KHAIR||HAELLYN - BAB 14💋

33.9K 1K 123
                                    

"GOOD."

"Terima kasih Tuan Khair.." Ucapnya dgan sedikit menunduk. Khair hanya mengangguk kearah pekerjanya itu. Dia mengerling sekilas kearah Haellyn yang hanya fokus kearah lakarannya.

Khair sedang cek semua lakaran pekerjanya. Sangat jarang dibuat. Biasanya Khair akan mnyuruh Khatrina sahaja yang memeriksa smua rekaan ini.

Khatrina pun pelik dengan sikap tuannya. Hampir bertahun-tahun Khair tidak turun ke ruang melakar. Tapi bulan ini sahaja dah banyak kali Khair datang ke ruang ini.. Pelik..

Khair terus menghampiri Fisha dan Haellyn yang sedang menyusunkan kertas-kertas itu agar tidak berselerak. Khair berdehem dan mengerling kearah Haellyn namun Haellyn tidak endahkannya. Khair menghenyokkan bibirnya kekiri dan kekanan.

"So.. This is your results after one week?" Haellyn terus panggung kepala kearah Khair. Dia senyum tipis. "Ya tuan." Khair menjungkit kening. Aik. Tak brcakap banyak pula?

Khair mengangguk. "Good. I dah nmpak prestasi you but lepasni tolong kemaskan sikit design area dada ni. I taknak terlalu luas area ni. Terlalu seksi you know?"

Haellyn hanya mengangguk. "Baik." Khair menolak isi pipinya menggunakan lidah. Tak puas hati pula dengan balasan Haellyn yang sangat bersahaja. Biasanya ada sahaja mulut itu berceloteh dan melawan arahannya.

"I nak you ejas sikit bahagian paha ni juga. I tak suka terlampau seksi. Ape you ingat ni dekat California ke Haellyn Aryssa?" Agak meninggi suara itu. Sengaja dia mencari pasal dngan harapan Haellyn akan lebih melawan kata-katanya.

Haellyn mengangguk lalu menunduk sedikit. "Maaf tuan. Saya akan baiki area tu." Khatrina dan Fisha tercengang. Kenapa Haellyn sangat baik harini? Biasanya ada saja akalnya untuk melawan cakap ketua mereka.

Khair mengetap rahangnya. "Look at me when i talk with you! Where are your manners?!" Haellyn mengetap bibirnya. Dia menarik nafas dan hembus kemudian dia panggung kepala kearah Khair.

Dia senyum hambar. "Saya dengar arahan tuan dan saya akan ubah konsep design saya. Saya minta faham kalau ada tersilap ubahsuai dalam lakaran kali ini.." Haellyn menunduk sedikit.

Khair mengeluh kasar. Dia meraup wajahnya. "Alright dismiss" Terus dia berlalu pergi tanpa menunggu Khatrina. Terkocoh-kocoh Khatrina mengejarnya.

Fisha berkerut. Kenapa pulak si diva ni? Haellyn mengeluh kasar dan menghenyak kasar punggungnya ke kerusi.

"You kenapa? Tak banyak melawan harini? Biasanya you suka menjawab dengan bos.." Fisha berpeluk tubuh. Dah insaf ke pompuan ni yg diam je harini? Awalnya insaf. Baru bab 14. Choiiii.

"Takde ape. I takde mood sngat harini. Lagipun.." Fisha menaikkan keningnya. "Lagipun apa?"

Haellyn menarik senyum. "Takde apelah."
Fisha lepaskan keluhan. Ape2 lah prmpuan punya perangai..

*:・゚*:・゚

"KHAT call Haellyn for me right now." Khatrina hanya mengangguk dan terus memanggil Haellyn.

Khair meraup kasar rambutnya. Entah kenapa hatinya tidak tenang apabila gadis itu menjauh darinya. Dia memejam mata rapat..

Tokk Tokkk!

"Masuk!" Haellyn terus memasuki ruang pejabat itu. Gulp. Rasa bulu roma menaik pula. Apekah..

"Kenapa dengan perangai you harini?" Tanya Khair sambil memejam matanya dan memicit tulang hidungnya. Haellyn menggigit bibir.. Taktahu nk jawab ape. Huwaaa tolonggg.

"I'm asked you Haellyn!" Bergema bunyi hentakan di meja itu. Haellyn terkejut.. Khair terus membuka matanya dan berdiri. Dia melangkah kearah Haellyn.

Haellyn mengundur perlahan-lahan namun Khair tetap melangkah kearahnya. Gulp. Dah sampai kat dinding! Alamatnya aku melekattt mcm cicak la kat dinding ni! Tachod..

