2023 - 18. fejezet - Az első hó

49 6 0
                                    

Ahogy telt a hét rájöttünk, hogy hiába hiányoljuk a nyári meleget, egyre csak hidegebb lett: az ablakokra zúzmara ült és leesett az első hó. Kezdtünk hozzászokni, hogy az órákon is hasonló az időjárás, a jól fűtött hálótermekkel ellentétben. Csütörtök délután például csak azért megmásztuk a Griffendél-toronyba vezető hét emeletet, hogy egy negyedórára átmelegedhessünk ebéd, és dupla átváltoztatástan között. Annál rosszabb volt visszatérni a tanterembe. McGalagony macska formában osont be az ajtón, majd a tanári asztal mellett újra emberré változott. Megigazította a kalapját, és menten elkezdte magyarázni az aznapi feladatot.

- Most, hogy végre Potter és Weasley is szíveskednek a koruknak megfelelően viselkedni... - Szólt McGalagony az óra végén, miután alaposan leszidta a párost. – Elmondanék egy közérdekű hírt. Közeledik a karácsonyi bál!

Ez a kijelentés elég hatásosnak bizonyult, mivel rögtön sutyorgás uralkodott el a teremben, amit csak néhány igen határozott köhintés tudott elhallgattatni a tanárnő részéről.

- Ez hagyományosan a Trimágus Tusa részét képezi és lehetőséget kínál arra, hogy közelebbről is megismerkedjenek külföldi vendégeinkkel. A bált a negyedéves és annál idősebb tanulók számára rendezzük, de ők meghívhatnak fiatalabb tanulókat is. – A sutyorgás helyét átvette a vihorászás, méghozzá Lavender Brown és Parvati Patil felől. – Hölgyeim, kérem higgadjanak le, nem a királynő jön át teázni a klubhelységbe. Teszem hozzá, nem olyan jó a humora, mint amilyennek mondják, de remek ízlése van a teasütemények terén. Na szóval... A bált karácsony első napján tartjuk a nagyteremben, este nyolc órakor kezdődik és éjfélig tart. Megjelenés hölgyeknek báli ruhában, uraknak dísztalárban. És még valami... - McGalagony jelentőségteljesen végignézett az osztályon. – A bál elsődleges célja természetesen a kulturált szórakozás, így valamennyien... öhm... oldottabb hangulatban leszünk. Ennek ellenére mindenkitől elvárja az intézmény és én személyesen is, hogy roxfortos diákhoz méltó viselkedést tanúsítson. A Griffendél ház évszázadok óta a teljes varázsvilág tiszteletét élvezi, így óva intem magukat attól, hogy szégyent hozzanak az iskolára és a házukra. Azt hiszem ennyi. Viszlát!

Azzal a teremben eluralkodott a káosz.

- Na csak eljött az ideje! – Mondtam Hermionenek, miközben összeszedtük a holminkat.

- Potter, legyen szíves még egy szóra! – Szólt emelt hangon McGalagony.

Harry olyan tekintettel közelítette meg McGalagony asztalát, mintha kivégzésre ment volna, és bár ki kellett volna mennünk a teremből, a kíváncsiság jegyében ott maradtunk hallgatózni. McGalagony vár: amikor az utolsó diákcsapat is elhagyta a termet felénk fordult, látva a bugyuta mosolyainkat megforgatta a szemét, majd elkezdte a mondanivalóját.

- Potter, a bálon a bajnokok és partnereik...

- Milyen partnerek? – Értetlenkedett Harry.

- A báli partnereikről beszélek, Potter. A táncpartnerükről.

- Táncpartner? Én nem táncolok.

- Dehogynem táncol. Legfőképpen maga miatt kell beiktatnunk a táncpróbát.

- Táncpróba...?

- Potter, maga a sárkánynál hagyta az eszét? Hétfő óta ki van téve a hirdetmény a klubhelységben, jövőhéten táncpróbát tartunk, hogy elkerülhessük a griffendéles diákok... botlásait.

Az Elfeledett Erők... 2.rész - LátomásokWhere stories live. Discover now