1. Bölüm - Yuvaya Dönüş

5.5K 159 18
                                    

YİĞİT MAHZUNİ & AYSEL AYDOĞAN - ÖLDÜ SAY

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

YİĞİT MAHZUNİ & AYSEL AYDOĞAN - ÖLDÜ SAY

- MAYIS 2022 -

Kuzguncuk'a geldiğimizde yokuştan çıkan taksiyle tek bir şeyi kaçırmadan inceledim her yeri. Neler değişmişti, neler hala aynıydı merak ediyordum. Nihayet durduğumuzda taksiden inip mahalleme göz gezdirdim. Taksici valizimi indirip yanımdan ayrılırken bakışlarım doğduğum büyüdüğüm evime kalktı.

İki katlı cumbalı olan evimizin hala kapısı, balkon ve pencere demirleri maviydi. Dış cephe boyası ise beyaz, bembeyaz... Küçükken, babamın küçük kızıyken inat edip böyle boyanmasını istediğimden beri aynı renklerde boyanmaya devam etmişti. Ben yokken bile bu düzen devam etmişti anlaşılan.

Odamın camına baktım hasretle. Evimizde tek balkonlu oda vardı ve o odada bana verilmişti. Kendimi bildim bileli bu oda bana aitti. Geceleri kızlarla balkonda yaptığımız dedikodular, içtiğimiz çayları hatırladıkça boğazıma yerleşen yumruyu yok sayamadım. Gözlerimi kapattım. Fazlasıyla özlemiştim evimi, bu şehri, çocukluğumdan beri benimle olan arkadaşlarımı, rüzgârın getirdiği deniz kokusunu ve zamanında sızlana sızlana çıktığım yokuşları bile deli gibi özlemiştim.

'' Bahar! '' diyen sesle gözlerimi açtım ve güldüm sese dönmeden önce. Bu sesi bile özleyeceğimi düşünmezdim ama bu sesi bile özlemiştim.

'' Kız Bahar, sen misin gerçekten? '' yüzümü döndüğüm kişi şaşkınlıkla ama bir o kadar da özlemle bana bakarken eliyle ağzını kapattı ve elindeki süpürgeyi kapının önüne attı.

'' Vallahi sensin... '' hızlı hızlı yürüyüp yanıma gelen Perihan teyzeye sarıldım aynı onun gibi.

'' Evet, benim Perihan teyze. '' dememle daha sıkı sardı kollarıyla ve biz iki yana sallanmaya başladık yılların getirdiği hasretle. Bu kadını bile özlemiştim kendime inanamıyordum gerçekten.

'' Deli kız, nerelerdesin sen? Bir gittin eğitim diye dönmedin geri. Özledik seni. '' içten çıkan ve özlediği belli olan ses tonu yüzümü güldürdü. Ondan ayrılıp gülerek yüzüne bakarken '' Emin misin? Zamanında az şikâyet etmiyordun benden deli bu kız diye. Evlense de kurtulsak diyordun. '' dememle güldü ve popoma vurdu usulca şaka olduğu her halinden belli olan yüz ifadesiyle.

'' Aman sende, sanki her sözümüzü ciddiye alıyordun da bunu mu ciddiye alıp gittin? O kadar dediğimizi dinliyorduysan evleneydin keşke bizde iki göbek atardık. '' gülümsedim sadece.

'' Nasılsın Perihan teyze? '' sorumla yüzüne yumuşacık bir ifade yayılırken koluma dokundu anne edasıyla.

'' İyiyiz işte kızım her şey bıraktığın gibi değişik hiçbir şeyimiz yok vallahi. Hala Halit amcanla kavga gürültü ediyoruz. '' söylediği şeyle imayla gülümserken omzumla koluna vurdum usulca.

ZEMHERİ (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin