2023 - 27. fejezet - A tó jéghideg vize

62 6 0
                                    

Másnap reggel Harry és én a bűbájtanterem leghátsó zugába rángattuk barátainkat és megosztottuk velük az este történteket. Órai feladat az volt, hogy gyakoroljuk a begyűjtőbűbáj ellentétét: a távtaszító bűbájt. Hogy elkerülhetők legyenek a teremben röpködő tárgyak okozta balesetek, Flitwick professzor egy-egy rakás kispárnát osztott ki, azt lökdöstük ide-oda. A gyakorlat olyan nagy hangzavarral járt, hogy nyugodtan beszélhettünk bármiről.

- De hát azt mondtad, már rég kitaláltad a titkot! – Szólt szemrehányóan Hermione.

- Halkabban! – Intette le Harry. – Szálljatok már le egy percre arról a nyomorult tojásról! Most nem a tojás az érdekes, hanem Piton és Mordon... Mordon valami olyasmit mondott, hogy Piton csak azért lehet a Roxfortban, mert kapott Dumbledore- tól egy második esélyt.

- Micsoda? – Hüledezett Ron. – Harry... lehet, hogy Mordon azt gondolja, Piton dobta be a neved a Tűz Serlegébe?

- Ugyan már, Ron. – Legyintett Hermione. – Nem emlékszel? Egyszer már meggyanúsítottuk Pitont, hogy merényletet tervez Harry ellen. A végén kiderült, hogy éppen ő mentette meg Harry életét. Dumbledore tudja, mit csinál. Akkor is igaza volt, amikor felvette Hagridot meg Lupin professzort, pedig nekik aztán nem sokan adnának munkát. Biztos, hogy Piton is megérdemli a bizalmat, akkor is, ha egy kicsit...

- ...gonosz. – Fejezte be a mondatot Ron.

- Miért tetteti betegnek magát Mr. Kupor? – Tette fel a kérdést Hermione. – Elég furcsa, hogy a karácsonyi bálra nem tudott eljönni, de éjszaka beosonni a kastélyba, azt tud.

- Tudjuk, hogy csak azért fújsz Kuporra, mert kidobta Winkyt. – Szólt Ron.

- És azt is tudjuk, hogy te mindenáron Pitonra akarod kenni az egészet. – Vágott vissza Hermione.

- Én csak azt szeretném tudni, hogy mi történt, hogy ez már Piton második esélye. – Jegyezte meg komoran Harry.

Vacsora után Harryvel meglátogattuk a bagolyházat és beszámoltunk Siriusnak a történtekről. Nem sokkal később, már a klubhelységben üldögéltünk, azon elmélkedve, hogy vajon Harry hogyan fog lélegezni a víz alatt egy órán keresztül.

- Használd újra a begyűjtőbűbájt! – Jelentette ki Ron. – Egyszerűen egy olyan lélegzőkészülék kell neked, tudod, mint ami azoknak a búbánatos micsodáknak van....

- Búvároknak? – Kérdezett rá Hermione.

- Igen!

- Nem. Ez ostoba ötlet!

- Csak neked lehetnek jó ötleteid? – Kérdezte Ron felháborodva.

- Nem. – Kezdett a magyarázatba Hermione. – Viszont egy erdőn-mezőn át repülő búvárkészülék enyhén szólva feltűnő jelenség lenne, a varázstitoktartás megsértése miatt nem csak a versenyből dobnák ki Harryt, de a Roxfortból is. Ennyi erővel át is változhatnál mondjuk tengeralattjáróvá, de embertranszformálást még nem tanultunk így pedig elég veszélyes mutatvány lenne.

- Hát tényleg nem szeretnék életem végéig periszkópfejjel sétálni... - Dörmögte Harry. – Mordon viszont biztos szívesen transzformálna. Csak hátba kell támadnom valakit a jelenlétében...

- Az lehet, de nem hinném, hogy előtte megkérdezi, mi szeretnél lenni. – Felelte teljes komolysággal Hermione. – Nincs más hátra, meg kell találnod a megfelelő bűbájt.

Az Elfeledett Erők... 2.rész - LátomásokWhere stories live. Discover now