BILA aku ceritakan pasal ugutan yang aku terima, Abel tak boleh nak duduk senang.
"Kita buat report polis jom"
"Atas tuduhan apa? Mana ada jenayah stalking kat Malaysia."
"Kita report atas tuduhan menganggu kententeraman, nak tak?" Abel bangun berdiri dan mula berkawad ke hulu dan kehilir. Pening aku tengok!
"Tak pun kita bagitahu suami kau. Mesti dia tahu apa yang patut kena buat."
"Tak nak! Ziyaad kan tengah enjoy dating dengan bakal isteri baru dia yang cun melecun tertarik kau memang da pop tu. Tak payah ah ganggu diaorang." Walaupun tengah marah dekat Ziyaad, cemburu masih menguasai jiwa.
"Kau ni.. Tak pasti pun kan yang dalam gambar tu Ziyaad. Sia-sia je kau jadi graphic designer . Budak IT tak kan tak tahu kut macam mana modennya teknologi zaman sekarang? Takat nak mengedit gambar untuk sebarkan fitnah, semudah ABC je kut." Ini apa pasal bestfriend aku masuk side suami aku ni??
"Kau kawan baik aku ke kawan baik Ziyaad?"
Abel hanya tersengih sengal.
"Sebab kau kawan baik aku lah, aku nasihatkan kau. Kau tu boleh tahan degil!" Abel kutuk aku. Sah ni, Ziyaad ada rasuah Abel suruh masuk team dia ke ni! Tak adil betul!!
"Aku taknak libatkan Ziyaad dalam urusan hidup dan mati aku lagi. Kau pun tahu kan dia kahwin dengan aku sebab kesian je? Kahwin sebab nak tebus kesalahan kawan baik dia je.Bukan betul pun dia sayang aku."
Abel diam. Bahu aku diusap-usap lembut olehnya.
"Sampai hati Fee persoalkan kasih sayang abang terhadap Fee..." Suara garau yang aku cukup kenal menyapa halwa telinga.
Terbangun aku daripada duduk ku. Ziyaad sedang bersandar ke dinding pintu masuk rumah sambil menyilangkan tangan ke dada. Berhoodie hitam dan seluar track, rambutnya nampak serabai. Dagu Ziyaad dah mula ditumbuhi rambut-rambut halus menandakan dia tak bercukur.
Spek mata hitam yang dipakainya ditarik buang. Mata Ziyaad agak sembap dan merah. Wajahnya juga ada kesan lebam-lebam dan kesan luka yang sudah mengering. Bibirnya sedikit pecah dan merekah kering.
Ziyaad pergi bertumbuk ke? Dengan siapa?
"Macam mana awak boleh ada dekat sini?? Abel?? Kau cakap Ziyaad tak tanya pun aku dekat mana??" Aku pandang Abel dengan renungan mata yang menikam. Abel buat tak tahu je.
"Kau tak tanya pun kan aku balik dengan siapa? Kalau kau tanya dah lama aku jawab aku balik dengan suami kau." Kepalaku pusing mendengar jawapan selamba badak Abel!! Patut lah semacam aje dia bela Ziyaad. Dah kena brainwash rupanya minah ni!
Abel bangun dan mendekati aku. Ditepuk-tepuk lagi bahuku yang sedang tegang menahan amarah.
"Bincang elok-elok Fee. There is always two sides of stories. Hear him out first before you judge him. Bye, aku gerak gi rumah Mak Nah jap!! Rindu pulak kat mak angkat kau tu." Abel terus meloloskan diri melalui pintu di dapur. Situ boleh terus straight ke rumah Mak Nah dan Pak Tam.
"Apa lagi yang awak nak daripada saya?" Aku cuba menahan getaran di jiwa. Ziyaad kelihatan sangat kacak walaupun dalam keadaan serabut.
Fokus Feeeya fokus!
"Awak? Saya? Mana panggilan abang untuk suami Fee?"
"Dah cukup bertuah saya tak guna 'aku' 'kau' dengan awak." Aku senyum sinis. Isu sekarang bukan nama gelaran lah Ziyaad Eiskandar!
"Fine. Look, from the bottom of my heart, I'm so sorry.. " Dia melangkah mendekati aku dan cuba menyentuhku. Aku mengelak.
"Stay away from me!!" Aku rasa nak mengamuk. Ingatkan balik kampung boleh lah aku tenangkan fikiran dekat sini. Tak ada angin tak ada ribut tiba-tiba punca sakit kepalaku ada di hadapan rumah.
YOU ARE READING
Perfectly Imperfect [C]
Romance"I am a fool for all of your perfect imperfections." Feeya Athiya. Seorang gadis extra 'comel' yang desperate nak habiskan degree. Merasakan dirinya serba kekurangan beserta pengalaman buruknya dengan spesies lelaki sebelum ini, Feeya tolak jauh-jau...