11 | Gizemli Kayboluş

1K 118 86
                                    




''Hadi ama...'' diye söylendim odanın içinde tur atarken.

Telefonu şarja takmış tam beş dakikadır açılmasını bekliyordum, üzerimi bile değiştirmemiştim. Baş ağrım için ilaç bile içmemiştim, geldiğimden beri nasılsam şimdi de öyleydim.

Aklımda sadece bunu kimin yaptığını bulmak vardı, acımı hırsımla kapatmaya çalışıyordum.

Diğer türlüsü benim için çok zordu, yutkunmak bile çok zordu.

Dudaklarımı ısırarak odayı aydınlatan ışığa doğru koştum ve yatağa yaslanarak yere oturup açılan telefonu elime aldım.

Bir sürü mesaj gelmişti, gelen hiçbir mesajı okumadan ve önemsemeden yavuzunkine girdim.

Sayfaları çevirmiş bana hemen altını işaretleyerek hangi yazı hangi sayfaya ait açıkça göstermişti.

Yaslandığım yerden doğrulup masanın üzerindeki kitabı aldım ve kıvırdığım sayfaları sırayla açarak yavuzun gönderdiği yazıları okumaya başladım.

İlk sayfa da siyahla yazılmış cümleler arasında kırmızıyla yazılmış kelimeler vardı.

Yavuzun resmini attığı sayfayı büyülttüm ve nefesim kesilmiş vaziyette biraz da endişeyle okumaya başladım.

Köprü, cennetin özünden oluşan dallarla kurulmuştur. Bu köprü yer altında asla sallanamaz, dengenin kurulması için yer yüzünde ise sallanır.

Köprünün bir ucunda Avcı diğer ucunda ise yer altının hükümdarı Orcus Morta yer alır.

Köprü herhangi bir nesne olabilir, köprünün en tehlikeli hali insan olmasıdır.

''Yine mi köprü?''

Orcus Morta yer altının hükümdarı, yer yüzünde ise hizmetkardır. Hizmet ettiği şey en tehlikeli insan varlığının çığlığıdır. Bu yüzden köprünün yıkılması, çığlıktan yer yüzündekilerin korunması gerekir.

Yer yüzünü iblislerden temizlemek iblislerin hükümdarı Orcus Morta'nın görevidir, Orcus Morta'yı tamamlayacak tek kişi ise köprüdür.

''Tamamlayacak tek kişi köprü mü? Yani köprü dedikleri kişi bir insan mı?'' dudaklarım şaşkınlıkla aralanmış vaziyette karanlığın içinde ışığı parlayan telefonuma baka kaldım.

Yani bunca zaman dedemin bahsettiği köprü bir insan mıydı? ''Yoksa...''

Köprü cennetin özünün dallarından yapılır. Laneti bağlayan bir soydur. ''Özdal...'' diye fısıldadım dedemin köprü olduğu gerçeğinin farkına vardığımda.

''Ama köprünün yıkılması?'' gözlerim yazıyı ikinci kez taradığında yutkundum.

Dedem toprağın altındaydı, o zaman eğer köprü dedemse köprünün yıkılmış olması gerekmiyor muydu? Merakla yazının devamını okumaya başladım.
Avcı'nın göreviyse, Orcus Morta'nın görevi bittiğinde kendiyle beraber Orcus Morta'yı yer yüzünden yer altına indirmektir.

''Avcı mı?''

Orcus Morta

Resimlerden çıktım ve Orcus Morta kelimesini internette arattım.

Orcus; yeraltı dünyasının ve ölümün tanrısıdır.

Morta; Ölü.

LEZÂHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin