☆゚Dirty Mind [ 15 ] ☆゚

87 0 0
                                    

MALAM masih muda kata orang.
Masing-masing keluar dari kereta apabila siap diparkir di hadapan sebuah banglo milik Darren.
Rumah itu gelap-gelita. Dia ni bukannya nak buka lampu satu kalau tinggal.

Lepas tu mulalah meraba bila masuk dek tak nampak. Lya pula sibuk mengeluarkan bagasi setiap orang. Dia buat sambil mengutuk owner bagasi tu. Yelah, ingat dia rajin nak buat sorang?

Darren membuka kunci kemudian pintu ditolak perlahan. Dah macam masuk rumah hantu aja gayanya mereka ni.

"Masuk lah, buat macam rumah sendiri." Dia tergelak kecil sambil menyalakan lampu.

Seby dan Eggie saling berpandangan sambil mencebik. Mereka tahu, Darren nak show off rumah baru dia tu.

Lya yang pertama kali menjejak kaki di dalam rumah tu sedikit teruja. Tetapi bayangan Xin menghantui dia. Dia rasa macam Xin aja yang pernah masuk sini. Logik la kan?

"Lya, sini bagasi kau, jom naik. Nanti salah masuk bilik pulak."

Lya menoleh memandang Darry yang sedang tersenyum senget tu.

"Eh awalnya, kau ni bawa bersabar boleh tak?" Seby mendengus.

"Oi gila, aku nak tunjuk bilik aku lah. Korang pergi la buat apa yang patut."

Dia menjeling kemudian beredar ke atas bersama isterinya.

Elleh. Yelah tu tunjuk bilik.

Eggie baring di sofa. Selamba je Wawa nyalakan televisyen.

"Saya nak naik ni, bilik hujung tau."

Sebastian menarik bagasi miliknya dan satu lagi bagasi berwarna hijau lembut milik wawa. Tersenyum budak tu. Mana taknya, dia memang malas nak heret bagasi naik ke atas.

Fiyya pula curi-curi pandang eggie.
Tiba-tiba...

'KRUKK~'

Masing-masing pandang Fiyya yang kelihatan selamba itu.

"Apa?" Dia menyoal.

"Kau lapar ke? Perut kau macam dah berperang je tu." Wawa menahan gelak.

"Ya! Mana ada aku lapar..." ujarnya menyangkal. Reggie sedang pandang dia dengan penuh ragu-ragu.

"Eh Eggie, kau dengan Rayne tu ada apa-apa ke?" Soalan dari Wawa itu membuatkan lelaki itu terus bangun dari baringan.

"Tak adalah." Dia geleng laju.

Wawa tak percaya. Kedengaran Darren kena maki dengan Lya di tingkat atas.

"Aku nak mandi lah, kau eggie?" Fiyya menyoal sambil bangun dari sofa. Lelaki itu teguk air liur.

"Kau nak aku mandi dengan kau ke?" Reggie berkerut.

"No... aku tanya je, kut lah kau nak mandi... aku nak bagi kau mandi dulu.."

Wawa tiba-tiba blushing. Apahal pulak?

"Kau nak mandikan aku?" Reggie pantas bangun dari sofa, bantal kecil dia lemparkan ke tepi.

"Damn it! Bukanlah! Dah la! Aku nak mandi ni." Fiyya menarik bagasi dengan kasar meninggalkan Eggie dan Wawa.

Wawa sedang melilau melihat-lihat sekeliling.

                        .。*♡☕.。*♡

AKU menahan geram apabila Darren sengaja menutup lampu.
Berdebar sia. Alpaca ni memang kan?

Aku duduk di birai katil.
Nasib baik aku dah mandi time dekat hotel. Seekor cicak tengah tenung aku.

Ada lukisan abstract yang besar di dinding yang dekat dengan katil. Aku tenung je lah lukisan tu. Daripada aku tenung Darren yang pelik tu. Lelaki itu sedang mengunci pintu. Kenapa telinga aku sensitif sangat?

.*・。゚WHAT? MOTHER IN LAW?! .*・。゚Where stories live. Discover now