2023 - 3. fejezet - Fekete felhő

110 8 0
                                    

Mr.Weasley vezetésével megkezdtük utunkat a lámpások fényében fürdő ösvényen a tömeg kíséretében. Húsz perces gyalogtúrába került átérnünk az erdő túloldalára, ahol a gigantikus stadion látványa fogadott.

- Százezer néző befogadására alkalmas. – Magyarázott büszkén Mr.Weasley. – A minisztérium ötszáz embere dolgozott rajta év eleje óta. Mugliriasztó bűbájok védik minden egyes négyzetcentiméterét. A mugliknak, akik az utóbbi hónapokban erre a környékre tévedtek, hirtelen eszükbe jutott, hogy sürgős dolguk van odahaza, és gyorsan visszafordultak.

Mr.Weasley nagyon ügyelt arra, nehogy elveszítsük egymást a tömegben. Megrohamoztuk a legközelebbi bejáratot, azon túl pedig lépcsőzni kezdtünk. A Roxfort jutott eszembe, hálát adtam, hogy ezek a lépcsősorok nem forogtak össze-vissza. A stadion legtetejébe mentünk: a páholyba. Az első sorban találtunk helyet, a pálya látványa elképesztő volt. A százezer néző még gondolatra is eszméletlen volt, de így, hogy láttuk is a sok boszorkányt és varázslót a lelátón, még a lélegzetünk is elakadt. Legalábbis ahogy összenéztünk Harryvel, biztosra vettem, hogy a miénk elakadt. Az ikrek előadását hallgatva, amit a különféle híres kviddics balesetekről tartottak, észre sem vettem, hogy milyen gyorsan megtelt körülöttünk a páholy. Egyszer csak egy óvatos bökést éreztem a lábamon. A másik oldalamon ülő Harry bökött meg. Fejét az előtte nyájasan mesélő Cornelius Caramel felé fordította, de szemével gyakran felém pillantott: segélykérő pillantás volt.

- Ő Harry Potter! – Közölte Caramel a mellette ülő fekete bársonytaláros férfinak, arckifejezéséből ítélve egy szót se értett abból, amit a miniszter mondott. – Harry Potter... Biztosan hallotta már a nevét, ő az a fiú, aki túlélte Tudjaki átkát... Kizárt dolog, hogy nem hallott róla.

A varázsló ekkor észrevette Harry sebhelyét, mutogatni kezdett rá, és izgatottan hablatyolt valamit. Caramel büszkén felnevetett, visszapillantott Harry irányába, de a tekintete találkozott az enyémmel. Kényelmetlen arckifejezést öltött. A tavaly történtek után, Cornelius úgy tudta, hogy csupán hazugság, hogy Táltos vagyok, az év vége felé már az egész iskola is elhitte ugyanezt. A miniszter reakciója alapján még nem tudta hova tenni az akkor történteket. Mintha nem tudná hogyan is szóljon hozzám. Ezután a bolgár kérdezősködni kezdett. A férfi egyre feszültebben ismételgetett hasonló kifejezéseket. Alattomos mosoly húzódott a szám szélére. Vettem egy mély levegőt és elsuttogtam a verset, ami a szélhez szól: a segítségét kértem.

Lágy fuvallat indult a bolgár felől, ami egyenesen az arcomba fújt, a férfi erőteljes, idegen szavait ekkor kísérteties módon megértettem.

- Mikor kezdődik már ez az átkozott meccs? Nem hiszem el, hogy maguk angolok még egy ilyen egyszerű rendezvény lebonyolításához sem értenek! Talán még rituálisan megiszunk közösen egy csésze teát?

- Mr.Weasley, mikor kezdődik a meccs? – Kérdeztem halkan.

- Percek kérdése, kedves Bridgette. Szerintem negyedórán belül elkezdődik a kabalák bemutatója.

Ezután a férfihez fordultam, és mintha mindig is beszéltem volna a nyelvet, széles mosollyal megszólaltam bolgárul.

- Kétlem, hogy lenne közös tea, ilyen későn már nem szoktak ilyet, a meccs pedig pár perc múlva kezdődik. – A tekintetek rám szegeződtek. A bolgár férfi elmosolyodott, Caramel arcára döbbenet ült ki, Harryére pedig az elfojtott nevetés.

- Végre egy érthető szó! Mi a neved?

- Bridgette.

Az Elfeledett Erők... 2.rész - LátomásokWhere stories live. Discover now