2023 - 10. fejezet - Külföldi delegációk

90 6 0
                                    

Péntek reggelre az összes fáradtságom eltűnt, hisz október harmincadika volt. A nagyterem ünnepi díszbe öltözött, falain öt hatalmas selyemzászló függött – egy piros, közepén a Griffendél címerállatával, az oroszlánnal, egy kék a Hollóhát sasával, egy sárga a Hugrabugot jelképező fekete borzzal és egy zöld, amire a Mardekár ezüst kígyóját hímezték. Az ötödik, egyben legnagyobb zászlót, mely a tanári asztal mögötti falon lógott, a Roxfort címere díszítette.

A Griffendél asztalánál Fred és George szomszédságába ültünk le, akik összedugott fejjel beszélgettek.

- Persze, tök ciki. – Mondta kedveszegetten George. – De ha nem hajlandó beszélni velünk, muszáj lesz levélben megírnunk neki. Majd a kezébe nyomjuk, nem bujkálhat előlünk a végtelenségig.

- Ki bujkál előletek? – Kérdezte Ron, miközben leült az ikrek mellé.

- Te például bujkálhatnál. – Felelte mogorván Fred. - Nagy szívességet tennél vele.

- Van már valami ötletetek a Tusával kapcsolatban? – Érdeklődött Harry. – Kitaláltátok, hogyan nevezhetnétek be? – George csüggedten rázta a fejét.

- Megkérdeztem McGalagonytól, hogyan választják ki a bajnokokat, de nem árulta el.

- Vajon milyen próbák lesznek a tusán? – Morfondírozott Ron. – Szerintem nekünk is lenne esélyünk, Harry, hisz annyi veszélyes dolgot csináltunk már.

- De nem zsűri előtt. – Vetette ellen Fred. – McGalagony azt mondta, a bajnokokat aszerint pontozzák, milyen szépen oldják meg a feladatot.

- Kikből áll a zsűri? – Kérdezte Harry.

- A résztvevő iskolák igazgatói mindig benne vannak. – Felelte jól értesülten Hermione. – Az 1792-es tusán mindhárman meg is sérültek. Ez mind benne van A Roxfort történetében! Habár igaz, hogy az a könyv nem valami megbízható forrás. Jobban illene hozzá A Roxfort cenzúrázott története cím, vagy lehetne, mondjuk Erősen elfogult és a kínosabb részleteket mellőző beszámoló a Roxfort történetéről.

- Miről beszélsz? – Értetlenkedett Ron.

- A házimanókról! – Felelte emelt hangon Hermione. – Több mint ezer oldalas az a könyv, de egyetlen sort sem ír arról, hogy mi itt mindannyian bűnrészesek vagyunk száz rabszolga kizsákmányolásában!

- Figyelj, Hermione, voltál te már lent a konyhában? – Kérdezte George.

- Hát mi voltunk. – Folytatta Fred. – Egy csomószor voltunk, kaját szerezni. Láttuk a manókat, és képzeld: jól érzik magukat! Úgy gondolják, hogy nekik van a legjobb munkájuk a világon.

Hermionenek nem volt lehetősége visszavágni, mert mindenki figyelmét elvonták a baglyok, amik hangos huhogással megérkeztek a napi postával, köztük ott volt Hedvig is. Egymásra néztünk Harryvel, majd kinyitotta a levelet, és úgy tartotta kettőnk elé, hogy én is el tudjam olvasni.

Az Elfeledett Erők... 2.rész - LátomásokWhere stories live. Discover now