LİDER ŞAHİN – REZİL RÜSVA
'' Avusturyalı ressam Gustav Klimt tarafından yapılan en meşhur olan Öpücük tablosu, ressamın diğer tablolarında da sıkça işlediği sevgi, yakınlık ve cinsellik temalarını içeriyor arkadaşlar. Ben merak ediyorum siz bu tabloya baktığınızda ne görüyorsunuz, nasıl yorumlarsınız? '' Hakan'ın açtığı tabloyu inceledim uzun uzun. Sınıfta birkaç kişi el kaldırırken Hakan tek tek söz veriyordu hepsine.
'' Hocam bence kadın bir hata yapmış, af dilediğini ve adamın kıyamadığını görüyorum. '' kızlar Onur'un yaptığı yorumu beğenmediklerini memnuniyetsiz sesler çıkararak dile getirmişti.
'' Ne var ya, görmüyor musunuz diz çökmüş kadın. '' kendini savunan Onur'a tebessüm ederken Hakan'da gülüp resmi incelemişti yeniden.
'' Değişik bir bakış açısı tabi. Yani bizim toplumumuzda ataerkil bir yapıdan oluştuğu için aklına direkt bunun gelmesi normal. Peki, beğenmeyen diğer arkadaşlar ne düşünüyor onlarda yorumlarsa memnun olurum. ''
'' Bence 14 çocuğu olan ve hiç evlenmeyen Klimt'in bir kadının daha hayatını karartışını görüyoruz hocam. '' herkes kahkaha atarken bende gülmüştüm Damla'nın bu yorumuna.
'' Zavallı kadın bence hiçbir halttan haberi yok, kandırıldığının farkında değil ve adama karşı koyamadığı için karşılık veriyor. Fakat bilmiyor ki uçurumun kenarında ve onu tutmaya çalışan tek şey ayaklarına dolanan dallar. Gördüğünüz üzere adamın dünya umuru değil derdi başka. '' gözlerini devirip arkasına yaslanmasıyla Hakan'da gülüp masadan kalkmıştı.
'' Değişik ve komik başka fikri olan... '' demesiyle ben kaldırdım elimi.
'' Bahar... '' diyerek söz verdi. Diğerlerinin aksine daha ciddi yorumlayacaktım tabi ki tabloyu. Çünkü bugün ki ruh halimde böyleydi.
'' Bence tablo erkeğin ilişkide etken bir kişiliği olduğunu, kadının ise edilgen bir yapıya sahip olduğunu gösteriyor. Bu yüzden erkek keskin hatlarla çizilmiş kadın ise daha oval yumuşak geçişlerle işlenmiş tabloya. '' iç çekip daha dikkatli bakmaya başladım. Aklıma Demir gelmişti adama bakarken bir nevi bizde bu durumda değil miydik zaten.
''Romantik bir tablo gibi duruyor ama bence alakası yok. Derin anlamlar içeriyor. '' kollarımı bağlayıp arkama yaslandım. Hakan son söylediğimle tabloya baktı bir kere daha.
'' Neden böyle düşündün gayet renkli bir çalışma aslında. '' demesiyle dudaklarımı büzdüm.
'' Herkesin hayatı da dışarıdan böyle görünür zaten fazlasıyla renkli. '' dememle tek kaşı havalandı değişik bulduğundan. Yanımda oturan İrem'de yorumu farklı bulmuş olacak ki '' Uuu...'' demişti.
'' İlginç bir bakış açısı devam et bakalım. '' diyerek yeniden masanın üzerine tam oturmasa da destek aldı.
'' Çiçekler, renkler falan var evet ama bunların anlamları farklı bana göre. Aşk tamamen yok diyemem var evet ama kimde ne kadar olduğu belirsiz. Bence tamamen gelgitli bir aşkı yansıtıyor resim. ''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZEMHERİ (Tamamlandı)
Teen Fiction'' Sana söz, soyadım soyadın olana kadar bitmeyecek bu mevzu. '' bir yemini daha dillendirdi son kez. '' Kendine dikkat et. Seni seviyorum. '' diyerek çekti ellerini üzerimden. Sarılmamıştı hâlbuki sadece ufak bir temasla bile sıcacık olan bedenim ç...