Bab 18

4.7K 229 33
                                    

ENCIK Ziyaad aturkan satu pertemuan khas di antara keluarga aku dengan keluarganya di sebuah restoran mewah seminggu lepas perbincangan kami di kafe tempoh hari.

Dia dengan penuh gentlemannya menjemput aku di rumah sewa. Aku expect dia datang dengan Ninja, jadi aku pun dengan gigihnya pergi pinjam helmet daripada housemate aku. Risau juga nak membonceng motor dengan dia, tapi tak apa! Nanti aku duduk dekat hujung seat motorsikalnya. Baru ada halal gap.

Gitu angan-angan. Tak fikir kalau dia pecut Ninja, memang tergolek lah aku atas jalanraya tu.

Aku tunggu di tempat parking apartment rumah sewaku, siap dah pakai helmet dari rumah lagi. Yalah nanti tudung terpenyek pula kalau pakai secara kelam kabut.

Anganku terhenti apabila sebuah kereta Honda Civic FK8 berwarna dark grey berhenti di hadapanku. Pemandunya menurunkan tingkap dan tadaa, Encik Ziyaad menegurku.

"Ini apa pasal berhelmet ni? Tak pernah dibuat orang naik kereta pakai helmet." Dia ketawa bersungguh-sungguh.

Alamak. Tak cakap nak bawa kereta!
Dahla tak pernah aku nampak dia memandu kereta sebelum ni, sebab tu lah aku pandai-panda buat conclusion dia akan ajak aku merempit ni.

"Tak bagitahu nak ambil dengan kereta!" Aku masuk ke dalam kereta dan aku hempaskan pintu kereta miliknya dengan kuat. Hangat hati pula kena gelak beria dengan mamat sebelah ni.

Dia sambung gelak bila aku buka helmet dan letak helmet tersebut di tempat penumpang di belakang. Tapi aku suka dengar dia gelak sakan macam ni.

Orang handsome ni gelak pun merdu ye? Encik Ziyaad meneruskan pemanduaan lepas dia dah habis bantal gelak dekat aku. Aku tarik muncung sedepa.

"Dah macam mak itik dah aku tengok. Dah-dah japgi ada anak itik-itik ikut kita pula!" Aku hadiahkan jelingan tajam kepadanya.

Encik Ziyaad segak di dalam kemeja warna coklat cair yang dilipat hingga ke paras lengan dipadankan dengan seluar slack warna coklat gelap. Dua butang awal kemejanya dibiarkan lepas; extra seksi dan penuh menggoda.

Astaghfirullahaladzim kena jaga mataa, belum halal!

Macam berjanji pula, aku pilih untuk pakai dress jenama Zanzea rona sama dengan kemejanya. Shawl warna dark chocolate aku lilit malas di kepala.

Lahh dah macam betul-betul bercinta.

"Feeya. Kau ambik jap barang dalam dashboard depan kau tu."

Aku hanya menurut perintah. Dashboard aku buka dan satu kotak baldu panjang dengan riben bewarna pink menarik perhatian aku.

"Ambik pakai. Itu je yang sempat aku beli pun."

"Untuk saya ke?"

"Dah tu? Takkan untuk Kak Sab pula."

Aku buka ikatan reben dan kotak tersebut. Seuntai rantai tangan emas design paper clip bersaiz sederhana elok terletak di dalam bekas tersebut. Clicheenyee bagi kita emasss.

Sebiji love tergantung di hujung rantai tangan tersebut aku tilik. Ada ukiran ZE'S di atas love tersebut.

ZE'S? Ziyaad Eiskandar's? Hatiku mula berbunga-bunga.

"Kenapa ZE's?" Tanyaku ringkas.

"Sebab kau Ziyaad Eiskandar yang punya." Jawabnya ringkas tapi cukup mendebarkan jiwaku.

"Takde ah. Saje je aku belikan. Takut parents kita syak kita ni berlakon je nak kahwin. Bukan ke kalau orang bercinta memang hadiahkan benda-benda macam ni dekat pasangan dia?" Hampeh punya boyfriend tipu-tipu. Aku dah bersungguh tangkap leleh tadi.

Perfectly Imperfect [C]Where stories live. Discover now