... Pomyslela si a kulhala k jejímu meči. Sehnula se a uslyšela za sebou nějaký zvuk.
Rychle se narovnala a máchla mečem za sebe, kde stál Romrach s napřaženým mečem. Xena ho sekla do brnění. Už se zdálo, že brnění bude jen promáčklé, ale Romrach se chytil za hruď, ze které se začala valit krev. Xena cukla mečem, aby ho vyndala a Romrach bolestně zavyl.
Otočila se a odcházela ke Kořře, která už chystala obvaz a vodu.
Romrach bezvládně klečel v písku a kymácel se zleva-doprava.
Korra Xenu podepřela a pomohla jí se posadit. Xena se napila a Korra jí mezitím sundala botu, aby se podívali na nohu.
Noha byla probodnuta mezi palcem a ostatními prsty. Xena se zašklebila a z kýble s vodou vytáhla kus namočené látky a přiložila ji k ráně. Korra mezitím přinesla obvaz.
,,Myslíš, že to zvládneš?" Zeptala se jí starostlivě.
,,Určitě," polkla Xena a znovu se napila, ,,mám šanci zvítězit." Sehnula se a začala si obvázávat nohu.
,,Když budeš v úzkých, nebo by zázrakem Romrach vítězil, zastavuji zápas, je ti to jasný, že?"
Xena se na ni unaveně usmála. ,,Neměla bych náhodou být já ta, která ti má říkat, co máš a co nemáš dělat?"
Korra se uculila. ,,No..."
Xena si sundala i druhou botu a vzdychla si. ,,Do čeho jsem se to zase namočila?"
,,Ty chceš jít na boso?!" Zděsila se Korra.
Xena kývla a sundala si opasek s mečem.
,,A bez meče?! Ty, co si dneska pila?!"
,,Se zbraní ji neporazím, tak co jiného můžu udělat?"
,,Ji? Xeno, tobě snad přeskočilo!"
,,Nepřeskočilo! To sis toho nevšimla?"
,,Čeho?"
,,Těch rychlých pohybů, toho zvláštního pohledu a hlavně lstivosti a až nadměrné výdrže! To není Romrach! Romrach je pomalý a nikdy není lstivý a navíc, žádná lidská bytost nemá takou schopnost vydržet takovéhle zákeřné údery."
,,A kdo to podle tebe je?"
Xena se podívala přes arénu na Romracha a nenávistně si hleděli do očí. Romrach se zákeřně usmál.
,,Je to ona, Morgaratha."

Drači doupě II -  PomstaKde žijí příběhy. Začni objevovat