Birkaç gün sonra olacak üniversite sınavı şuan arkadaş grubumuz arasında en fazla konuştuğumuz konu haline gelmişti.
Herkesin bir B planı vardı. Benimde olduğu gibi.
Benim b planım ise sınava girip moda tasarım bölümü okumaktı. Bunu her halükarda yapacaktım. Volaybolda başarılı olup olamayacağım bunu değiştirmeyecekti.
Başarılı olamayacağım düşüncesi içimde yoktu. Fakat yalan söyleyemeyeceğim. Bunun Arda'nın kariyeri kadar erken yaşımda olmasını beklemiyordum.
Lise sonunda bitmişti iyisiyle kötüsüyle bir şekilde sonra ermişti. Geçirdiğim ataklar bu sıra kendini biraz azaltmıştı. O gördüklerimin hepsinin gerçek olmadığını bilmek içimi rahatlandığından beynimin beni kandırması daha da zorlaşmıştı.
Sınav günü geldiğinde ise hepimiz sınava girip bildiğimiz kadarını yapmıştık.
Okul hayatım boyunca derslerinde çokta kötü olan bir öğrenci değildim.
Ortalamaydım, konudan konuya değişsede.
Bu yüzden sınavım iyi geçmişti. Rezalet bir sonuç beklemiyordum.
Pek önemsediğimde söylenemezdi. Sınav çıkışı antrenmana gittim ve biraz kafa dağıttım. Akşam için bir planım yoktu belki abimle görüşürdük.
Antrenman çıkışı abimi aradım ve yanına gittim.
"Liseyide bitirdin be Ada!"
"Öyle oldu valla abi. Sen nasılsın?"
"Evlenmek istiyorum ben."
"Şaka mı yapıyorsun? Abi ömrünün sonuna kadar yalnız yaşarsın sanıyordum."
"Ayıp ediyorsun, Ada."
"En son düzenli ilişkin lisedeydi abi. Ne bekliyorsun. Liseden sonra playboy oldun başımıza."
"Neyse ne Ada. Çok güzel gözleri var. Ona aşık olduğumu ve onunla evlenmek istediğimi henüz bilmiyor. Bana karşı o kadar mesafeli ki yaptığım taktikler bile işe yaramıyor."
"Abi yürü git Allah aşkına, aşk kim sen kim gözünü seveyim ya."
"İnanmazsan inanma Ada, aşkımdan ölünce anlarsın. Artık takılmaca yok, gece hayatı, karı kız, ortam yok. Sadece Zeynep var. Asistanım yapacağım önce onu. Sonrasında evleniriz işte klasik aşk dizisi gibi."
"Aynen abi, kızda heman boynuna atlardıya. Adın çıktı bir kere playboylara. Onu temizlemen lazım. Doğru düzgün bir kızsa yanaşmaz kolay kolay sana. Bu imajınla."
"İmajimda ne varmış?"
"Öncelikle bakışların ve davranışların. Hiçbir zaman üzülmez, kırılmaz, umursamaz bakıyorlar. En önemliside bir baktığına bir daha bakmayacak gibi. Korkutuyorsun, sevmeye çekiniyorlar. Sen herkese erişebilecek bir adam havası veriyorsun. Oysa şuana kadar erişebilidiğin herkes erişmene kolayca izin verdiğinden Zeynep'e de başta aynı şeyleri hissettin fakat öyle değil. Kızın belki rüyalarını süslesende o seni kafasında sadece romantize ediyor. Çünkü eğer kolay bir kadın olsaydı erişmene izin verirdi. Ya da karma abiciğim. Yaşattığını yaşamak. O kızın umrunda bile değilsin."
"Aşk psikoloğum! Konuş konuşta. İç açıcı konuş ya."
"Ya abi. Bu kızı gerçekten isteyip istemediğine karar ver. Heves mi senin için yani onu diğerleri gibi kolayca elde edemediğin için hırs mı yaptın. Elde ettiğinde aslında bu sevgi geçecek mi? Ona karşı her zaman ince ol. İnce düşün ve onu tanımaya çalış, hayatı seni etkiliyorsa, duruşu ve bakışı sana renkli, ahenkli geliyorsa ona olan ilgini arttırdığını ona hissettir. Ama bu heves geçerse yavaştan ilgini, alakanı çek."