Terus Khair merapat dengan Haellyn. Dia memerangkap Haellyn dalam ruangan yg diciptanya. Kedua-dua tangan diletakkan di tepi kepala Haellyn.

Haellyn menahan dada Khair. Rapat weh! Hampir terkena dada dia..

"Kenapa you jauhkan diri dari i harini?" Bisik Khair dihadapan muka Haellyn.. Suaranya sangat gemersik kerana dia berbisik.

Haellyn menggigit bibir. Matanya masih kebawah. Tak sanggup nak bertentang mata dengan lelaki berjambang ni..

"Rasanya I dah bagitau tadi yg i tak suka time i bercakap orang tak tengok mata i.." Khair menaikkan dagu Haellyn menggunakan jari telunjuknya. Terus mata Haellyn menyapa matanya.

Haellyn menelan air liur. Sebab.. kedudukan mereka sangat intim.. Hembusan nafas mereka juga berlanggar. Kalau orang nmpak dari jauh mesti org fikir mereka bercumbuan. Aih.. tachod sis.

"Sa-saya mintak maaf.." Hanya itu sahaja ungkapan Haellyn. Berdebar siak! Khair tersenyum sinis.

"Saya? Sejak bila pula pandai bersaya ni? Rasa kekok pula bila you bahasakan diri you mcm tu."

Khair ingin mengelus rambut Haellyn namun Haellyn terus mengelak.

"Sa- I tak suka you sentuh i." Khair gelak perlahan.

"Oh ya? Seminggu yang lepas sape yg tak tahu malu duduk atas riba i? Tiba2 je cakap tak suka disentuh dah kenapa?"

"Boleh you lepaskan i tak? I rasa rimas bila rapat-rapat mcm ni." Khair tergelak perlahan.

Dia makin merapat kearah Haellyn sehingga dadanya bertembung dengan dada Haellyn. Haellyn tersentak. Tidak pernah lagi dia berdiri rapat dengan seseorang seperti ini apatah lagi lelaki..

"Bukan you suka ke hm?" Khair menghidu bauan celah rambut Haellyn. Terpejam matanya apabila aroma itu menyenangkan hatinya..

Haellyn ingin menolak namun Khair terus menggenggam kedua tangan Haellyn dan terus melekatkan ke dinding. Badannya makin merapat kearah Haellyn sehingga badan mereka bercantum.

Haellyn memejam mata erat.. Dia nk melawan tapi entah kenapa hatinya menidakkan hal itu..

"Do you miss me?" Haellyn masih menutup mata mndengar suara itu.

Tangan kanan Khair mengelus pipi kiri Haellyn. "Jangan jauhkan diri dari i. Nanti i rindu." Haellyn terus mencelik matanya.

"Tapi you yang suruh i jauhkan diri dari you. I pun buat la harini.. Kenapa you nak marah pula?" Perlahan sahaja suara itu menyapa gegendang telinganya. Haellyn mendongak melihat mata hazel itu..

Khair tersenyum senget. Dia makin merapat. Hampir bercantum bibir mereka.. "I cuma ckap jangan sentuh i je. Bukan jauhkan diri dari i. You tak faham ye ayat i?" Khair tersenyum dan matanya melihat bibir munggil kemerahan itu.

Khair menjilat bibirnya dan terus mencantumkan bibir mereka. Terbeliak mata Haellyn. Dia ingin melawan namun pegangan Khair sngat ketat di pergelangan tangannya.

Khair makin mendalamkan ciuman itu sehingga Haellyn sesak nafas. Terus dia merungkaikan ciuman itu dan mengusap bibir munggil itu. Mata Haellyn mencerlung kearah mata hazel itu.

Sempat Khair menjilat bibirnya sndiri. "Sweet. Like strawberry and.." Mata Khair terus kearah dada Haellyn. Dia tersenyum. "It's 36b isn't?" Haellyn terus merungkaikan pegangan dan

PANGG! Dia menampar pipi kanan Khair.

"You bastard! I tak sangka you macam ni Khair! I hate you! I taknak dan tak akan jumpa you lagi! I will resign!"

Belum smpat dia ingin melangkah pergi, terus Khair merangkul pinggangnya dan meletakkan Haellyn keatas meja kerjanya. Dia memerangkap Haellyn.

Muka Haellyn kemerahan menahan marah. Khair perhatikan lagi skali bibir munggil yg kemerahan itu.. Dia mngusap perlahan. Haellyn terbuai dengan sentuhan itu. Khair terus merenung mata bundar itu. Mereka berpandangan sesama sndiri.

"Let's get married."

TBC🤍
Khair gatal 😭 Khair dan Akhtar dua-dua gataii🤧

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now