REGGIE MCCONNELL POV
Aku dan Fiyya masing-masing berdiri sejak kami masuk.
Dalam bilik tu ada almari kosong.
Meja solek pun ada. Yang paling menguji kesabarannya adalah tak nampak rupa katil pun dalam bilik ni.Dalam bilik tu ada juga set kusyen. Meja pun ada. Katil Mana katil? Fiyya membuka tingkap kayu itu. Kondisi kayu dirumah ni masih cantik. Mesti mahal ni. Kayu jati mahal Sia.
" Kau tak nak mandi ke?" Soal gadis itu tanpa menoleh. Amboi,muka aku dah tak handsome ke sejak kebelakangan ni? " Kejap lagi lah..malas nak turun lah..kau ni okay ke tidak? Monyok je kenapa?"
Langkah kaki dituju ke sebelahnya.Gadis itu hanya tersenyum nipis.
Aku yakin dia belum seratus peratus menyakini perasaan sayang aku terhadap dia. Tak tahu nak cerita macam Mana lagi. Dia nak aku cium baru dia nak yakin agaknya.Aku pun sebenarnya rasa bersalah sangat dengan Rayne. Walaupun tak terlalu lama hubungan cinta tu bertahan, aku rasa macam mudah pulak nak tinggalkan dia. Lagipun. Aku dah ada isteri. Kesian pulak dengan Fiyya. Takkan aku nak abaikan dia pulak?
Masalahnya sampai sekarang aku tak tahu apa kaitan dia dengan Noah. Aku taknak paksa dia untuk bagitahu.
" Aku penat..ni tutup tingkap tu..silau laaa jom rehat kejap.." dagu aku tongkatkan di bahu kirinya. Sengaja." Reggie..kau pergi baring dekat kusyen tu dulu...aku nak letak baju dalam almari..okay?" Pipi aku ditepuk perlahan. Senyuman aku berikan dan segera menurut. Dia berlalu ke almari. Dan membukanya. Aku hanya memerhati.
.。*♡ ☕ .。*♡
Aku tengok Darren dah bersandar
dekat dinding berdekatan dengan tingkap. Tingkap aku taknak buka sebab nanti nak kena tutup balik kan? Panas hati bila tengok sampai ke hari ni cincin tu tak ada dekat jari lelaki tu.Senang-senang ceraikan je aku malam ni. Kan mudah tu? Tak payah lah aku nak berusaha cintakan dia kan? Tak payah lah nak layan dia baik-baik. Aku pun penat jugak. Dah akhir-akhir aku jugak yang mendapat nanti.
Ya, aku masih merajuk dengan dia tu. Sudahlah bilik ni katil bujang je yang ada. Tak kira aku nak tidur atas katil! Dia tidur bawah. Tak gentle lah kalau taknak mengalah kan? Teruja jugak aku dekat kampung ni, lagi banyak haiwan ada dekat sini.
Zafran senyap je. Aku berkira-kira nak keluar ambil angin sekejap.
Baru nak melangkah. Darren berdehem. " Aku cakap esok pagi je kau main dengan ayam tu sayang!" Darren terus bangun dari duduk.Aku mencebik. Kecoh je alpaca ni.
Sekarang ni aku nak keluar ke mana pun lantaklah. " Lya..jangan keluar dari bilik kalau aku tak suruh." Dia memberi amaran. Aku ni punyalah blur. Kenapa dia nak dingin dengan aku? Yang berubah seratus peratus ni kenapa?Aku berkerut dan berdecit halus sambil menarik bagasi aku ke almari. Malas nak layan dia sebab nanti bila aku hilang sabar..aku humban dia terjun tingkap karang.
" Lya, dengar tak aku cakap? Kau pernah keluar tak minta aku tak?"
Soalnya lagi. Pelik.Aku diam membisu sambil kusyuk letak baju dalam almari. Nasib baik ada almari kalau tak, aduh entahlah. Darren mendekat lalu memusingkan tubuh aku agar menghadap dia. Cengkaman dia lain macam je kasarnya. Sakit jugaklah.
Relax Lya. Aku Cuba untuk sabar.
" the fuck are you talking about?
Aku malas nak gaduh Darren. Aku penat..faham tak?" Aku soal dia. Jauh aku renung anak mata dia.
Darren nampak lain. Marah ke?" Xin cakap Kau ada jumpa dia and cakap bukan-bukan tentang dia..kau tak suka dia?" Lah. Ni kerja siapa buat berita tak masuk akal ni?
Harey betul. " What do you mean by aku jumpa dengan Xin,Darry?"
Aku soal semula. " Don't liar to me Lya...cakap betul-betul."
Aku tampar berterabur gigi alpaca ni karang. Dia mamai ke?
YOU ARE READING
.*・。゚WHAT? MOTHER IN LAW?! .*・。゚
RomanceIN EDITING Bila keluarga kau ada peraturan pelik dalam setiap perkara, be like : "Mommy dah buat keputusan untuk kahwinkan tiga orang puteri mommy secara serentak! Tak ada sesiapa boleh bantah!" - Puan Jazzlinda "Ugh... again? I don't want to take p...