P/s= jangan baca kalau tak nak menyesal. Sorry for everything. Bawah umur disarankan skip. Gua taknak tanggung. Lu punya pasal lah.— — — —
Kereta diberhentikan di tempat yang sepatutnya. Jam tangan dikerling. 8 malam. Dia berkerut apabila terpandang suasana rumahnya yang secara keseluruhannya gelap. Tak mungkin Wawa dah tidur.
Seatbelt dibuka. Pantas tangannya mencapai sekotak kek cawan red velvet yang dia tak lupa untuk beli setiap Kali dia balik. Bibirnya mengukir sengih. Hatinya terasa berbunga-bunga. Kakinya melangkah keluar dari kereta.
Laju dia berjalan ke arah pintu masuk yang tidak berkunci. Amboi Minah ni, aku dah pesan kunci pintu. Pintu dibuka. Tak semena bau wangian yang menyenangkan menusuk hidung. Dengan kerutan pintu ditutup.
Kakinya terpijak sesuatu. Beberapa kelopak bunga mawar bersepah dekat situ. " Honey?" Mana perginya Wawa ni? Manalah tahu kelopak bunga tu bukan untuk dia ke. Kan? Beg sandangnya dicampak ke sofa.
Dia perasan, mulai dari ruang tamu hingga ke dapur, banyak lilin dipasang. Ni dah lain. Namun, tetap juga dia mengukir sengih gatal dia tu. Sebastian tersentak apabila pinggangnya dipeluk oleh seseorang dari belakang.
" Welcome home..honey.." suara manja dari Wawa terdengar di telinga. Dia masih terkejut. Wawa Benedict tak pernah buat macam ni. Sebastian berpusing menghadap isterinya. Gadis itu nampak lain.
" Awak kena sampuk ke?" Sebastian berkerut. Wawa menjeling. Lempang kang.
" Awak rasa ?" Gadis itu berbisik di telinga lelaki itu. Sebastian menahan debar. Belum pernah diperlakukan sebegitu. Ini bonus.
Jari-jemari halus isterinya menjalar dari dada turun ke perut. Membuatkan Sebastian berasa nyaman dan sesuatu. " Saya ambil masa dua jam nak set up semua ni tau.. how's it?" Wawa menyoal.
Riang.Sebastian melihat sekeliling. Dari Mana lah Minah ni ambil kelopak bunga banyak-banyak.
" Interesting. Tapi..I'm more interested with you now..where did you get this?" Jari telunjuknya turun Naik menunjuk ke arah baju yang agak tipis dan jarang yang tersarung di tubuh isterinya.
Wawa senyap. Aku dah pakai cardigan bukan main labuh lagi. Tajam pulak mata belalang ni teroka sampai dalam. Aish.
" Awak tak suka ke? " Dia menyoal. Niat mahu menguji. " No." Sebastian peluk tubuh. Dia dah ketar kepala lutut bro. Tak kuat dia.
Dah lama dia tahan, dia pendam.
Tiba-tiba Wawa pakai macam tu, manja-manja pula. Memang tak dia nak lepas." Fine. Kek tu untuk saya? Thank you sebab tak lupa. Saya.nak. Naik. tidur." Wawa menjeling dan berura-ura mahu melangkah. Tanpa banyak soal, rambut gadis itu direntap perlahan. Tersedak Wawa.
" Saya gurau je." Sebastian berbisik. Sempat dia meniup telinga isterinya. Wawa menggeliat geli. Main kasar nampak. Wawa mula terbayang-bayang benda yang tak sepatutnya dia bayangkan.
Segera dia menggeleng. Bukan sekarang masanya. " Mesti awak lapar kan honey? " Dia tersenyum.
Sebastian mengurut perut berotot miliknya. " Yelah. Saya lapar. Tengok awak lagi lah. Tak tertahan 'lapar' saya." Dia ketawa.
Wawa sendiri menggigil. Seby dah mula nak bercakap double meaning ni. Itu bahaya tu. Tujuan dia nak confess je. Tapi macam lain je.. alang-alang orang cakap..kan?
alang-alang celup perkasam, biar sampai ke pangkal lutut. Oke salah pangkal lengan..." Cepatlah lah honey..saya makan awak nanti..." Wawa tersedar daripada lamunan apabila pinggangnya diusap lembut.
" Ahh yaa..jom ke dapur..shall we?"
Lengan Sebastian dipeluk. Lelaki itu tergelak. Dia rasa bahagia. Seronok. Semua lah.
YOU ARE READING
.*・。゚WHAT? MOTHER IN LAW?! .*・。゚
RomanceIN EDITING Bila keluarga kau ada peraturan pelik dalam setiap perkara, be like : "Mommy dah buat keputusan untuk kahwinkan tiga orang puteri mommy secara serentak! Tak ada sesiapa boleh bantah!" - Puan Jazzlinda "Ugh... again? I don't want to take p...