☆゚Bye Malaysia! [66] ☆゚

26 2 0
                                    

Rumah Nek Som bising dan riuh dengan suara mereka yang sedang memasukkan bagasi masing-masing ke dalam bonet kereta. Zafran jelas berkerut dan sedang memikirkan sesuatu.

" Dah lama aku nak tanya..kau sewa ke kereta ni? Lama betul kau sewa.." dia memeluk tubuh. Reggie menjeling sambil membetulkan t-shirt putih yang tersarung di tubuh.

" Agak-agak lah kau ni pun..siapa nak bagi sewa lama-lama? Kereta ni papa Kitorang punya..dia simpan dekat Malaysia..dekat private garaj."

Zafran angguk tanda faham.
" So mama and mommy punya flight lambat sikit dari korang...kami bertolak lambat sikit..." Puan Jazzlinda sedang menyarung selipar. Patutlah mereka berdua belum bersiap.

Nek Som duduk di tangga. " Nanti jangan lupa kirim gambar tunang zaf.." Lya menyenggol perut Sasa lelaki itu. Zafran menunduk menahan senak. Gila Minah ni..Boleh mati macam ni.

" Kau punya siku..tajam sangat..sakit perut aku.."

Mereka ketawa dengan gelagat Zafran. Sebastian sedang menyarung kasut. Wawa pula tengah memegang handbag.

"Eloklah kalau nak bertolak,sampai nanti bagitahu nek som.." suaranya kedengaran sebak. Ala.

Fiyya memeluk tubuh wanita itu.
" Nek Som janganlah macam ni.. nanti Zafran bawa nek som melancong dekat sana.." air mata wanita itu dikesat oleh Fiyya.

" Kalau tak ada apa-apa, kami bertolak dulu..zaf..kau jaga nek som baik-baik.." pesan Sebastian sambil memeluk tubuh Zafran.

" Aku tahulah...kau carikan aku Minah Saleh sorang..." Bisiknya.

" Amboi kau..belum kahwin pun dah gatal nak pasang scandal?" Darren memerli. Puan Raelyn sedang memeluk ketiga-tiga menantunya. Padahal kejap lagi berjumpa jugak.

Lya mengurut kepalanya. Suasana agak panas membahang ketika itu.

" Eh Darry..kamu jaga dia baik-baik..risau mama..sejak semalam lagi macam tu.." telinga lelaki itu ditarik dek terlalu ralit menyembang.

" Ye mama..dia kalau dah kena dengan tempoyak..memang melarat dia punya effect...saja lah tu..mengada.." dia mengusik.

Selamat bahunya dicubit.
" Dah dah..cepat..nanti tertinggal flight baru nak gelabah.." puan Jazzlinda tersenyum sambil memeluk bahu nek som.

" Alright...bye nek som..mwah! Zafran kau tak payah nak meliuk-lentok dekat situ.." Wawa melayangkan flying kiss sebelum masuk ke dalam kereta. Pintu kereta ditutup serentak.

Nek Som mengeluh sambil berdoa di dalam hati agar mereka sampai dengan selamat.

Puan Jazzlinda dan Raelyn akan bertolak lepas makan tengah hari. Saja tempah flight lambat sikit.
Nak Naik pesawat peribadi, duit belum cukup kaya. Haih. Mereka masuk ke dalam rumah. Masing-masing menuju ke dapur.

                    .⁠。⁠*⁠♡☕.⁠。⁠*⁠♡

" Harini tutup awal Ashley..saya nak kena balik rumah..nak selesaikan urusan di rumah sikit.." ujar Mr.McConnell sambil tersenyum pada pekerja muda itu.

Emma yang sedang menyuci piring berpaling. Tutup awal? Kerjanya belum habis lagi.

" Um..bila boss nak balik tuan? Kami ni dah macam pekerja tak bertuan pula gayanya." Ashley ketawa. Padahal dia rindukan Sebastian.

Tiba-tiba pula rindu dengan wajah tampan Sebastian yang menjadi pujaan hati ramai pelanggan.

" Esok dia masuk kerjalah..dia tak ada dekat sini..ni cepat-cepat berkemas.." apron diserahkan pada Ashley. Gadis itu menegah.

.*・。゚WHAT? MOTHER IN LAW?! .*・。゚Where stories live. Discover now