RUANG DEWAN tu sudah riuh lain macam. Rambo seronok di dalam sangkar. Seronok la orang ambil gambar dia. Rasa famous lah tu.
Rasa nak goreng je ayam cerdik tu.Puan Jazzlinda dan Puan Raelyn tersenyum bahagia. Bahagialah, dah berjaya paksa anak diorang kahwin.
Para tetamu dah mula memenuhi
ruangan dewan. Masing-masing mengenakan pakaian berkonsepkan tema. Pihak media pun sudah mula membanjiri kawasan. Haih..。*♡☕.。*♡
REGGIE, Sebastian dan Darren sedang bersiap di salah sebuah bilik. Awal mereka bangun. Berdebar lain macam. Reggie sedang menyarungkan kemeja putih dan mengancingnya.
Dia paling lambat bersiap sebab mamai. Siapa suruh berparti tak ingat dunia dengan si Rayne tu?
Sebastian sedang mengemaskan rambutnya. Darren pula kusyuk menyembur minyak wangi dan tersenyum di depan cermin.
"Darry! Mana tuxedo aku eh?" Kedengaran Eggie bercakap di dalam bilik air.
"Kau tengok la Darry... kita dah letak dalam bilik air... aku geram betul la jantan ni.." Sebastian menggeleng.
Kepalanya ditunjual kuat oleh Darren.
"Ada dalam bilik air tu! Cepat sikit siap! Jangan lupa kumur mulut kau! Siapa suruh kau minum semalam?"
Darren mengerling jam. Mereka berdebar sebenarnya. Tapi entah kenapa terselit rasa gembira jauh di sudut hati.
"Kau ingat tak apa kau cakap Darry? Siapa fall in love dulu... he's looser. And one thing, aku risau, kau boleh ke handle kalau tengok Lya 24 hours?" Sebastian ketawa.
Reggie keluar dan siap berpakaian lengkap. Lelaki itu sedang memakai jam tangannya.
"Kalau aku tak boleh handle... umm nothing happened! Kau je yang berbaik dengan bakal wife kau dah kenapa?" Darren menjeling.
Bilik itu cerah dengan cahaya matahari yang tak berapa nak menyilaukan.
"So tonight... is our first night... make sure korang jauhkan diri dari your own wife, ingat aku tak tahu ke apa yang ada dalam kepala otak korang?"
Reggie meletakkan tangannya di bahu Darry dan Seby.
"Ke kau yang tak sabar?" Sebastian menjongket kening berkali-kali. Selamat kepala dia disekeh oleh tangan sasa si abang sulung.
"Stop arguing! Boleh tak act macam korang ambil kisah dengan majlis ni?" Darry jeling.
Dia dah kecewa tak dapat beritahu hal sebenar pada Xin.
"Kau rasa diorang macam ni jugak ke? Aku rasa diorang tak bangun tidur lagi lah! Rayne datang ke Eggie?" Seby menyoal.
Reggie angguk aja. Pintu mereka diketuk berkali-kali. Sempat Darren tolong semburkan minyak wangi pada si Eggie. Dia tu kalau dah mamai tambah gelabah lupa semua.
"Mama..." Sebastian membuka pintu kemudian tersenyum sumbing.
"Dah siap? Tetamu dah sampai... eloklah kamu masuk ke dewan dulu... yang perempuan belum siap." Puan Raelyn tersenyum sambil menapak masuk.
Dia terharu tengok ketiga-tiga puteranya segak berpakaian kemas. Masing-masing kacak.
"Eggie apa rambut macam tu?"
Puan Raelyn tersenyum sambil membetulkan rambut anaknya."Anak mama dah besar... come, come... give mama a hug." Tangan didepakan.
Dia dipeluk oleh tiga teruna itu.
YOU ARE READING
.*・。゚WHAT? MOTHER IN LAW?! .*・。゚
RomansaIN EDITING Bila keluarga kau ada peraturan pelik dalam setiap perkara, be like : "Mommy dah buat keputusan untuk kahwinkan tiga orang puteri mommy secara serentak! Tak ada sesiapa boleh bantah!" - Puan Jazzlinda "Ugh... again? I don't want to take p...