☆゚HAYDEN [ 40 ] ☆゚

25 2 0
                                    

" Hayden..lambatnya sampai..paip tu bocor..tengok tu air turun dari tadii lagi..nunggu kamu, banjir rumah aku.." Nek Som menggeleng sambil tak lepas memegang garfu. Entah apa yang dia nak buat dengan garfu.

" Oh..tak serious pun masalah paip Nek Som ni..Hayden boleh tolong baiki.." Dia sengih sambil tangannya naik ke dahi menggaru
Pelipisnya. Wawa ralit memerhati dari jauh. Rambut Hayden warna coklat gelap. Kening dia sedikit tebal. Perfect! Tak adalah gelap Mana. Apa yang boleh dikatakan adalah, mata dia yang garang tu mampu buat anak gadis jatuh cinta pandang pertama!

" Tengok lah..Nek Som nak kemas dapur sekejap..kalau apa-apa minta dengan Fiyya.." gadis itu terkejut apabila namanya dipanggil. Hayden menyengetkan sedikit kepalanya untuk melihat siapa gerangan si Fiyya itu.

" Eh..Wawa pun boleh tolong..Nek Som boleh sambung kemas..nak kemas ruang tamu pun boleh Nek Som.." Wawa sengih paling menawan. Double eyelid dia tu.

Hayden jadi malu sekejap. Lya masuk dengan riak wajah yang masam mencuka. Habis bahu Wawa dilanggar.

" Eh Lya..kenapa muka monyok ni? Kena patuk dengan ayam ke?" Sebastian yang berdiri di anak tangga teratas menyoal. Lya hanya menjeling dan terus lesap masuk bilik. Pintu dihempas kuat. Sebastian berkerut sambil turun dari tangga. Nak air.

" Lya ada problem tu..aku faham sangat lah muka muncung macam tu.. Mat, kau pergi tarik telinga Bo masuk sekarang..menggedik apa dengan Amelia tu?" Nek Som menyimpan garfu. Hayden mula memeriksa paip. Sempat fiyya berundur sedikit.

Laju Reggie berlari masuk sambil meminta besen kecil pada isterinya. Wawa berkerut sambil minum air.
" Kau kenapa ni?" Fiyya gelabah. Nasib baik tak langgar Hayden yang sedang duduk tu.
" Cepat letak..Nek Som Mana?"

" Kenapa ya? Rindu aku ke? Amboi..kau panjat ke belum pokok kelapa tu?" Orang tua itu mencekak pinggang. Garang benar Som ni. " Kan Hayden yang bagi kelapa tu..buat apa Nek Som nak suruh dia panjat pokok? Kesian dia." Lelaki itu membela.

" Badan bukan main seksi macam tu takkan tak boleh panjat? " Nek Som sempat mengerling. Fiyya menggeleng sambil menyimpan kelapa itu. Sebastian meminta diri untuk mandi. Sempat dia jentik telinga isterinya.

Apa lagi..bising lah satu dapur tu.
" Hayden..nanti kau ke depan eh? Lepak lah dulu baru balik..Bae..tolong buat fresh orange boleh? Hantar dekat depan." Dia menghilang ke depan.
" Bae? Perghh.." Wawa menjeling.

Nek Som cuma ketawa. Macam-macam perangai diorang ni. Dia berlalu ke ruang tamu. Kurus la jawabnya. Asyik Naik turun tangga je. Bertahun dah begitu. Tinggallah dua orang gadis dan seorang teruna. Hayden melucutkan kemejanya yang agak Kotor.

Wawa pandang Fiyya. Gadis itu seolah-olah hilang minat dengan lelaki badan hot spicy ni. Mungkin dah kemaruk dengan suami dia sendiri. " Hayden..awak dahaga ke? Nak air?" Wawa menyoal simpati. Dia tengok Hayden macam kehausan je.

Fiyya kalut buat air. Lincah pulak? Jus tu kan benda senang..pakai pati je. Hayden berkerut. " Tak apalah.. menyusahkan lah pulak..Wawa kan?" Dia menoleh.

Fiyya tergelak kecil dek perangai si wawa. Dah ada suami handsome siap pakej dengan sixpack pun nak jugak menggatal dengan Hayden.

" Hayden..awak ni muka macam lain sikit dari orang kampung ni.."
Wawa jujur. Fiyya berdehem kuat.
" Apa yang lainnya? Sama je lah..awak nampak hidung saya lebih satu ke?" Dia ketawa. Halkum dia. Sungguh menyeksa jiwa wanita.

Wawa terduduk. Loyar buruk jugak mamat ni. " Bukan..lelaki melayu mukanya macam Zafran..awak ni mix ke?" Dia menyoal lagi. Sebastian turun dengan baju di leher.

.*・。゚WHAT? MOTHER IN LAW?! .*・。゚Where stories live. Discover now